ازدواج با مردی که دوبار طلاق گرفته

طلاق,ازدواج با پسری که در دوران عقد طلاق گرفته,ازدواج با دختری که طلاق گرفته,آیا ازدواج با مردی که فرزند دارد مشکل است,ازدواج دختر مجرد با مرد طلاق گرفته نی نی سایت,ازدواج با دختری که قبلا ازدواج کرده,ازدواج با دختری که در دوران عقد طلاق گرفته,ازدواج با مرد مطلقه نی نی سایت
ازدواج با مردی که دوبار طلاق گرفته

یک نت ـ هفت سال پيش با آقايي که طلاق گرفته بود ودوتا بچه هم داشت ازدواج کردم که به طور کلي بخوام بگم هيچ رضايتي از زندگيم ندارم ولي هربار هم که غيره مستقيم حرفي بزنم اون کاملا مستقيم ميگه ناراحتي ميتوني طلاقت رو بگيري هيچ گاه روي محبت درست حسابي ازش نديدم حتي بچه هام هم همينطور کم محبتي پدرشون رو دريافت ميکردن توجه بيشترش چه به درست ونادرستش به فرزنداني که از زندگي گذشته بود بود وبس چونکه اعتقاد داشت اونهااز محبت مادر بي بهره هستن هميشه بابت هر موضوع ريز و درشتي بابت زندگي گذشته اش رو سرما خراب ميکرد

حال بچه‌ها حضانتشون به خواست خودشون به مادر محول شده و مشکلات زيادي تو زندگيم هست که يکي از مشکلات اينه که من ميخوام حالا که بچه ها رفتن حق وحقوق مابه درستي انجام بشه چونکه شوهرم از زندگي گذشته هيچ چيزي نداشت و تمام زندگي گذشته را به عنوان مهريه همسر اولش گرفته بود حال باتمام سختي هايي که خوردم و کمکي که خودم کردم خواستار اين هستم که شوهرم مهريه من رو بده والباقي مالي که داره رو هم به درستي مابين بچه هاش تقسيم کنه تا بچه‌هاي منم ازمال پدر به اندازه دو فرزند ديگر بهرمند شوند اما پدر ممانعت ميکند لطفا راهنمايي کنيد که چگونه با او صحبت کنم که ناراحت نشود با تشکر

پاسخ:

با سلام و احترام، شرايط زندگي شما را درک مي نماييم و مي دانيم که تا چه حد تحت فشار قرار داريد. هدف شما از ازدواج مجدد رسيدن به آرامش بود ولي حاصل نشد. اميدواريم در ادامه راه با تدابير قاطع و يادگيري برخي از مهارت ها بتوانيد همسرتان را با خود همراه نماييد.

اکنون شما خواستار اين هستيد که حق و حقوق شما در زندگي مشترک با همسرتان به خوبي اداء شود و حتي اگر بتوانيد مهريه خود را نيز بگيريد. همانگونه كه مى‏دانيد اسلام براى زن و شوهر، حقوق واجب و مستحبى قرار داده كه لازم است رعايت كنند و مراقب باشند كه اين دستورات حيات‏بخش را زير پا نگذارند چرا كه اين حقوق، پايه‏هاي اساسى خانواده را تشكيل مى‏دهد و خير و سعادت، لذّت و آرامش و بقاى زندگى مشترك را تأمين مى‏كند.

بله!  زن مي تواند به هر اندازه كه اراده كند مهريه در نظر گرفته و هر گاه مطالبه نمايد آن را از شوهر اخذ كند. شوهر موظف است تمام نياز هاي مادي و لوازم مورد نياز همسر را در حد شئون همسر فراهم نمايد ولي اين را مد نظر داشته باشيد که تقاضاي مهريه در شرايطي که همسرتان دارايي خاصي ندارد يا اينکه شما فعلا به آن نيازمند نيستيد علاوه بر اينکه شما را به شرايط جدايي نزديک مي کند و نگرش همسرتان را نسبت به شما تغيير مي دهد، تنش هاي زندگي تان را بيشت و بيشتر مي نمايد.از نظر ما در اين شرايط مطالبه مهريه شما را به زني مال دوست معرفي مي کند نه حامي فرزندان...

پس توصيه مي نماييم به جاي اجراي قوانين خشک و سرد در زندگي مشترک سعي نماييد با محبت و آرامش و استفاده از رگ خواب همسرتان و با سياست هاي زنانه به مراد خود نزديک شويد.به طور کلي نکاتي تقديم مي گردد که عمل به آنها واجب است. ضمن اينکه بدخلقي همسرتان ممکن است علل و عوامل گوناگوني داشته باشد. نداشتن مهارت کنترل خشم، استرس و اضطراب، کار سخت و سنگين، زندگي ناکام کننده، قدرداني نشدن و... مي تواند پاره اي از دلايل بدخلقي همسر باشد. با رعايت نکات زير مي توانيد قدري آن را کاهش دهيد:

1- محبت کردن: مرد، تشنه محبت است و زن مي تواند با عشق ورزي به او در روح و جانش نفوذ کند، به او اميد و نشاط بخشد، اضطراب و نگراني او را برطرف سازد و به ساحل آرامش رهنمونش نمايد.

2-گرامي داشتن شخصيت شوهر: مرد نيز مانند زن دوست دارد محترم و گرامي باشد، تحقير و توهين، خاطرش را آزرده مي سازد و نشاط و توانايي کار و زندگي را از او مي گيرد. ولي اگر به او احترام نهند، احساس بزرگي و شخصيت مي کند، نيرو مي گيرد و براي تلاش و فعاليت بيش تر آماده مي شود.

3-تشکر و قدرداني: رسم شوهرداري اين است که وقتي زن مي بيند همسرش براي تأمين هزينه زندگي زحمت مي کشد و حاصل دسترنج خود را در طبق اخلاص نهاده و رايگان به او تقديم مي کند، يا اسباب و لوازم زندگي تهيه کرده و به منزل مي آورد و. . . ، از کارهايش قدرداني و تشکر کند.

4- هرگز مستقيم امر و نهي نكنيد و نخواهيد كنترلش كنيد

5- تغييرات مثبت ريز و جزيي او را با تشويق كلامي و غيركلامي تقويت كنيد.

6- تشويق كنيد با خانواده ها و دوستان مثبت و شاداب معاشرت كنيد.

7- از قطع رابطه زناشويي براي تنبيه كردن و قهر استفاده نكنيد. گرمي رابطه مي تواند مشكلاتي را از بين ببرد. اگر ايشان مشكل در رابطه دارند بدون اين كه استرس در او ايجاد شود با كاستن از نگراني اش تشويق كنيد در پي درمان باشد.

8- اجازه دهيد با فرزندان قبلي اش ارتباط داشته باشد و به اين کار ايراد نگيريد زيرا به هر حال آنها فرزندان او هستند و اين حق هر پدري است.

موفق و پيروز باشيد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده