ثبت نام مسکن ملی از امروز آغاز شد

یک نت ـ جزئیات طرح اقدام ملی تولید مسکن و ثبت‌نام در این طرح برای اقشار مختلف کشور اعلام شد. ثبت‌نام در این طرح از امروز شنبه آغاز شده است.
مسکن ملی

یک نت ـ نام نویسی مشمولان طرح اقدام ملی مسکن از امروز آغاز شد

جزئیات طرح اقدام ملی تولید مسکن و ثبت‌نام در این طرح برای اقشار مختلف کشور اعلام شد. ثبت‌نام در این طرح از امروز شنبه آغاز شده است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اجرای اقدام ملی تولید مسکن را که ۱۸۰ هزار واحد آن آغاز شده برای دو گروهِ کم درآمد ومتوسط قابل انجام دانست و گفت: ثبت‌نام اقدام ملی تولید مسکن، استان به استان انجام می‌شود و هر استانی که آماده‌تر باشد سریع‌تر ثبت‌نام انجام خواهد شد، بنابراین متقاضیان باید برای ثبت‌نام به‌نشانی tem.mrud.irمراجعه کنند.

به گزارش تسنیم، محمود محمودزاده با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت از ارائه سبدهای متعدد برای اجرایی و عملیاتی کردن طرح اقدام ملی تولید مسکن خبر داد و گفت: به‌دلیل تعهد برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، اجرای طرح منعطف و سبدهای متعددی برای طرح تعریف شد. وی افزود: اواخر شهریورماه، روش و طرح عملیاتی استان‌ها با دستور وزیر راه و شهرسازی به استان‌ها ابلاغ شد و بر اساس آن ابلاغ مشخص شد که هر استانی به چه تعداد مسکن در قالب طرح ملی نیاز دارد که این نقطه آغاز حرکت استان‌ها برای اجرای پروژه اقدام ملی تولید مسکن بود. معاون امور مسکن و ساختمان با تأکید بر اینکه در اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن از تمام ظرفیت‌های قانونی برای امکان تحقق، استفاده شده است، افزود: با توجه به قوانین موجود، امکان ارائه زمین به‌صورت رایگان وجود ندارد. به همین دلیل، طرح اقدام ملی تولید مسکن برای گروه‌های کم‌درآمد به‌صورت واگذاری زمین به‌صورت اجاره ۹۹ ساله و به‌صورت گروهی برای متقاضیان است که اجرای این روش در شهرهایی همچون کرمان، سیرجان و زاهدان به این شیوه بوده است.

شرایط ثبت‌نام مسکن ملی

محمودزاده ضمن تأکید بر شناسایی هدفمند در اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن، ادامه داد: قیمت تمام شده دومین شیوه طراحی شده در اجرای طرح اقدام ملی مسکن است. بدین معنا که در اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن، زمین توسط وزارت راه و شهرسازی به نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان یا نهادهای دیگر به‌عنوان عامل چهارم واگذار می‌شود و آن نهادها بر اساس ثبت‌نامی که در سامانه انجام می‌دهند، سازندگان خوشنام را به کار گماشته و با قیمت تمام شده ساختمان را برای مردم می‌سازند. سرپرست معاونت امور مسکن و ساختمان شیوه مشارکتی را برای اقشار متوسط به بالا عملیاتی و اجرایی دانست و گفت: در شیوه مشارکتی نیز بیشترین سهم به سازنده تعلق می‌گیرد و در این بخش سهم دولت کمتر از ۲۵ درصد است و این بخش، سهم ناچیزی را در تولید مسکن به خود تخصیص داده است. به گفته وی، در اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن سبدهای متعددی برای اقشار مختلف تعریف شده که با توجه به شرایط درآمدی و توان افراد مختلف متفاوت است.

طرح اقدام ملی تولید مسکن برای تمام استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحد است که در جاهایی بنا به ضرورت و توان تلاش می‌شود تا این میزان افزایش یابد، هدف از این کار را تعریف و معرفی گزینه‌های موازی برای محقق شدن طرح اقدام ملی تولید مسکن عنوان کرد و توضیح داد: گزینه‌های موازی تعریف شده‌اند تا چنانچه به هر دلیلی پروژه‌ای دچار مشکل شد ۴۰۰ هزار واحد حتماً محقق شود. وی انجام طرح اقدام ملی تولید مسکن را برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها در شهرهای محدود عنوان شده در تمام استان‌ها قابل انجام دانست و تصریح کرد: اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در تمامی شهرهای کشور انجام می‌شود و از کلانشهرها تا شهرهای کوچک متنوع است. معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، سیاست توسعه‌ای تولید مسکن را در کلانشهرها، پیرامون کلانشهرها و در شهرهای جدید قابل تحقق عنوان کرد.

لطفا برای ورود به مرحله ثبت نام مسکن ملی اینجا کلیک کنید

اولویت شهرهای جدید پیرامون

به‌گفته وی، ۱۰ استانی که ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید مسکن در آن انجام می‌شود شامل سیستان و بلوچستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم، چهارمحال و بختیاری، کردستان و گلستان است که قبلاً هم در کرمان ثبت‌نام انجام شده است.

محمودزاده اعلام کرد: ۱۰ استان شامل مرحله اول ثبت‌نام است و سایر شهرها و استان‌ها در مراحل بعدی که تأمین زمین کنند، ثبت‌نام را آغاز خواهند کرد. هیچ محدودیتی برای شهرها در صورت تأمین زمین وجود ندارد. فقط در کلانشهرها اولویت با شهرهای جدید پیرامون کلانشهرهاست.وی ادامه داد: در تهران در شهرهای جدید پیرامون تهران، در شیراز عمده فعالیت در صدرا، در تبریز عمده فعالیت در سهند است. همچنین قم نیز از کلانشهرهایی است که طرح اقدام ملی تولید مسکن در آن انجام می‌شود./ روزنامه ایران

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

خانه دار شدن