رفتن به محتوای اصلی

حمله تند رویانیان به تلویزیون/ ضرغامی گفت از شما بزرگتر کله شدند

تاریخ انتشار:
یک نت ـ رویانیان با ذکر آمارهایی از درآمد میلیاردها تومانی تلویزیون از فوتبال خبر داد و گفت مدیر عامل صدا وسیما به من گفت که از شما بزرگتر کله شدند.
حمله تند رویانیان به تلویزیون/ ضرغامی گفت از شما بزرگتر کله شدند

به گزارش فارس، محمد رویانیان در هشتاد و یکمین جلسه شورای مرکزی فدراسیون فوتبال گفت: ابتدا که به فوتبال آمدم نمی‌دانستم توپ گرد است و یا به شکل دیگری است، اما اکنون که در این رشته هستم باید بپذیریم که فوتبال درآمدزایی ندارد و صرفاً هزینه است. هیچ باشگاهی درآمد ندارد و همه هزینه می‌کنند. یک شخص که به بخش خصوصی آمد و تیمی را خرید بعداً دستگیر شد، اکنون فقط یک باشگاه است که به صورت خصوصی اداره می‌شود. از آنها پرسیدم شما چه کردید و چطور درآمدزایی می‌کنید و آنها گفتند ما فقط پول خرج می‌کنیم و هیچ بازگشتی ندارد. یک کارخانه 10هزار میلیارد محصول فروخته و هزار میلیارد کسری داشته است که در تیم‌داری نیز موفق نبود و تیمش به لیگ پائین‌تر سقوط کرد. یک کارخانه دیگر 30میلیارد خرج می‌کند و به اندازه یک اسپانسر بهره می‌برد. ما و استقلال بخش دولتی هستیم یکی مثل عابدینی از مالکین و سهامداران پرسپولیس است و او نیز به ما اتهام می‌زند. صلاح نمی‌دانم پشت صحنه را بیان کنم اما در این مملکت مگر می‌شود با این ریشی که من دارم و نظارت‌هایی که می‌شود که عزیزمحمدی و زینی‌زاده می‌دانند حتی تلفن منزل ما کنترل است. در این شرایط چطور می‌توانیم درآمد نامشروع داشته باشیم. به ما هم سال قبل 2.5میلیارد دادند در حالیکه در طول سال 20 تا 25میلیارد تومان خرج می‌کنیم. این مبلغ در دو سال چیزی حدود 40 تا 45 میلیارد تومان می‌شود. از کجا چنین هزینه‌ای را بیاوریم. ما باشگاه دولتی هستیم دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در باشگاه ما به راحتی می‌آیند و حتی اتاق دارند. در این شرایط تنها 2.5میلیارد به ما دادند و فتح‌الله‌زاده که زرنگ‌تر بود 4میلیارد گرفت. دولت ادعا دارد صاحب سهام پرسپولیس است اما تنها 10درصد از هزینه‌های تیم را می‌دهد. ما که دولتی هستیم نمی‌توانیم شرایط را درست کنیم. در بخش خصوصی هم که یا دستگیر شده‌اند و یا در رفتند و با پارتی‌بازی بیرون ماندند. کجای این فوتبال خوشگل است، همه جای آن فقط هزینه می‌شود.

وی افزود: با عزیزمحمدی به صدا و سیما رفتم. ضرغامی جلسه داشت و با وجود آن لطف کرد و من را پذیرفت در صحبتی که داشتیم او گفت همین‌قدر پولی را که می‌دهم خدا را شکر کنید چرا که مدیران قبلی نیز این پول را نمی‌دادند. گفتم ما بازی‌ها را در تلویزیون بین‌المللی خود پخش می‌کنیم او گفت بزرگتر از شما کله شده است. من کوچکتر از این حرف‌ها هستم اما شبکه پرسپولیس در هاتبرد پخش می‌شود و هنوز افتتاح رسمی نشده است. اصلاً ما آن را به اتحادیه فوتبال می‌دهیم تا تمامی بازی‌ها را پخش کند. برنامه 90 ، 10 دقیقه تبلیغ دارد، هر ثانیه این تبلیغات چیزی حدود 4میلیون تومان است که در کل می‌شود 2میلیارد و 400میلیون تومان در یک برنامه درآمد دارد. آن وقت در این برنامه 90 دعوای دایی و کریمی و دو فرد مسلمان پخش می‌شود که برخلاف شرع است. مقابل آنها هم می‌نویسند برنج محسن و تبلیغات گلرنگ.

وی افزود:پول دیگری که به دست می‌آید از طریق پیامک‌هایی است که داده می‌شود در هر ماه چیزی حدود 20 میلیون پیامک فرستاده می‌شود و 10 میلیون پیامک نیز برگشت داده می‌شود که در آن تبلیغات نیز صورت داده می‌شود. در کل درآمد هر برنامه 5 تا 6 میلیارد تومان است، حالا اینکه فردوسی‌پور آن را نمی‌گیرد موضوع دیگری است. چرا این پول را دریافت نمی‌کنند این پول حق فوتبال است اما در دست ما نیست. یک بار باید این موضوع را برای همیشه حل کنیم. رهبر معظم انقلاب همه ما را می‌شناسد. امیر عابدینی، حمید زینی‌زاده، مهدی تاج و عزیز محمدی را می‌شناسد. خدمت ایشان برویم و عرض حال خود را بیان کنیم.

رویانیان خاطرنشان کرد: مهمترین راه درآمدزایی در دنیای فوتبال بخش رسانه است. باید از این طریق باشگاه‌ها روزگار بگذرانند. گفته می‌شود قرارداد سه‌ساله‌ای با صدا و سیما امضاء‌ شده است. این اعتراض اینجا وجود دارد که چرا چنین اشتباهی کرده‌اند اما حالا زمان برای درست کردن این موضوع وجود دارد. با تقدس‌نژاد صحبت کردم، گفتم در تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها تصمیم‌های بسته‌تری بگیرند تا قیمت‌ها بالاتر برود او می‌گفت نمی‌توانیم زیاد روی آن تبلیغات زوم کنیم و از وزارت اطلاعات می‌ترسم من گفتم مشکلی وجود ندارد نمی‌توانیم به خاطر ترس دو مدیر از حقمان دور بمانیم. خودمان می‌رویم پیش وزیر اطلاعات و این مسئله را حل می‌کنیم.

محمد رویانیان پس از جلسه شورای مرکزی اتحادیه باشگاه‌های فوتبال عنوان کرد: ما فقط در فوتبال هزینه می‌کنیم.10 درصد آنچه که هزینه کرده‌ایم درآمد نداریم و این غلط است. باید با برنامه‌ریزی به سطحی برویم که درآمد هم داشته باشیم. در طول سال شخصیت‌های مختلفی به فوتبال می‌آیند و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پتانسیل فوتبال ما بیش از این است یکی از راه‌های اساسی این موضوع بحث حق پخش تلویزیونی است که باید این مسئله حل شود ما از صدا و سیما ایراد نمی‌گیریم دعوایی هم با آنها نداریم برادرانه به آنها می‌گوییم بیایند بنشینیم تا درباره این مسئله تصمیم بگیریم و درآمدی هم به باشگاه‌ها تعلق بگیرد در واقع شریک باشیم در همه جای دنیا چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: حرف ما حق و منطقی است مسئولان صدا و سیما عزیزان ما هستند اما اقداماتی که آنها انجام می‌دهند فوتبال را ناک اوت می‌کند صدا و سیما می‌تواند بخش مهمی از مشکلات فوتبال را برطرف کند. تلویزیون یک دانشگاه بزرگ است نه تنها در ورزش بلکه در مسائل فرهنگی و اجتماعی هم تاثیرگذار است. ما اگر بگوییم برنامه 90 یا ورزش و مردم کس دیگری ناراحت می‌شود.

رویانیان در مورد اینکه چه راهکاری برای این موضوع در نظر گرفته شده، یادآور شد: به این جمع‌بندی رسیدیم که درآمدزایی مشخص شود مدیران عاملی انتخاب شدند تا با مسئولان صدا و سیما صحبت کنند و این موضوع را احیا کنیم. نمی‌گوییم که صدا و سمیا حق ما را خورده اما آنها می‌توانند به ما کمک کنند. باید شریک شویم که خیلی از مسائل حل شود.

وی درباره وضعیت خلعتبری گفت: یک خیر که در بخش خصوصی فعالیت دارد عشقش ایران است و حالا می‌خواهد اقدام مناسبی انجام دهد حالا کسی که خیر مسلمان و متعهد است نباید آن را طرد کنیم امروز و فردا شرایط خلعتبری مشخص می‌شود باید بینیم ویزای او چه زمانی صادر می‌شود وقرار ملاقات ما با مسئولان عجمان چه زمانی خواهد بود.

رویانیان با گلایه از مسئولان فدراسیون فوتبال تاکید کرد: چرا فدراسیون فوتبال هیچ کاری نمی‌کند.خلعتبری بازیکن تیم ملی است فدراسیون بیاید بازیکنان را ممنوع الخروج یا ممنوع‌الورود کند به فیفا شکایت کند به AFC نامه بزنند چرا کسی که می‌خواهد کاری هم انجام دهد جلوی آن را می‌گیرید.

وی در مورد اینکه فتح‌الله‌زاده اعلام کرده در گذشته بحث همراه اول را که رویانیان روز گذشته راه‌اندازی کرده، انجام داده است، اظهار داشت: هر کاری که ما می‌کنیم فتح‌الله‌زاده می‌گوید ما قبلا این کار را کرده‌ایم اصلا شما از بچگی همه این کارها را کرده‌اید.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره نحوه بلیت فروشی گفت: باید هویت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حفظ شود ما خواسته‌هایی در خصوص سیستم بلیت فروشی داریم. همین جا اعلام می‌کنم که ورزشگاه آزادی فقط و فقط برای استقلال و پرسپولیس است و متعلق به هیچ باشگاهی نیست.

وی در پایان در خصوص خریداری امتیاز تاسیسات دریایی اظهار داشت: هنوز تکلیف این موضوع روشن نشده است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا