از رابطه‌های گذشته گفتم،ولی شوهرم نتوانست هضمش کند

سه ماه است که ازدواج کردم من و شوهرم خیلی همدیگر را دوست داریم،به پیشنهاد شوهرم از گذشته‌مان حرف زدیم و من از رابطه‌های گذشته گفتم،ولی شوهرم نتوانست هضمش کند و عذاب می‌کشد هر وقت یادش می‌اید عصبی می‌شود
ایست

یک نت ـ رازهایی که زن و شوهر نباید بفهمند!

وقتی دختر و پسر با همدیگر وصلت می‌کنند و عقد شان جاری می‌شود بهترین روزهای عمرشان را سپری می‌کنند و شیرین‌ترین لحظات عمر همان شروع زندگی است، اما بعضی اوقات ندانم کاری‌های زوجین این روزهای شیرین را تبدیل به زهر می‌کند که هم کام خودشان و هم کام طرف مقابل زهر می‌شود و دیگر فرصتی برای بهره‌مندی از زندگی خوش و شیرین باقی نمی‌ماند، یکی از مواردی که باعث تلخ شدن اوقات و زندگی می‌شود بیان گذشته ناخوشایند به همسر می‌باشد، نامه‌ای در انجمن به دست‌مان رسیده است که حکایت از ساده لوحی خانم و بی تجربگی شوهرش دارد.

سلام سه ماه است که ازدواج کردم من و شوهرم خیلی همدیگر را دوست داریم،به پیشنهاد شوهرم از گذشته‌مان حرف زدیم و من از رابطه‌های گذشته گفتم،ولی شوهرم نتوانست هضمش کند و عذاب می‌کشد هر وقت یادش می‌اید عصبی می‌شود و بهم می‌ریزد،از من می‌خواهد  کمکش کنم تا فراموش کند،لطفا کمکم کنید باید چه کار کنم؟ تا فراموش کند و به من اعتماد کند.

پاسخ

شما هر دو نفر اشتباه کرده‌اید، اشتباه شوهرتان این بوده که از شما چنین سوالی کرده و اصلا کسی در زندگی مشترک نباید به این مسائل فکر کند چون اگر گذشته همسر پاک باشد که مطلوب ماست و اما اگر خدا نکرده خطایی داشته باشد جز تاسف و خود خوری چیزی در پی نخواهد داشت لذا انسان پخته هیچ وقت چنین سوالی طرح نمی‌کند که عاقبت ناخوشی داشته باشد.

اما اشتباه شما هم این بوده است که نشستید با آبوتاب مسائل گذشته را بیان کردید، در حالی که ما مفصلا در این و این مطلب گفتیم که چرا این موضوعات نباید مطرح شوند.

اما راهکار فعلی

۱-تقاضای بخشش: به شوهرتان بگویید که هر چند این مسائل در گذشته اتفاق افتاده است ولی از وی تقاضای بخشش دارید. امام علی می‌فرمایند: «بدترين مردم كسى است كه خطاى ديگران را نبخشد و عيب را نپوشاند»[۱]

۲- هیچ وقت دوباره در مورد این مسائل حرف نزنید چون بیان گناه خودش گناه محسوب می‌شود.

۳- به وی بگویید که توبه کردید و خدا توبه کاران را دوست دارد «و اوست كسى كه از بندگانش توبه می‌‏پذيرد و از گناهان در می‌‏گذرد و آنچه را كه می ‌كنيد، می ‌داند»(شوری/۲۵)

۴- یادآور شوید که هر انسانی ممکن است گناهکار باشد و حتی خودش هم گناهانی دارد، لذا باید بخشنده باشیم تا خداوند گناهان مار اببخشد.

۵- اطمینان دهید که هیچ وقت خطا نمی‌کنید و به وی وفادار هستید و دوستش دارید.

موفق باشید

-------------------------------------
پی‌نوشت:

۱-تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص۲۴۵ ،ح

منبع:jonbeshnet.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده