بیوگرافی ساناز سماواتی

یک نت ـ ساناز سماواتی متولد فروردین ماه 1350 در تهران و فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد در سال 1375 است. بعد از طی یک دوره بازیگری در کلاس های آزاد؛ وارد عرصه بازیگری شد.
ساناز سماواتی

یک نت ـ ساناز سماواتی متولد فروردین ۱۳۵۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است.

ساناز سماواتی  فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۵ است، ولی همیشه دوست داشته که یا فضانورد شود یا دامپزشک و به دلیل اینکه در آن زمان خانم ها نمیتوانستند این رشته ها را انتخاب کنند رشته  زبان انگلیسی را انتخاب کرده است.

ساناز سماواتی از کودکی به بازیگری علاقه داشته و توانست به خاطر استعدادش در ترم چهارم دانشگاه در کلاس های حمید سمندریان شرکت کند و بعد موفق شد از همان ترم یک و دو در سال 1372 برای فیلم گراز ها انتخاب شود و جلوی دوربین رود.

ساناز سماواتی بازی در سینما را با فیلم سینمایی حامی در سال 73 آغاز کرد. سریال نود شب ساخته مهران مدیری مجموعه تلویزیونی بود که ساناز سماواتی با آن بیشتر به محبوبیت و شهرت رسید.

ساناز سماواتی سال 79 در اوج شهرت تصمیم به مهاجرت به کشور سوئد کرد و تا سال 89 در این کشور بود.
دلیل کم کار شدن ساناز سماواتی:
بسیاری از ما بازی‌های خوب و روان ساناز سماواتی را در مجموعه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی به خاطر داریم. ولی این سال ها ساناز سماواتی به خاطر مسائل و مشکلاتی بسیار کم کار شده است که دلیل کم کاری از خودشان جویا شده ایم:
قبل از آن من یک پیش زمینه ای را بگویم؛ قبل تر ها ما در تلویزیون کد داشتیم و وقتی کارگردان می گفتم ساناز سماواتی را برای این نقش می خواهم؛ طبق آن کد قرار داد می بستیم؛ در آن زمان افراد مهم نبودند؛ بلکه این که نقش به چه کسی می نشیند اهمیت داشت؛ بنابر این کارگردان پای انتخاب خود می ایستاد؛ اما الآن برخی کارگردان ها هم از تهیه کننده ها طبعیت می کنند؛ چون او یک سرمایه گذار آورده که گفته من n تومان پول می آورم در این کار، به این شرط که برخی افراد را خودم وارد کنم. اما الآن برای من جالب است که اول بدون هیچ اطلاعاتی می پرسند چقدر می گیری؟ بعد من مثلا میگم فلان قدر؛ می گه تماس می گیریم؛ زنگ می زند به همکار دیگر و اگر قیمت او پایین تر بود؛ کار را به او می دهند؛ دقیقا مثل مسابقه؛ مقوله جدید هم که من تازگی ها دیدم این است که زنگ میزنند و می گویند که این نقش برای شما مناسب است و ما هم تو را می خواهیم؛ منتها چقدر به ما درصد می دهید؟ اگر ما برای شما فلان تومان قراداد ببندیم سهم ما چقدر می شود؟ مثلا عوامل تولید به من زنگ می زنند و این ها را می گویند.

 حالا یا کسی مثل من پیدا می شود و صابون کم کاری را به تنش می مالد؛ یا به خواست آن ها تن در می دهد؛ البته رقمی که بازیگران هم می گویند باید نرمال و درست باشد؛ از راه نرسیده سه برابر رقم ما پیشنهاد می دهند؛ من اسم این کارها را باج می گذارم و کسی نبودم که در این سال ها باج دهم؛ من از نسلی آمدم که برای کارم مرا خواسته اند نه برای هیچ چیز دیگری؛ یعنی ساناز سماواتی کات که گفتند؛گریمش را پاک نکرده؛ می نشیند تو ماشینش و می رود خانه؛ ما وقتی برای پشت صحنه نداشتیم و یاد گرفتیم فقط کار کنیم؛ الآن متاسفانه از بد شانسی من مدت هاست که موفق نشدم دوباره با یک همچین گروه هایی کار کنم؛ امیدوارم دوباره با گروه هایی که کارشان را بلدند همکاری داشته باشم.ازدواج ساناز سماواتی:
ساناز سماواتی با هومن حسین نژاد تدوین گر سینما و تلویزیون، مدیر تولید و هماهنگی در دنیای سینما و تلویزیون، ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان یک پسر به نام برسا می باشد

ساناز سماواتی در یک گفتگو درباره نحوه آشنایی با همسرش گفت: ما سر کار آشنا شدیم ، شبکه جام جم برنامه ای داشت به نام لحظه دیدار که درباره آداب و رسوم ایرانی و شیوه زندگی ایرانیان خارج از کشور بود من به عنوان مهمان به این برنامه دعوت شده بودم همسرم مدیرتولید و هماهنگی برنامه بود و ما با هم آشنا شدیم و چون به لحاظ فکری به هم نزدیک بودیم سرانجام ازدواج کردیم.فیلم‌شناسی ساناز سماواتی:
سینمایی:
- حامی (۱۳۷۳)
- زن امروز (۱۳۷۵)
- متهم (۱۳۷۵)
- کلید ازدواج (۱۳۷۶)
- فراسوی شک(۱۳۷۷)
- جوانی (۱۳۷۷)
- پسران ترشیده (۱۳۹۶)
- اینجا کجاست؟! (۱۳۹۶)

تلویزیونی:
- لحظه‌های آشنا     (مجتبی یاسینی ۱۳۷۴   )
- داستان یک زندگی     ( کامبیز دری   ۱۳۷۴  )
- روزهای پرماجرا    ( مجتبی یاسینی   ۱۳۷۵ )
- همتاسه    ( کامبیز دری   ۱۳۷۵)
- ضیافت     (حسین فرخی     ۱۳۷۵)
- شن های کف رودخانه     (یوسف سید مهدوی  ۱۳۷۶)
- محاکمه     (حسن هدایت     ۱۳۷۷)
- راز یک خزان     (فرامرز باصری    ۱۳۷۷)
- تولدی دیگر     (داریوش فرهنگ     ۱۳۷۷)
- پشت دریاها(جنگلبانان کوچک)     (حسین سهیلی زاده  ۱۳۷۸ )
- دو پنجره     (جواد ارشاد   ۱۳۷۸  )
- مسافر    ( سیروس مقدم   ۱۳۷۹ )
- نود شب     (مهران مدیری   ۱۳۷۹  )
- دردسرهای طلایی    ( شاپور قریب     ۱۳۸۰ )
- زیر آسمان شهر    (مهران غفوریان    ۱۳۸۱)
- شبکه     (محمود عزیزی     ۱۳۸۱)
- نقطه چین     (مهران مدیری    ۱۳۸۲)
- کمی اون ورتر     (مسعود فروتن    ۱۳۸۲)
- شبکه سه و نیم     (داریوش کاردان     ۱۳۸۳)
- طبقه دوم     (شاهین باباپور     ۱۳۸۵)
- امین و مینا     (هنگامه مفید   ۱۳۸۷)
- محکومین     (حسین قناعت   ۱۳۹۶)
- هیچ کاره     (میلاد بنی طباء     ۱۳۹۶)
- خانه مادری    ( امین امانی    ۱۳۹۷)

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده