سیامند رحمانی وزنه بردار +بیوگرافی

یک نت ـ زندگینامه سیامند رحمانی وزنه بردار/سیامند رحمان (کردی: سیامه‌ند ڕه‌حمان) (زادۀ ۱۳۶۷، اشنویه) وزنه‌بردار سنگین‌وزن اهل ایران است.
سیامند رحمان

یک نت ـ سیامند رحمان درگذشت

متاسفانه دقایقی قبل خبر رسید که سیامند رحمان اسطوره ورزشی کورد اهل اشنویه، بر اثر ایست قلبی درگذشت.

پیرانشهر رووداو این عارضه قلبی را به جامعه ورزشی کشور و ملت کورد تسلیت عرض می‌کند

بیوگرافی سیامند رحمان قویترین مرد جهان + درگذشت

علت مرگ سیامند رحمان قهرمان وزنه برداری جانبازان و معلولین ایران

بیوگرافی سیامند رحمان

سیامند رحمان (کردی: سیامه‌ند ڕه‌حمان) (زادۀ ۱۳۶۷، اشنویه) وزنه‌بردار سنگین‌وزن اهل ایران است. وی قهرمان پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و دارندۀ پنج طلا و یک نقرۀ جهان است. وی همچنین سه نشان زرین از بازی‌های پاراآسیایی گوانگجو ۲۰۱۰، اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ به‌دست آورده است.
رکوردشکنی تاریخی سیامند رحمان و مهار وزنه۳۱۰کیلوگرمی

فعالیت ورزشی

حضور در تیم‌ملی

سیامند رحمان نخستین بار در سال ۱۳۸۷ به اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری معلولان ایران دعوت شد.
سیامند رحمان در مسابقات پارالمپیک لندن توانست در حرکت نخست وزنۀ ۲۷۰ کیلوگرمی و در حرکت دوم وزنۀ ۲۸۰ کیلوگرمی را مهار کرد و نشان طلای مسابقات را در وزن ۱۰۰+ ک‌گ کسب کرد. وی در سومین حرکت خود درخواست وزنۀ ۳۰۱ کیلوگرمی را کرد تا رکورد جهان را که متعلق به خودش بود را یک کیلوگرم ارتقا دهد. رحمان در حرکت سوم نتوانست وزنۀ ۳۰۱ کیلوگرمی را مهار کند و با همان ۲۸۰ ک‌گ به مقام نخست و نشان طلا رسید. وی با زدن این رکورد توانست رکورد جهانی را ۱۵ کیلوگرم افزایش بدهد. پس از سیامند رحمان که به راحتی قهرمان شد، فارس العجیلی از عراق با مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی به گردن آویز نقره در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری پارالمپیک لندن دست یافت و بائه چون کئون از کره جنوبی با پرس وزنۀ ۲۳۲ کیلوگرمی به نشان برنز این وزن رسید.[۲] [۳] پارالمپیک ریو ۲۰۱۶

رحمان که یکی از امیدهای اصلی کاروان ایران در ریو برای کسب نشان زرین پارالمپیک بود، در دستۀ ۱۰۷+ ک‌گ توانست در حرکت نخست وزنۀ ۲۷۰ و در حرکت دوم وزنۀ ۳۰۰ کیلوگرمی و در حرکت سوم وزنۀ ۳۰۵ کیلوگرمی را مهار کند و نشان زرین پارالمپیک را ازآن خود کند. این وزنه‌بردار ایرانی در حرکت چهارم که مخصوص افزایش رکورد است توانست وزنۀ سنگین ۳۱۰ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و رکورد جهان را که در اختیار خودش بود ارتقا دهد. امر موساد وزنه‌بردار مصری با مهار وزنۀ ۲۳۵ کیلوگرمی و ۷۵ کیلوگرم اختلاف وزنه، موفق شد مقام دوم را کسب کند. جمیل الشبلی از اردن نیز با بالا بردن وزنه‌ ۲۳۴ کیلوگرمی سوم شد.

سیامند رحمان و همسرش

برترین ورزشکار پارالمپیکی در سال ۲۰۱۷

سیامند رحمان از کشور ایران به عنوان برترین ورزشکار پارالمپیکی سال ۲۰۱۷ برگزیده شد.
حضور در تیم باشگاهی
سیامند پس از کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ به تیم وزنه‌برداری باشگاه پرسپولیس تهران پیوست.

همچنین بخوانید:

سیامند رحمانی وزنه بردار +بیوگرافی

عکس تشییع جنازه سیامند رحمان

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده