لیگ قطر را به خاطر پول انتخاب کردم

یک نت ـ هافبک پیشین پرسپولیس از انتخاب قطر و حضور در لیگ ستارگان سخن گفت.
قطر

یک نت ـ به گزارش ایسنا و به نقل از QSl، سروش رفیعی بازیکن ایرانی در تیم الخور نمایش خوبی داشته است. این در حالی بوده است که الخور فراز و نشیب زیادی داشته است. سروش رفیعی ۲۷ ساله که در ۱۱ بازی توانسته است ۴ گل به ثمر برساند، در مصاحبه‌ای درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت که به شرح زیر است:

 

چه شد که قطر را به عنوان مقصد فوتبالی خود انتخاب کردی؟

صادقانه باید بگویم که در دو سال خدمت سربازی پولی به دست نیاوردم. به همین خاطر می‌خواستم علاوه بر این که در سطح بالایی فوتبال بازی کنم، پول زیادی نیز به دست بیاورم تا خانواده‌ام را حمایت کنم. وقتی در ۲۱ سالگی به فولاد پیوستم به خانواده‌ام گفتم که کار کردن را متوقف کنند و من خرج خانواده را می‌دهم. پیشنهادهای زیادی هم از کشورهای اروپایی مثل بلژیک، سوئد، فرانسه و روسیه داشتم ولی وقتی با دوستانم مشورت کردم، قطر را انتخاب کردم.

 

تاکنون از تجاربی که در لیگ قطر به دست آورده‌ای بگو.

بازی در قطر تجربه جدیدی بود. این اولین باری بود که من خارج از کشورم بازی می‌کردم. می‌خواستم چیز جدیدی در فوتبال یاد بگیریم. در قطر به دنبال این بودم تا باز هم خودم را اثبات کنم. مردم قطر مهمان‌نواز هستند و من هیچ مشکلی این‌جا نداشتم. بعد از حضور در الخور در شروع فصل فهمیدم که کیفیت بازی‌ها بسیار بالاست. علاوه بر آن نکته مهم‌تر آن که تمام امکانات این‌جا در سطح بالایی است و همه به پیشرفت و بهتر شدن تیم فکر می‌کنند.

 

فوتبال و بازی در ایران و قطر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قطعا در لیگ ایران از هر لحاظ که حساب کنید سخت‌تر است. ما در لیگ ایران ۱۸ تیم داشتیم و اکنون رقابت‌های لیگ با ۱۶ تیم برگزار می‌شود. من خیلی خوشحالم که فصل گذشته عضوی از تیم قهرمان پرسپولیس بودم و بعضی بازی‌ها در شهرها و مناطق خارج از پایتخت برگزار می‌شد و ما مجبور بودیم ۲ تا ۳ روز قبل از مسابقه به آن‌جا برویم و بعضی مسافت‌ها را هم با اتوبوس طی کنیم اما این‌جا در قطر شرایط خیلی آسان‌تر است. زمان مسافرت بین شهرها خیلی کوتاه است و شما در هر بازی انگار در خانه بازی می‌کنید. این‌جا آسایش و رفاه خیلی بالاست.

 

عملکرد خودت را در الخور چطور ارزیابی می‌کنی؟

ما این فصل ۵ تا ۶ بازیکن جدید داشتیم. سرمربی تیم هم عوض شد و نیاز به زمان داشت تا با تیم آشنا شود. متاسفانه امتیازات ارزشمند زیادی از دست دادیم. شاید بازی دفاعی باعث شد ما در خیلی از بازی‌ها امتیاز از دست بدهیم. بدشانس هم بودیم. من فکر می‌کنم در سه بازی نخست خیلی خوب ظاهر شدم ولی بعد از آن مربی از من خواست تا در سمت چپ و راست بازی کنم و همین باعث شد تا حدودی نتوانم آن طور که انتظار دارم بازی کنم. در ۷ مسابقه زیر نظر مربی قبلی یک گل به ثمر رساندم ولی وقتی سرمربی تیم عوض شد و به پست دلخواه خودم رفتم توانستم گل‌های بیش‌تری به ثمر برسانم.

 

نظرت درباره سرمربی جدید تیم چیست؟

با حضور مربی جدید شرایط تیم به طور کلی عوض شد و تغییرات زیادی در تیم به وجود آمد. حس می‌کنیم که بازی به بازی بهتر می‌شویم و پیشرفت می‌کنیم. او از ما می‌خواهد که توپ را حفظ کنیم و مالکیت توپ را بالا ببریم و آرام بازی کنیم. خوشبختانه او به من آزادی عمل زیادی داده است و این به سود ماست.

 

نیم فصل دوم لیگ قطر را چطور ارزیابی می‌کنی؟

ما اول می‌خواهیم امتیازات عقب افتاده را جبران کنیم و با عملکرد خوب‌مان بتوانیم حریفان‌مان را شگفت‌زده کنیم. برای هر امتیاز خواهیم جنگید. هم‌چنین دوست داریم بین ۶ تیم نخست لیگ برتر باشیم. در تیم ما همه می‌خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند. هم بازیکنان خارجی و هم بازیکنان قطری.

 

فوتبال چگونه الهام‌بخش تو شد؟

من در خانواده‌ای بودم که هیچ کس فوتبال بازی نمی‌کرد و خودم شوق و شور زیادی داشتم تا فوتبال بازی کنم. از ۷ سالگی فوتبال بازی کردم. توانستم در زیر ۱۲ سال به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شوم.

 

چه صحبتی با هواداران تیم داری؟

ما شاید هواداران زیادی نداشته باشیم که به ورزشگاه بیایند ولی آن‌ها تعصب زیادی به تیم دارند. به آن‌ها قول می‌دهم که با عملکردمان باعث خوشحالی‌شان شویم و ناامیدشان نکنیم.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده