جنگ داخلی در کامبوج

یک نت ـ نماینده مجلس کامبوج به سرقت اشیاء تاریخی در این کشور به موجب جنگ داخلی اشاره کرد و گفت: برخی افراد از این مسئله سوء استفاده کرده و آن را به آمریکا می‌فروشند.
جنگ داخلی

یک نت ـ چیت چیم یت نماینده مجلس کامبوج در اولین نشست کمیته اجرایی فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی در سخنانی ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین‌المجالس اسلامی به جنگ داخلی در کامبوج اشاره کرد و گفت: از آنجا که در کشور کامبوج عجایب هفت‌گانه متعددی داریم، در جریان جنگ داخلی بسیاری از اشیاء قیمتی به سرقت می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه به واسطه جنگ داخلی در کامبوج بسیاری از افراد از این موقعیت سوء استفاده کرده و به فروش عتیقه‌های این کشور به آمریکا و دیگر کشورها اقدام می‌کنند افزود: بر اساس همین موضوع در سال گذشته یکی از عتیقه‌های مربوط به عجایب هفت‌گانه در یک حراجی در نیویورک به قیمت 5 هزار دلار به فروش رسید که این مسئله موجب تاثر ما شده و تلاش می‌کنیم تا این میراث را به کشور خودمان بازگردانیم.

نماینده مجلس کامبوج با بیان اینکه اشیاء قیمتی در همه کشورها حکم تاریخ یک فرهنگ و تمدن هستند و دارای ارزش فرهنگی می‌باشند اظهار داشت: بنابراین باید نسبت به حفظ آنها کوشش کرده و کشورهای دیگری نیز در این رابطه تلاش کرده تا اقلام از دست رفته را به کشورهای مبدا باز گردانیم.

وی در پایان از هیئت‌های پارلمانی شرکت کننده در این اجلاس خواست تا سفری  به کشورش داشته باشند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده