بیوگرافی تام هاردی

یک نت ـ تام هاردی برای بازي در فیلم بازگشته نامزد جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد شد، در واقع لئوناردو دی کاپریو وی را متقاعد کرد تا فیلمنامه " بازگشته" را بخواند و در فیلم بازی کند.
تام هاردی

یک نت ـ ادوارد توماس تام هاردی، تنها فرزند انی و ادوارد هاردی، در هَمِراِسمیت لندن و در ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۷ به دنیا آمد. مادرش انی نقاش و پدرش ادوارد نویسندهٔ رمان بود.

اولین موفقیت رسمی تام هاردی به سال 1998 باز میگردد یعنی هنگامی که در یک رقابت تلویزیونی بعنوان سوپر مدل برتر انتخاب شد. در سپتامبر همان سال به مدرسه بازیگری« درام سنتر» لندن رفت. سال بعد توانست نقشی در مجموعه تلویزیونی جنگ جهانی دوم« اسپیلبرگ» یعنی« گروه برادران» به دست آورد. و نخستین حضورش در سینما با فیلم« ریدلی اسکات»،« سقوط بلک هاوک» رقم خورد.

چند سال بعد برای بازي در فیلم« لژیونر انگلیسی» راهی شمال آفریقا شد. همان سال در فیلم« استار ترک نمسیس» بازي کرد. سال 2003 برای بازي در نمایش« در عربستان همگی شاه خواهیم شد» بسیار مورد توجه قرار گرفت و جوایز بزرگ و کوچکی را برای نقش آفرینی اش دریافت کرد.اردواج نام هاردی
هاردی در ۲ ژانویه ۱۹۹۹ با سارا وارد( تهیه کننده) بعد از سه هفته آشنایی ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۴ از هم جدا شدند. از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ هاردی با لیندا پارک( بازیگر) رابطه داشت سپس  از سال ۲۰۰۵ با ریچل اسپید( کارگردان) وارد رابطه شد. هاردی از ریچل اسپید، پسری به نام « لوئیس توماس»( متولد ۲۰۰۸) دارد. رابطه او با ریچل در سال ۲۰۰۹، بعد از ۴سال به پایان رسید و هاردی در سال ۲۰۰۹ پس از حاشیه های فراوان با شارلوت رایلی( بازیگر) همکارش در مجموعه تلویزیونی بلندی های بادگیر، رابطه جدید خود را برقرار کرد و در ژوئیه ۲۰۱۴ ازدواج کردند. آن ها هم اکنون دو فرزند دارند که در سال های 2015 و 2018 متولد شده اند.چند نکته خواندنی درباره تام هاردی
- تام هاردی در جنوب فرانسه بزرگ شده است و در کودکی به خوبی فرانسوی حرف می زد.

- تام هاردی در اواسط بیست سالگی به الکل و کوکائین اعتیاد پیدا کرد ولی گفته می شود از سال 2003 ترک کرده است.

- تام هاردی سفیر خیریه مؤسسه" پرینس تراست" با هدف کمک به جوانان است.- تام هاردی به ورزش های رزمی جوجیتسو و کاپوئرا علاقه دارد.

- تام هاردی« گری اولدمن» را قهرمان خود می داند و می گوید در مدرسه درام صحنه های بازیگری او را تقلید می کرد.

- تام هاردی عاشق سگ ها است و می گوید: من همه حیوانات را دوست دارم اما سگ ها فوق العاده اند.

- نام هاردی عاشق چای، کافی و نوشیدنی های میوه ای است.

- لئوناردو دی کاپریو" وی را متقاعد کرد تا فیلمنامه " بازگشته" را بخواند و در فیلم بازی کند. تام هاردی برای بازي در فیلم" بازگشته" نامزد جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد شد.

جوایز تام هاردی
√ جایزه فیلم مستقل بریتانیا برای بهترین هنرپیشه نقش اول مرد برای بازي در فیلم برانسون

√ جایزه اسکریم- بهترین برک آوت مرد برای بازي در فیلم تلقین

√ جایزه بهترین ستاره نو ظهور- جوایز بفتا برای بازی در فیلم تلقین

√ جایزه بهترین بازیگر مرد- انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس برای بازی در فیلم لاک

√  نامزد جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد برای بازي در فیلم بازگشته

√ جایزه بازیگر مرد بریتانیایی/ایرلندی سال انجمن منتقدان فیلم لندن برای بازي در فیلم مکس دیوانه:جاده خشم و بازگشتهبهترین فیلم های تام هاردی
تلقین- Inception- سال تولید:2010
مبارز - سال تولید:2011
بی قانون- سال تولید:2012
این یعنی جنگ- سال تولید:2012
کندو- سال تولید:2014
سریال پیکی بلایندرز
از گور برخاسته- سال تولید:2015
مدمکس:جاده خشم- سال تولید:2015
سریال تابو - سال تولید: 2016
ونوم- سال تولید:2018
ونوم 2- سال تولید:2020

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده