بیوگرافی لیلا زارع

یک نت ـ لیلا زارع در سال ۱۳۸۲ اولین سریال خود را بازی کرد اما این سریال به خاطر مشکلات تولیدی پخش نشد. پس از آن در فیلم ما همه خوبیم به ایفای نقش پرداخت و بسیار خوش درخشید.
لیلا زارع

یک نت ـ لیلا زارع (متولد ۲۱ مهر ۱۳۵۹ در تهران) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. او فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی مقطع کارشناسی می‌باشد.
لیلا زارع علاوه بر بازیگری به عکاسی نیز مشغول است و قبل از ورود به دنیای بازیگری آتلیه عکاسی داشت. او شغل‌های مختلفی را تجربه کرده همچنین دوره‌های متفاوتی را نیز گذرانده و در کلاس‌های نقد و بررسی فیلم و دوره‌های تاریخ سینما نیز شرکت کرده‌است.
لیلا زارع  در سال ۱۳۸۲ اولین سریال خود را بازی کرد اما این سریال به خاطر مشکلات تولیدی پخش نشد. پس از آن در فیلم ما همه خوبیم به ایفای نقش پرداخت و بسیار خوش درخشید. بازی در فیلم سوپر استار در سال ۱۳۸۷ همچنین هنرنمایی در سریال ارمغان تاریکی در سال ۱۳۸۹ باعث محبوبیت او در سینما و تلویزیون شد.
بخشی از مصاحبه لیلا زارع

چطور به عرصه بازیگری وارد شدید؟ رشته اصلی‌تان كه مربوط به بازیگری نبود!
من چندین بار برای نقش‌های مختلفی انتخاب شدم و حتی قرارداد هم بستم ولی این اتفاق برایم نیفتاد كه آنها را بازی كنم. قبل از اینكه به سمت بازیگری بیایم خیلی نسبت به آن علاقه‌مند نبودم ولی با همان اولین كاری كه بازی كردم در حین بازی به بازیگری علاقه‌مند شدم و بعدها كه با تجربه‌تر شدم و نسبت به آن علاقه‌مندتر. رشته اصلی‌ام هم مدیریت بازرگانی بود ولی در ایران دیزاین خواندم. نقاشی و عكاسی هم انجام می‌دهم و عكاسی را بیشتر دنبال می‌كنم. به نظرم در این دنیا همه‌چیز به هم ربط پیدا می‌كند و رشته تحصیلی من هم بی‌ربط به بازیگری نبود.

چه شد كه مسیرتان را از سینما به سمت تلویزیون تغییر دادید و در چند تله فیلم هم بازی كردید؟
من بعد از سینما وارد تلویزیون نشدم و بین فیلم‌های سینمایی‌ام كارهای 90 دقیقه‌ای هم انجام دادم. تفاوتی بین سینما و تلویزیون قائل نمی‌شوم. اگر كار تلویزیونی باشد كه فیلمنامه خوبی داشته باشد و مرا به خود جذب كند تا با آن ارتباط برقرار كنم و از كارگردان و گروه حرفه‌ای برخوردار باشد، مسلما آن را قبول می‌كنم.

ترجیح می‌دهید كه با چه نوع كارگردانانی همكاری كنید كه دیدگاهشان نزدیك به دیدگاه شما باشد؟
هیچ زمانی ما طراحی نمی‌كنیم كه چه اتفاقی برایمان می‌افتد و باید فلان نقش را بازی كنیم یا با فلان كارگردان همكاری كنیم. آدم با هر كارگردانی كه كار می‌كند یكسری تجربه به دست می‌آورد.
هر چقدر هم نقش‌های متفاوت‌تری را یك بازیگر بازی كند و هر چقدر نقش‌هایی كه كار می‌كند دورتر از هم باشند حداقل برای خود بازیگر این مزیت را دارد كه می‌تواند ابعاد بیشتری از وجود و توانایی‌هایش را بشناسد و در معرض نمایش قرار دهد.
 
بازی‌هایی كه تابه‌حال از شما دیدم به نوعی نقش‌های آرام و بی‌سر و صدایی بوده كه توانایی زیر پوستی بازی كردن‌شان را هم داشتید. می‌خواستید همیشه در قالب این گونه نقش‌ها ظاهر شوید؟
همه نقش‌هایم هم آرام نبوده و نقش‌های متفاوتی هم تجربه كردم. به نظرم امكان دارد كه در كل نقش‌هایی كه یك بازیگر آنها را ایفا می‌كند، ویژگی‌های آن نقش در وجود خود آدم هم باشد. شاید یك مقداری‌اش مربوط به شخصیت خود بازیگر هم باشد ولی وقتی نقشی را بازی می‌كنی بیشتر آن ویژگی نمایان‌ می‌شود. من نقش‌های متفاوتی بازی كردم و در نقش زنان عصبی هم ظاهر شدم.

پس نقش منفی هم اگر پیشنهاد بشود بازی می‌كنید؟
بله. اگر جذابیت‌های ممكن را كه تا حدودی به ذهن من هم نزدیك باشد و جای كار بیشتری داشته باشد آن را بازی می‌كنم.
برای انتخاب یك نقش به چه چیزهایی سعی می‌كنید كه بیشتر توجه كنید؟
كارگردان، فیلمنامه، نقشی كه هر كدام‌شان خوب باشند.
 
قصد دارید كه همیشه در فیلم‌ها و سریال‌های خاص‌تری بازی كنید و به نوعی به سراغ كارهای گیشه و مخاطب‌پسند هم می‌روید؟
امیدوارم كه اینطوری باشد. ولی اگر شخصیت جالبی باشد كه كارگردان آن كار كارگردان خوبی باشد و فیلمنامه هم نظرم را جلب كند، امكان دارد كه كاری فانتزی را هم بازی كنم. مهم این است كه كار در همان ژانری هم كه قرار دارد با قرینه و چارچوب درستی پیش برود.
 
بازی در سینما و تلویزیون را چقدر با یكدیگر متفاوت می‌بینید؟
سینما و تلویزیون مدیوم‌شان كاملا با هم فرق می‌كند و خیلی با یكدیگر تفاوت دارند. یعنی نمی‌خواهم بگویم كه سینما بهتر از تلویزیون است یا تلویزیون بهتر از سینما. هر كدام جنس بازی خودشان را اقتضا می‌كنند و صد درصد با هم متفاوتند.

فیلم‌شناسی لیلا زارع
فیلم های سینمایی لیلا زارع
- معکوس (۱۳۹۷)
-  جن زیبا (۱۳۹۶)
- یک کیلو و بیست و یک گرم (۱۳۹۵)
-  آذر (۱۳۹۵)
-  کمدی انسانی(۱۳۹۵)
-  سمفونی تولد (۱۳۹۴)
-  غیرمجاز (۱۳۹۴)
-  امتحان نهایی (۱۳۹۳)
- شیفت شب (۱۳۹۳)
- ذوب شدن پادشاه (۱۳۹۳)
- با دیگران (۱۳۹۲)
- شیفتگی (۱۳۹۲)
- گنجشکک اشی مشی (۱۳۹۲)
- کارناوال مرگ (۱۳۸۷)
- پستچی سه بار در نمی‌زند (۱۳۸۷)
- سوپراستار (۱۳۸۷)
- خواب لیلا (۱۳۸۶)
- به امید دیدار(۱۳۸۹)
- باغ آلوچه (۱۳۸۴)
- خانه روشن (۱۳۸۴)
- ما همه خوبیم (۱۳۸۳)
فیلمهای کوتاه لیلا زارع
- ۱۱ (مسعود حاتمی)
-اتاق خالی (سید علی قاسمی)

تله فیلم
- برای دومین بار (منوچهر هادی)
- یک داستان کوتاه و چند داستان دیگر

فیلم های تلویزیونی:
- سرزمین کهن (۱۳۸۷–۱۳۹۶)
- ارمغان تاریکی (۱۳۸۹)
- محکومین (۱۳۹۶)
شبکه نمایش خانگی
- ممنوعه (۱۳۹۷)

جوایز لیلا زارع
- سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن برای فیلم ما همه خوبیم از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر
- دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم شیفت شب از سی و سومین جشنواره فیلم فجر
- نخل زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در سریال ارمغان تاریکی از سومین جشنواره جام جم

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده