رفتن به محتوای اصلی

خورشت کنگر رو چطور درست کنم

تاریخ انتشار:
یک نت ـخورشت کنگر از غذاهای خوشمزه و خورشت های پر طرفدار بهاریه. کنگر جز سبزیجاتی هستش که در فصل بهار به بازار میاد. داری طبع گرمه و سرشار از پتاسیم هم هستش و همینطور به هضم غذا هم کمک کرده و برای دستگاه گوارش مفیده پس بهتون پیشنهاد میکنم حتما از این ماده ی پرخاصیت استفاده کنین و از طعم لذیذ این غذا لذت ببرین. در ادامه ی مطلب طرز پخت این خورشت رو بهتون آموزش میدم.
خورشت کنگر رو چطور درست کنم

یک نت ـمواد لازم برای تهیه خورشت کنگرکنگر خرد شده و تفت داده شده۲۵۰ گرمنعناع و جعفری۲۰۰ گرمسبزی قورمه سبزی۲۰۰ گرمگوشت۲۵۰ گرمپیاز متوسط خرد شده دو عددپیاز متوسط یک عددنمک و ادویه به مقدار لازمرب نارنج دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورشت کنگرمرحله اولقبل از هرچیزی سبزی‌های لازم برای تهیه این خورشت را لازم است که از قبل ترکیب و سرخ کرده باشید.مرحله دومکنگرها را خوب بشویید و پاک کنید و سپس آن‌ها را خرد کنید. درون یک تابه مقداری روغن بریزید و کنگرهای پاک شده را درون روغن بریزید و کمی تفت دهید تا سبک شوند. هنگام خرد کردن کنگر توجه کنید که باید آن را از کرفس درست‌تر خرد کنید.مرحله سومپیازهای خرد شده را درون یک قابلمه بریزید و کمی نمک و ادویه به آن اضافه کنید و آن را خوب تفت دهید.گوشت را به پیازها اضافه کنید و آن‌ها را با هم تفت دهید تا رنگ آن کمی تغییر کند.مرحله چهارمسبزی‌ها و کنگرهای سرخ شده را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و کمی تفت بدهید.درون قابلمه مقداری آب بریزید و در آن را بگذارید و اجازه دهید تا کنگرها و گوشت کاملا بپزند.مرحله پنجمبعد از اینکه یک ساعت قابلمه با در بسته روی حرارت بود یک عدد پیاز را به صورت کامل و برش نخورده درون آن بیندازید تا کاملا بپزد.بعد از پختن پیاز آن را از قابلمه خارج کنید و کاملا میکس کنید و سپس میکس شده آن را به درون قابلمه بازگردانید. با انجام این کار خورش شما غلیظ و خوش طعم می‌شود.مرحله ششمدر مرحله آخر و بعد از پخت کامل رب نارنج به آن اضافه کنید.خورشت شما آماده سرو است و می‌توانید از آن لذت ببرید.

برچسب‌ها

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا