رفتن به محتوای اصلی

فیلم توهین برنامه فیتیله به هموطنان آذری جمعه 15 آبان 94

تاریخ انتشار:
یک نت ـ دانلود فیلم توهین برنامه فیتیله به هموطنان آذری جمعه 15 آبان 94 / عذرخواهی صدا و سیما از هموطنان آذری‌ / فیتیله تعطیل شد
فیلم توهین برنامه فیتیله به هموطنان آذری جمعه 15 آبان 94

یک نت ـ دانلود فیلم توهین برنامه فیتیله به هموطنان آذری جمعه 15 آبان 94

دانلود

عذرخواهی صدا و سیما از هموطنان آذری‌ / فیتیله تعطیل شد

در پی پخش برنامه فتیله روز جمعه 15 آبان ماه از شبکه دو سیما که بر اثر بی‌دقتی عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری پیش آمد، روابط عمومی صدا و سیما در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ ضروری است توضیحات زیر به اطلاع ملت شریف ایران و خصوصا هموطنان عزیز آذری برسد.

قومیت‌های مختلف سرمایه سترگ و بی‌بدیل ایران اسلامی هستند که مبتنی بر احترام متقابل اقوام، احساس هویتی مشترک را برای همبستگی و اتحاد ملی فراهم آورده تا این کشور عزیز بر تندباد حوادث بپاید و کیان خویش حفظ نماید. در این میان، صداوسیما نیز به عنوان رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران با درک این جایگاه و اهمیت احترام و حرمت همه اقوام و اقشار جامعه بزرگ ایران در مقاطع مختلف همواره عزم خود را در جهت تقویت این گنجینه و سرمایه ملی معطوف داشته است.

لیکن علیرغم این اراده و اقدامات مختلف ناشی از آن، متاسفانه روز جمعه 15 آبان ماه در یکی از بخش‌های برنامه "فیتیله" که از جمله برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در شبکه دو سیمااست، به سبب اشتباه، بی‌دقتی و عدم نظارت درست عوامل برنامه‌ساز و ناظر مربوطه، دیالوگ‌هایی به زبان آذری بیان می‌شود که باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان غیور و عزیز آذری زبان شده و شکایاتی را موجب می‌گردد.

در این خصوص، رسانه ملی با وجود سهوی بودن این مساله، وظیفه خود می‌داند ضمن عذرخواهی از هموطنان و خصوصا آذری‌زبانان عزیز و به دور از هرگونه توجیه رسانه‌ای برای رفع کوچکترین ابهام و بدبینی هموطنان عزیز آذری‌زبان کشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسیما، موارد و تصمیمات متخذه ذیل را به اطلاع این عزیزان و همه مخاطبان رسانه ملی برساند:

1- علیرغم سهوی بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می‌شوند و این مسئله تا آشکار شدن موضوع و ریشه‌های آن به طور جد پیگیری می‌شود.

2- با وجود جایگاه مردمی این برنامه مطابق با نظرسنجی‌های مختلف سال‌های گذشته که از آن به عنوان برنامه‌ای باسابقه و پربیننده یاد شده است، لیکن به خاطر این بی‌دقتی صورت گرفته، تا انجام بررسی‌های لازم و رسیدن به نتیجه نهایی، پخش برنامه "فیتیله" فعلا متوقف می‌شود.

3- مدیر پخش و مدیر گروه کودک شبکه دو به دلیل سهل‌انگاری توبیخ کتبی خواهند شد و جانشین مدیر پخش که مسئول نهایی نظارت برنامه‌هاست نیز توبیخ و از مسئولیت برکنار می‌شود.

4 - بدیهی است که سازمان صداوسیما پس از بررسی دقیق این موضوع و رسیدن به نتایج نهایی، موارد را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.

منبع: فارس

دیدگاه‌ها

سیامک 1394/08/18 - 13:39

هموطنان عزیز!
اصل15قانون اساسی بیان میدارد: ‎‎‎‎‎زبان‏ و خط رسمی‏ و مشترک‏ مردم‏ ایران‏ فارسی‏ است‏. اسناد و
مکاتبات‏ و متون‏ رسمی‏ و کتب‏ درسی‏ باید با این‏ زبان‏ و خط باشد ........
نتیجه منطقی که از متن قانون دریافت می کنیم این است که در متون رسمی از جمله فیلمها و برنامه های تلوزیونی، اصل بر زبان فارسی است و می باید بدین زبان تکلم نمود. در نتیجه کاراکتر فیلم ها و برنامه ها اگر مثبت،منفی و نیز اگر نادان و حتی حیوان هم باشد(مثلا در فیلمهای کارتونی) می باید به زبان فارسی صحبت یا دوبله شوند. حال سوالی که مطرح می شود این است که چرا وقتی شخصیت منفی فیلم و حتی بدتر از ان،وقتی با عرض معذرت یک حیوان مثلا گوسفند در فیلم به زبان فارسی دوبله می شود؛ پس چرا این توهم به وجود نمی اید که عوامل فیلم قصد توهین به فارسی زبانان را دارند؟ به دو دلیل: 1. نص قانونی در این مورد وجود دارد(اصل159)که بیان داشته است متون رسمی باید به زبان فارسی باشد.در نتیجه عوامل فیلم چه بخواهد یا نه باید به همین زبان فیلم بسازند.نمی شود که زبان کراکترهای مثبت فیلم فارسی باشد و کاراکترهای منفی به زبان یاجوج و ماجوج حرف بزنند! 2. عدم وجود قصد توهین در سازندگان فیلم.زیرا روال عادی بر ان است که زبان تمامی شخصیتهای فیلم فارسی باشد.و اگر مثلا دزد یا قاتل در فیلم به فارسی حرف بزند،عوامل فیلم هیچ قصد و غرض منفی در ان مورد ندارند.
حتی در مقیاس کوچکتر نیز این مورد صداق است. مثلا برنامه های هر استان به زبان رایج همان استان تهیه و تولید می شود. و اگر در فیلمی که برای تماشای استانی از شبکه سهند تبریز ساخته شده است در کنار شخصیت مثبت،شخصیت منفی فیلم و حتی شخصیتهای حیوانی هم به زبان ترکی حرف بزنند هیچ کس رنجده خاطر نخواهد شد.زیرا سازندگان ان هیچ قصد سوئی ندارند و اگر شخصیتها به زبان ترک تکلم نکنند پس به چه زبانی حرف بزنند؟ و نیز در مورد دیگر استانها و زبانها مثل لری و کردی و عربی و...
حال می رسیم به اینکه چرا گاهی سازندگان مثلا فیلمها با وجود اصل15که زبان اصلی برنامه های تلوزیونی می باید فارسی باشد،از نرم و هنجار رایج عدول کرده و در بخشهایی از فیلم از زبانی دیگر استفاده می کنند؟
پرواصح است که تنها دلیل همان علت دوم می باشد.یعنی وجود قصدتوهین و تحقیر!
زیرا جز این هیچ دلیلی وجود ندارد که برنامه ای که تقریبا تمامی ان فارسی است در بخشهایی از ان و شخصیتهای نادان فیلم به ترکی و یا هر لهجه دیگری اعم از لری و عربی و غیره حرف بزنند.
مثلا در همین برنامه فیتیله که مضمون اصلی نمایش اموزش اهمیت مسواک به کودکان هست،ایا نمی شد که تمامی نمایش به زبان شیرین فارسی باشد؟ ایا اگر شخصیتهای منفی و نادان نمایش نیز به فارسی حرف می زدند کودکان پیام نمایش رو دریافت نمی کردند که سازندگان ان از زبان ترکی مدد گرفته اند؟
نویسنده و کارگردان این نمایش چه دلیل منطقی برای خروج از هنجار رایج زبان داشته است؟
آیا جز قصد توهین و تمسخر، دلیل دیگری می توان برای این کار جست؟
.
یاحق!

ناشناس 1394/08/18 - 13:55

بیشترین شهدای جنگو شما دادین!!!!؟؟

کرد و لر و بختیاری 1394/08/18 - 14:38

طنزززززز... بابا طنزززززز....په ما بختیاری چی باید بگیم که فیلم و سریال توهین آمیز درموردمون میسازن...ماکه نه کاری به کمال تبریزی داریم نه میشناختیمش... یه شاپور بختیار بدختو داشتیم که سیبلش کردین و بواسته اون بختیاری ها رو له میکنین... بجاش یه نگاه بنداز به اختلاص گران... بابک زنجانی فقط یکیشونه که ترک تشریف داره... ضمنا محسن رضایی هم بختیاری تشریف داره... که الان یکی از مشاوران رهبره... در مورد جناب خان گفتین... یه عروسک چپوچل رو به عنوان جنوبی میارن تو رسانه... اگه همین عروسک رو به عنوان یه ترک میاوردن دیگه خدا میدونه شما ترکا چیکار میکردین... صدرصد میگفتین این یه توهین به ترکاست... یعنی ترکا ای شکلین... خوارمون کردین...

محمدعلی ن ن 1394/08/18 - 15:01

هیچ توهینی نشده . برنامه ها گاهی به لری آذری و....درست میشه .همه هم میهنیم این چیزا از جای دیگه آب میخوره و هم میهنان آذری هم شده اند آب به آسیاب نا اهلان بریزند. دوستان برنامه های تلویزیون دولتی خوب نیست قبول اما اینکه بگید به زبان یا لهجه ای توهین شده بهانه است.

محمدعلی ن ن 1394/08/18 - 15:02

هیچ توهینی نشده . برنامه ها گاهی به لری آذری و....درست میشه .همه هم میهنیم این چیزا از جای دیگه آب میخوره و هم میهنان آذری هم شده اند آب به آسیاب نا اهلان بریزند. دوستان برنامه های تلویزیون دولتی خوب نیست قبول اما اینکه بگید به زبان یا لهجه ای توهین شده بهانه است.

مصطفی 1394/08/18 - 15:03

یاشاسین ایران یاشاسین اذربایجان یعنی زنده باد ایران و زنده باد اذربایجان
این رو گفتم که ما هم سرزمینمون رو دوست داریم و فکر استقلال و این حرف ها رو نداریم

درضمن همه ی حرف ها رو داش رضای گل گفت !اگه کسی فرق توهین رو با شوخی ندونست بیاد تا حالیش کنیم فرقش کجاست تا از نفهمی در بیاد

اميد 1394/08/18 - 15:19

اره راس ميگي. تو امريكا هم بحث بحث سياها و توهين به اوناس. ادماي روشنفكرنماهايي مثل شما هم كه درباره سايز پهلو سلبريتي ها درحال صحبت و گفتگو هستند...
تجربه اون سمتو نداشتي بهتره صحبت نكني. شمال و جنوب ايتاليايي ها براي هم جك ميسازن. مسلمونا و غيرمسلمونا تو انگليس و فرانسه مثل كارد و پنير ميمونن ، امريكا هم كه طرف بچه اش رو نميتونه بزاره تنهايي تا سوپرماركت بره انقدر جرم و جنايت زياده. دلتون به يه حقوق بيكاري دادنشون خوشه نه؟!

فرزند ایران 1394/08/18 - 15:31

سلام من به دوستان عزیز
سلام من به ترکهای عزیزمون سلام من به فارسهای عزیزمون سلام من به کردهای غیورمون سلام من به بلوچ های شیر مردمون از نژاد رستم دستان
سلام من به شمال به جنوب به شرق به غربه این خاک پاک
و اما بعد
مهم نیست من ترکم فارسم شمالی یا جنوبی ولی لطفا برای خوندن پیامم حوصله کنید
لازمه یچیز هایی رو یادآوری کنم
هممون با فیلم پایتخت کلی حال میکنیم چرا؟ چون داره با لهجه شمالی مارو سرگرم میکنه اما احدی از شمالی ها صداشون در نیومد
هممون با طنز رشید کلی خاطره داریم چون با لهجه شیرین اصفهانی دل مردمو شاد میکرد اما اصفهانیا اعتراضی نکردن
هممون به عشق جناب خان میشستیم پای خندوانه چون با لهجه گرم جنوبی خنده رو ب ما هدیه میداد
و یک نمونه دم دستی اینکه هممون یادمونه که تیکه کلمه ((واس ماس))که هنوزم که هنوزه ورد زبونمونه برای قمی هاس که جواد رضویان اونو باب کرد تا حدی که دوست داشت با لهجه شیرین و با نمک قمی شوخی کرد تو طنز مهران مدیری و همه حال کردن اما قمی ها هم ناراحت که نشدن هیچ کلی هم پایه شدن
تا جایی که جواد رضویان مهمان برنامه خندوانه شد و قبل از هر چیزی گفت از مردم میخوام بلند بشن و به احترام مردم فوق العاده با جنبه قم دست بزنن
بماند .....
اما روی صحبتم با اون هم وطنان عزیزه آذری هست که دم از مجازات عموهای فیتیله میزنن یا ادعا میکنن بهشون توهین شده
میخوام بدونم الان که صحبت از مجازتشون میکنین آیا یکبار شد که ازشون تقدیر بکنین و بگین بعنوان یک ترک آذری دارن فرهنگ ایرانی اسلامی این مملکتو در قالب طنز به بچه های ما یاد میدن و از شخصیت خودشون مایه میذارن تا خودشونو هم ردیف بچه های ما بکنن ؟
یا اینکه کلی هم تو خارج طرفدار دارن و هنوز که هنوزه هیچ برنامه کودک ماهواره نتونسته بعد از چند سال باهاشون رقابت بکنه
شمایی که ترک هستین از عموهای فیتیله ای که ترک هستن چندبار تشکر کردین که حالا میخواین مجازتشون بکنین؟
یا حتی سایر قومیت های دیگه که خودشونو کاسه داغ تر از آش کردن و دارن کاملا احساسی به این سو تفاهم که ادامه دادنش آخرش ب ضرر خودمون تموم میشه دامن میزنن
شما آذری های عزیز
بهتر از من میدونید که تازگی ها قضیه پان ترکیسم در شهرهاتون باب شده
و نماد اون هم یک گرگ هست
و بهتر از من میدونید خیلی هاتون در مجالس عمومی یا در استادیوم های ورزشی شروع میکنید به زوزه کشیدن که نماد گرگه پان ترکیسمه
حال بگید ببینم کی باید مجازات بشه ؟
کی داره تیشه به ریشه این فرهنگ میزنه؟
کی عمق هویت چند هزار ساله ی این مملکتو هدف گرفته با استناد به اسناد جعلی؟
آیا حواستون هست که زوزه کشیدن در محافل عمومی داره میشه نماد آذری ها ؟
آیا متوجه هستید که چه خطری در کمین شماست برای تفرقه انداختن؟
آیا متوجه هستید که اربابان این قضیه چه کسانی هستند؟
آیا متوجه هستید که با این نماد جعلی چه توهینی داره به پدران و مادران شما میشه؟
حالا میخوام بدونم کار عموهای فیتیله ای که صد در صد سهوی بوده و اون هم برای شاد کردن و تربیت بچه های ما بوده اشتباهه یا این قضایایی که داره تیشه به ریشه مملکتمون میزنه؟
چند ساله این عموهای عزیز دارن برنامه برای بچه هامون میسازن بچه هایی که گاهی اوقات خودمون از تربیتشون غافل میشیم حالا سزاست که زحمت چند سالشونو نادیده بگیریم و بخاطر یک اشتباه سهوی چوب تر بزنیم ؟
اگر کار به دینمون و مذهبمون هم نداشته باشیم آیا دور از انصافو انسانیت نیست که چشممونو رو همه چی ببندیم و به راحتی بحث اونارو نقل مجالسمون بکنیم؟
وقتشه که دیگه دست از تقلید های کورکورانه یا جوزدگی های افراطی برداریم و به اصلو ریشه خودمون برگردیم
وقتشه که دیگه اگر ازین قبیل اتفاقات افتاد چهار نفر نشینن داستان سرایی بکنن چهر نفر دیگه هم بشینن کاسه داغ تر از آش بشن چهار نفر دیگه هم به این قضایا دامن بزنن و ادامش بدن تا اینکه آخرش برای خودمون بد بشه و بخاطر کج فهمی شهره عامو خاص بشیم
این صرفا ی خواهش بود اما جدی بگیرید
صحبتمو کم کم تموم کنم اگر حوصله کردید و پیام منو خوندید بعدش دیگه ازین قضیه صحبت نکنید و پشت سر هم بجای حرف های بی نتیجه کامت صلوات بذارید و ب کسانی هم که به این حرفا دامن میزنن جواب ندید و در جواب فقط کامت صلوات بذارید
و دعوت ب یک جنبش جدید
اگر ازین به بعد خدای نکرده اتفاقی در مملکت ما رخ داد خواهش من از شما اینه دیگه بهش دامن نزنید تا باعث نشه آبروی شخصی یا اشخاصی یا خانواده یا گروهی یا قومی یا ملتی بره که آخرش دودش تو چشم خودمون بره
که باعث بشه کسی از بی آبرویی یا پخش شدن فیلمش یا شایع شدن داستان یا مشکلش احساس سر خوردگی بکنه یا بدتر ازون دست ب خود کشی بزنه
مثل خیلی از اتفاقاتی که چند وقته اخیر برای اشخاصی افتاد و ما براشون جک ساختیم یا عکسشونو منتشر کردیم یا فیلمشونو منتشر کردیم یا خیلی کارای دیگه و آخرش هم احساس ندامت و ناراحتی کردیم اما چه سود که آب رفته به جوی برنمیگرده
و میدونم که منظورمو خوب گرفتید که منظورم چه اتفاقاتی بود یا هست
پس بیاید ازین به بعد به جای انتشار این چیزها جنبشی راه بندازیم و اگر اتفاقی افتاد ادامه اون کامنت یا هر چیز دیگه ای رو با صلوات یا عکس گل مسدود کنیم و نذاریم حرف ادامه پیدا بکنه و با این کار زیبا فرهنگ عمیق ملی و دینیه خودمون رو ب رخ همه بکشونیم و ازین به بعد بجای حرف عمل کنیم و ثابت کنیم
پس شمارو به جنبش گل و صلوات دعوت میکنم
از مسئولین عزیز هم خواهش داریم هر چه زودتر به این قضیه پایان بدن
امیدوارم کسی از حرفام ناراحت نشده باشه و لپه حرفامو گرفته باشین
چون من هم مثل شما عاشق این مملکت با تمام قوموقبیله و نژادش هستم
فقطو فقط به امید اعتلای ایران عزیز

تارا 1394/08/18 - 17:21

کاکو والا تمومش کنینا..حوصله دارین به خدا

عاشق ترک ها 1394/08/18 - 17:39

یعنی اون اشد مجازاتی که دوستمون گفته منو کشته...خخخخخخ بابا این همه شوخی با همه قوم ها میشه چرا الکی حساس میشید... هر چی حساسیت نشون میدین ملت بیشتر میخندن...این همه با ما شوخی کردن مگه حساس شدیم...

ناشناس 1394/08/18 - 18:38

اجب!! مگه داریم مگه میشه ««

علي 1394/08/18 - 20:25

با با بي خيال . اي كاش صدا سيماي ما همان طوري كه در خصوص اين قضيه برخورد ميكرد در خبر رساني برجام هم درست خبر رساني ميكرد و موضع خوب ميگرفت .

علي 1394/08/18 - 21:06

انقدر كه من از آذري زبان ها جوك تركي (اذري ) شنيدم از كسي ديگه نشنيدم والبته به همان اندازه جك لري هم ميگن

محمد علیم 1394/08/18 - 22:07

آقا مصطفی در جواب هموطن آذری این پاسخ را به صورت مسخره بیان کردن. به خودت سخت نگیر

سوین 1394/08/18 - 22:41

سلام آقای محترم وقتی شما ب خودتون احترام قائل نیستید ب ما چه میدونی چن باره دارن ب تورکا توهین میکنن پس باید نشست وچیزی نگفت ن عاقا ب اون نمیکن جنبه اون اون میگن احترام نذاشتن ب ب خودتون هس ما بنشینیم همه ب ما توهین کنن چیزی نگیم ما تورکا بزرگش نمیکنیم ولی اونا هم خوب کاری نکردن

سوین 1394/08/18 - 23:03

سلام ابجی ما هممون از ی ملت هستیم قبول داریم درس . ولی منو ببخشید اینو میگم ترکا هر شوخی رو قبول نمیکنن چون بیش از حد غیرتی هستن ن اینکه بعضی ها بگن جنبه ندارن ن اونجوری نیس ب ما چه لر ها هر شوخی رو قبول میکنن یا بقیه قوم ها ولی ما ترکا هر شوخی رو قبول نداریم و واسه خودمون تعصب داریم واحترام قائلیم

سوین 1394/08/18 - 23:10

بی جنبه خودتون هستین ن ما ترکا

علي 1394/08/18 - 23:14

سلام دوستان
هيچ كس حق توهين به ديگري رو نداره مخصوصا اگر اين توهين در سطح جامعه و ميان اقوام نسبت به هم باشه كه نشان از افول اخلاق در اجماع است
دوستان بهتره مواظب اشيم ناروا حرف نزنيم بعد از اينكه حرفي زده شد و دلي شكست ديگه معذرت و محكوم كردن چندان التيام بخش زخم ايجاد شده نيست ...
اما دوست عزيزي كه تركي نمي داني شما دقيقا متوجه عمق موضوع نمي شويد لذا اظهار نظر نكنيد بهتر نيست؟؟؟؟
اما دوستي كه ميگن سعه صدر داشته باشيد و از قمي ها ياد بگيريد و چنين و چنان وبدون اينكه بخوام بي احترامي كنم بهتون لطفا يكبار خودتون از اين نوع مسواك استفاده كنيد تا من و باقي مطمعن باشيم كه در حرفاتون صادقين و از شما سعه صدر بياموزيم
اين چه ديالوگ و چه متن و نمايش نامه ايست؟؟؟؟
قوم ترك جزو ارزشمند ترين اقوام ايران است واكثريت هم هست متاسفانه از ماست كه بر ماست
اين رو به دوستان ترك زبانم ميگم چرا خود ما هم به خودمون بگيم آذري كه اينا دست مايه قرار بدن و جوك بسازن چرا با لهجه زيباي تركي وفارسي حرف نزنيم؟؟؟ چرا وقتي يه فرانسوي فارسي حرف ميزنه واينا لهجه شو با اشتياق گوش ميدن ولي يه ترك يه لر يه كرد يه بلوچ كه حرف ميزنه مسخره ميشه وخومون اگر عاشق زبان مون باشيم و كم كم پي ببريم كه بابا تركي زبان قوي تريست ترك فرهنگش غني تره ...ملت ترك غيور ترند ...كاري تر و مشتاق تر به علمند كمي به خود باوري ملي كه برسيم ديگر كسي جرات اهانت نخواهد داشت پاس داشتن اصالت و غرور ملي اصلا ربطي به اين نداره كه فكر كنيم اقوام ديگر و در اينجا بيشتر فارس زبان ها پايين ترند نه هر كسي جاي خود دارد و به اندازه خود صاحب غرور است ما مسوول دفاع از غرور ملي خود هستيم اين عرايضم از اين جهت بود
قبول كنيم حتي فارس ها نمي دانن كه 1600 كلمه از سه هزار كلمه اي كه زبانشان دارد تركي است نمي دانند مينياتور موسيقي خط و... و ... خواسگاهش ترك ها هستند اين بي اطلاعي آنها از كم كاري ماست

آآکو 1394/08/18 - 23:16

باسلام .بابا ما خودمون با این فتیلی ها بزرگ شدیم...یه اشتباهی پیش اومده عمدی که نبوده.خواهش میکنم این هموطنان آذری زبان یکم سعه ی صدر داشته باشن.

سوین 1394/08/18 - 23:33

سلام داداشم اونو کار رو کردن که دقیقا شماها وبقیه ب این اعتراض کنید که چرا بایدتو رسانه ملی ترکی بحرفن دقیقا حدفشون این بود که همه اعتراض داشته باشن ومتاسفانه ملت عزیزمون رو بهم بزنن واقعا خیلی متاسفم من خودم بچه ترکم وای خیلی هم ناراحت شدم از کار فتیله ها وخیلی هم نظر دادن که ترکا نیدونم بی جنبه وخود خواهن ولی من ب این نظرشون اعتراض دارم ن خواهر وبرادر هم دینیم اینجوری نیس که شماها میکید ترکا هر شوخی ورو قبول ندارن وبی جنبه وخود خواه هم نیستن خیلی هم خون گرم وبا جنبه ان و دارن از خودشون دفاع میکنن ومیخوان بگن که کشور عزیزمون رو بهم نزنید با این شوخی های بد ما ترکا فقط حرفمون اینکه که ارامش کشور عزیزمون رو ب هم نزنید خدا لعنت کنه ب اونایی که میخوان امنیت کشورمون رو بهم بزنن الهی آمین

behi 1394/08/19 - 00:07

بنظرم اذری ها خیلی بی جنبه اند بخاطر موضوع به این کم اهمیتی کشور رو ب بحث و جنجال کشیدن.من خودم لرهستم با تمام شوخی ها وطنزهایی که درارتباط با فرهنگ ورفتار ما میسازن بالحن شوخی موافقم

نگار 1394/08/19 - 00:12

من با حرکت هم وطن های اذری زبانمون موافقم دمشون گرم تا زمانی که خودمون به خودمون احترام نذاریم کسی برامون ارزش قایل نمیشه اینطوری یادمیگیرن به همه قومیت ها احترام بزارن لر وترک نداره همه محترمن

اصغر 1394/08/19 - 01:27

سلام اصغرهستم یک معتاد،دوستان اینجاچه اتفاقی رخ داده،کسی درباره کنnode شصت اطلاعاتی داره راهنماییم بفرمایدباتشکروسفاس

hosein 1394/08/19 - 02:45

کی گفته بیشترین شهدا رو شما دادین؟ بیشترین شهدا رو استان خوزستان داده. شما ترکا کم مونده سفر به ماه و نسبیت انیشتین رو هم به نام خودتون ثبت کنید انقد که از خود راضی هستین

آذری 1394/08/19 - 02:51

دوستان وهم میهنان عزیز از اینکه صدا سیما کلا کوتاهی می نماید شکی نیست .اما نباید این موضوعات بهانه ای شود که عده ای فرصت طلب چه داخلی وچه خارجی برای اختلاف بین قومیتهای محترم کشورمان به نفع منافع خود سوء استفاده نمایند.بازیگران هم مقصر نیستند.

یه بنده خدا 1394/08/19 - 03:12

اوووووو حالا مگه چه خبره بی جنبه ها ایشششش

ایرانی 1394/08/19 - 03:24

واقعا متاسفم برای چنین برنامه هایی که در قالب طنز برای فرزندان ایران زمین از صدا و سیما پخش میشود.برنامه های صدا و سیما اصلا خوب نبودند و رفته رفته بدتر هم میشوند.حیف بودجه ای که صرف آن سازمان میشود.

حیدری 1394/08/19 - 03:30

من نظر دوستان و هموطنان خوندم کاش تمام کسانی که پیام گذاشتن یک بار از اول نظرات بخونند و بیطرفانه قضاوت کنن واقعا بعضی از ما متوجه خطاهای خودمون نیستیم بعضیها در همین چند جمله هم کلمات توهین آمیز داشتن بیایم اصلاح رو اول از خودمون شروع کنیم. من مطمئنم گروه فیتیله چنین قصدی که گفته میشه نداشتن در این سالهای طولانی که برنامه اجرا کردن واقعا از جون و دل زحمت کشیدن و خارج از برنامه هم همیشه پیش قدم کار خیر بودن .ما انسانها قراره مزین به صفات پروردگار بشیم لااقل هر کدام تلاش کنیم یک صفت رو در خودمون پرورش بدیم و در اینجا از صبر و ببخشش خدا یاد بگیریم وای به حال ما بود اگر خدا با عدالتش با ما رفتار میکرد کمی تامل کنیم .

پاسخ به همه 1394/08/19 - 06:06

اگه شما جنبه دارین دهنتونو با بورس دستشویی مسوا بزنین آقایان لر فارسش و شمالی جنبه شارو هم میبینیم هرچند شماها بی بخارین

ناشناس 1394/08/19 - 07:26

به امید روزی که در میان مردم ایران این امر که "بیایید باهم بخندیم نه بهم " به عنوان فرهنگ نهادینه بشه .

دختری از جنوب 1394/08/19 - 07:58

سلام . به نظر منم به هم وطنان آذری زبان توهین بزرگی شده . باید عذر خواهی رسمی بشه. واقعا متاسفم برای خودمون که بچه هامون چنین برنامه های تلویزیونی رو نگاه میکنن.

پریا 1394/08/19 - 08:14

هموطن آذری من یک مشهدی هستم . اصلا اتفاقی نیافتاده !!! قصدشون شوخی بوده نه توهین ! ما پشت عمو های فیتیله ای هستیم . ما هم وطنیم . حس قهرمان بازی بهتون دست نده . شلوغش نکنین

آدربایجان 1394/08/19 - 08:26

آخه زبانی شما جایگاهی تو دنیا نداره که مسخره بشه زبانی ما سوینگ زبانی دنیاست شما چی

اصغر از بستان آباد 1394/08/19 - 08:31

با عرض سلام خدمت همه ی دوستان... ما بهتر میدونیم توهین یعنی چی و البته اینو همه ی ایرانیا میدونن خواهشا نه ناراحت بشین نه عصبانی ولی این سه تا اقا رو مجازات کنین تا عبرتی بشه برا همه که توهین کردن به کسی یا قومی چه اخرتی داره . که شاید فردا ماها هم به اونا توهین نکنیم البته این کارا از ترکا برنمیاد چون غیرت دارن و به خودشون اجازه نمیدن از این کارا بکنن. و در اخر این کارا همش کار ضد انقلابیاس ولی قول خوردن ایرانی یعنی ایرانی یعنی بمیرنن ایرانی یه قومه ترک و فارس و لر کرد نداره...با تشکر

علی رضا 1394/08/19 - 09:08

این تنبیه حقشون نبود

ناشناس 1394/08/19 - 09:24

این قضیه رو فقط شوخی و طنز میدونین اگه شمارو که لری هستی و میگی این قضیه رو بزرگ نکنین احمق فرض کنن و فرق فرچه و مسواک بگن که نمیدونین بازم این حرف میگفتی

علي 1394/08/19 - 09:52

آقاي محترم بهتر نيست دوباره فكر كني ؟ خيلي دلم ميخواست چندتا حرف لايق خودت بگم ولي خوشبختانه من مثل شما بي شخصيت نيستم

علیخ 1394/08/19 - 09:59

به نظر من کار برنامه فتیله توهین است هر چند من ترک نیستم اما خنداندن مردم نباید با توهین امیخته شود و از ترکها عزیزم میخواهم حال که به اشتباهشان پی بردن انان را عف کنند

جواد 1394/08/19 - 10:13

واقعا.چقدر.گنده.کردن..اذری.هستن.دیگه

یک ایرانی 1394/08/19 - 10:26

چقدر شما ترکها فیلم هستین ....هموطن شما با پراید کشته میشه چیزی نمیگید...پولهای نفت رو می برن چیزی نمی گید ...دکل نفت رو می دزدن چیزی نمی گید...پول های مملکت رو خرج لبنان و فلسطین می کنن چیزی نمی گید...پول آب و برق و گاز رو زیاد می کنن چیزی نمی گید ...و خیلی چیز های دیگه که خودتون می دونید...حالا گیر دادید به یه شوخی اشتباه ..شما اگه غیرت داشتین برای اونها خودتون رو به آب و آتش می زدین ...

ویدا 1394/08/19 - 10:56

برخی از هموطنان غیر ترک زبان اگر فکر میکنید که ترکها جنبه شوخی و طنز ندارند و همه چیز را به خود میگیرند پس شما جنبه داشته باشید و به دقت به حرفهای ما گوش کنید. بعضی از شما هستید که دهانتان را با فرچه توالت میشویید و آنقدر خرید که فرق شوخی و توهین را نمیدانید.فارسهای بی غیرت و بی تعصب که حاضرید برای اجرای شوهای مسخره انسانیتتان سایر انسانها و حتی ناموس خود را فدا کنید.شما ننگ این کشور و مایه شرمساری جامعه و بشریت هستید. این طنز که شما دم از آن میزنید شعور شما را به مسخره گرفت و با شما با تمام وجود به بیشعوری خود اعتراف کردید.

ویدا 1394/08/19 - 10:59

امشب با فرچه توالت مسواک بزن به اهالی خانواده ت هم یاد بده چطوری فرچه به اون گنگی رو تو دهنت جا میکنی.قهرمان نشو شوخی کردم....

ژاله 1394/08/19 - 11:17

شما ترک ها تافته جدا بافته نیستین عزیز من. کوروش کبیر با اون عظمتش که قلمروش از یه طرف خاورمیانه میرفت به اونطرف پارس بود سعدی و حافظ که این همه شهرت دارن تو ایران جفتشون پارس بودن.حالا شما بن کردین به اینکه تمدن ایران از ترکا شروع شد یا نمیدونم لیزرو یه ترک اختراع کرد اینا همش بی مورده. یه شوخی تلویزیونی که توش طرف به ترکی حرف میزده که دلیل نمیشه که طرف میخاسته به ترک ها اهانت کرده باشه که شما اونو پیرهن عثمان کردین

فرخ 1394/08/19 - 11:24

حرف حق گله نداره والا. ترکا هم مثل بقیه اقوام آدمن و این که سر یه شوخی بی قرض الکی گندشو درمیارنو انقدر جدی میگیرنش. والا خون شماها از بقیه ادما رنگین تر نیستش. حکایت ادم معمولی و سید هستش که واسه سید ارزش قائل میشن تا یه ادم عادی. وقتی نژادپرستی تو ایران به وضوح دیده میشه دیگه چه لزومی داره تفاوت حقوق اجتماعی تو امریکا بین سیاه و سفید پوستارو به خورد ماها بدن. بهتره بجای شستن گناه بقیه گناه خودمونو پاک کنیم.

عبود 1394/08/19 - 11:25

ترکها هم آدمن که ناراحت بشن همه .. !

سامان 1394/08/19 - 11:36

کاملا موافقم. بخدا شورشو دراوردن. این همه واسه همدیگه جک میسازن و تو شبکه های اجتماعی میذارن و میخندن اونم در حد جنسی کسی ککش نمیگزه اما تا میان یه شوخی کوچیک در مورد فرچه دستشویی میکنن میگن وای بر من یعنی من تا حالا با فرچه مسواک میزدم که اینا اینطوری منو مسخره میکنن؟؟؟ 5 دیقه بعدش میرن دوباره میشینن جک میسازن واسه همدیگه. گناه خودتونو بشورید و از یه مشت هنرمند بیچاره ایراد نگیرید که میان جلو تلویزیون که بچه هاتونو بخندونن. کجای این کار شما انصافه

ارشیا 1394/08/19 - 11:40

حتی اگرم به بهونه شوخی نبوده باشه جنبه آموزشی داره که خدای نکرده از 100 تا بچه ای که زائیده میشن یکیشون که میره سراغ فرچه توالت فکر نکنه که باید باهاش دهنشو بشوره. خداوکیلی که شماها از کاه کوه میسازید. این بنده های خدا قصدشون شاد کردن مردمه شماها کاسه داغ تر از آش شدین

هادی ینگجه 1394/08/19 - 13:12

محمد مسلمی سنن آذربایجاننا اوغول چخماز. آنا سوتون حرامن اولسون. بی شرف سن. سسین کس.
آذربایجان بیزیم دی ...
یاشاسین آنا یوردومز آذربایجان

Torke kjar 1394/08/19 - 13:13

یاشاسین ترک لری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا