از اينكه شوهر قيافه خوبي ندارد عذاب مي كشم

یک نت ـ همسرم را از لحاظ زیبایی با دوستان و آشنایان مقایسه می کنم و از این که از نظر زیبایی کم دارد عذاب می کشم. چه کار کنم ؟
قلب

همسرم را از لحاظ زیبایی با دوستان و آشنایان مقایسه می کنم و از این که از نظر زیبایی کم دارد عذاب می کشم. چه کار کنم ؟

پاسخ:

پاسخ از حجت الاسلام حسین دهنوی:

همین احساسی که شما نسبت به دیگران دارید ، مثلا نسبت به همسر دوستتان دارید یا پسرهای فامیل و شوهرتان را با او مقایسه می کنید ، همین احساس را هم دوستتان، روی همسرشما دارد البته روی نقاط مثبت همسرشما و جالب است نقاط منفی شوهرشما به چشمش نمی آید . نقاط مثبت ایشان به چشمش می آید . ممکن است شوهرش خیلی خوش تیپ وقیافه است ولی ممکن است درحسرت یک لبخند شوهرشما باشد .

یک لبخند مهربانانه ای که همسرشما دارند . خیلی وقتها ، زیبایی نسبی است . بعضی ها ازنظر ظاهر وچهره زیبایی ندارند ولی لبخندی دارند ، مهربانی دارند ، یک گرمی دارند که آنها را زیبا میکند و یک جذابیتی دارد و یکی را می بیند خوش تیپ است وچهره قشنگی دارد ولی سرد است. جذاب نیست . حالا بعضی ها به غلط میگویند فلانی مهره مار دارد ، همه جذبش میشوند ، دوستش دارند، اینها خرافات است . خدا لطفی به او کرده ، طرف چهره زیبا ندارد ولی مهربانی وعطوفت دارد . پس اوهم در حسرت شماست و شما نقاط منفی شوهر زیبای اورا نمی بینید همانطورکه اونقاط منفی شوهرشما را نمیبیند وبه چشمش نمی آید .

همسرتان را مقایسه نکنید . ببینید وقتی شما سیب زمینی میخرید ومیخواهید جدا کنید ، فروشنده میگوید : درهم است . شما میگویید : چشم وسیب زمینی ها را بر میدارید و اصلا هم مقاومت نمی کنید . پس همسرتان را هم درهم بپذیرید . البته از آقایان عذر میخواهم که آنها را به سیب زمینی تشبیه کردم . تشبیه قشنگی نبود، برای نزدیکی به ذهن بود . چطورشما راحت سیب زمینی درهم را می پذیرید . خوب شوهر شما هم همین جوراست .

آقای برنارد شو جمله قشنگی دارد : بیشتر مردم به خاطر چیزهایی که ندارند غصه میخورند وهیچ وقت به آن چیزهایی که دارند فکر نمیکنند . الان شوهر شما کلی نقاط مثبت دارد ، آنها را ببینید و متاسفانه گفته بودند ، عذاب میکشم که دیگران از شوهر من زیباتر هستند . برای اینکه این عذاب را کمتر کنید نقاط مثبت همسرتان را لیست کنید و بنویسید . این موثر است تا نقاط منفی ایشان کمرنگ شود . یادآوری کنید . مرور کنید . این ضعف کم رنگ تر میشود .

به ایشان به دیده پدر فرزندتان نگاه کنید . خیلی فرق میکند و معیارهایتان عوض میشود . چون یک پدر، برای اینکه الگوی خوبی برای فرزندش بشود خوشگلی نمی خواهد . برای نقش الگویی ، ایمان ، اخلاق ، مهربان و عطوفت لازم است . وهمیشه به خودتان بگویید اگرشوهرمن قیافه خوبی میداشت ولی اخلاق بدی میداشت ، من چکارمیکردم . من مراجعانی دارم که میگویند خانم من از زیبایی درفامیل زبانزد است ولی وقتی من ایشان را می بینم ، یک شیطان را می بینم . ازاخلاق و عفتش راضی نیستم . متاسفانه از دیانتش راضی نیستم . مادر خوبی برای بچه ام نیست. من یک ذره رغبت به خانمم ندارم . زیبایی معمولا ماندگاری ندارد .

یک اثر آنی دارد . مدتی میگذرد ، قیافه عادی میشود و آنچه میماند ارزشهای اخلاقی است و بسیار ارزشمند است . یک توصیه ام این است که در یک موقعیت عاطفی که دارید به همسرتان بگویید ، من این لباس را بیشترمی پسندم ، این آرایش مو را بیشتر می پسندم ، این عطر را بیشتر می پسندم که میتواند آن نقطه ضعف را پر کند و یک هشدارهم بدهم . اینکه شما به قیافه دیگران نگاه میکنید و با همسرتان مقایسه میکنید ، یعنی اینکه شما دارید در قیافه آقایان خرد میشوید ودقت میکنید .

دین مااجازه نداده . چراکه میگوید حرام است . برای اینکه پیامدها ی منفی دارد . دل را چرکین میکند ، همسررا از چشم خانم می اندازد ، این پیامهاست . من تقاضا می کنم همسرتان را با کسی مقایسه نکنید و آنچه دارد به آن اکتفا کنید و بدون دغدغه و با طیب خاطر وارد زندگی شوید .

ch3.iribtv.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده