خانمم ميگه چرا بهش زنگ نميزنم

یک نت ـ سلام خانمم بهم ميگه چرا بهش زنگ نميزنم وبهم ميگه نسبت بهش سرد شدم چون ما دوتا شهر نزديک هستيم والان عقديم ولي من دنبال کار کردن هستم وکمتر فرصت ميکنم بهش سر بزنم يا ازش خبربگيرم چيکار کنم که همچين ذهنيتي نداشته باشه ديگه باتشکر
زنگ

یک نت ـ پاسخ:
سلام
يکي از شگفتي هاي آفرينش، وجود تفاوت ها بين زنان و مردان است. زن و مرد از دو جنس مختلف با روحيات متفاوت هستند و براي آن که بتوانيد با موجودي که تا اين حد با شما متفاوت است زندگي خوبي داشته باشيد، بايد او را بشناسيد. برخي از تفاوت هاي زن ومرد عبارتند از:
- زنان، رابطه گرا بوده؛ احساس موفقيت در زنان زماني حاصل مي شود که مورد تاييد قرار گيرند. ولي مردان، هدف گرا هستند. مردان زماني خود را موفق و باارزش مي دانند که به هدف هايشان برسند و اعتماد به نفس آنان زماني بالاست که در انجام کارها موفق عمل کرده و خود را ثابت کرده باشند.
- زنان هنگامي که انديشه هاي غم انگيز و ناراحت کننده اي دارند، واکنش هاي احساسي تري را نسبت به مردان از خود بروز مي دهند. مردان در برخورد با رويدادهاي ناراحت کننده، احساس هاي خود را بروز نداده يا کمتر بروز مي دهند.
- زنان در هنگام گفت و گو و جروبحث ، مسايل منطقي را با احساسات خود در هم مي آميزند و از رفتارهاي کلامي و غيرکلامي خود، بيشتر و قوي تر استفاده مي کنند. اما مردان در هنگام گفت و شنود و جروبحث، بدون اينکه احساسات خود را بروز دهند، مي توانند خويشتن دار باشند، منطقي سخن بگويند و مستقل از احساسات خود عمل کنند.
- زنان به گفت و گو علاقه مندند و با بيان مسايل، از فشار ناراحتي خود مي کاهند. مردان سکوت را دوست دارند و به تنهايي به حل مسايل خود مي پردازند.
- براي بيشتر زنان، گفت و شنود و هم دلي وسيله ارتباط عاطفي و احساسي است و زن با زبانش مي خواهد با همسرش ارتباط برقرار کند. براي بيشتر آقايان، گفت و گو وسيله ارتباط و تبادل اطلاعات به حساب مي آيد. مرد با بدنش مي خواهد با همسرش ارتباط برقرار کند.
- زنان بيشتر از راه گوش (شنيدن) تحت تاثير قرار مي گيرند و محبت خود را بروز داده و عشق را انتخاب مي کنند. مردان بيشتر از راه چشم (ديدن) عاشق مي شوند.  
- زنان به زندگي عشق مي ورزند، عشق براي خانم ها همه زندگي محسوب مي شود. زنان به احساس عشق، اهميت بيشتري مي دهند.
با توجه به آن چه گفتم، بايد بفهميد که همسر شما در حقيقت طبق طبيعت خود رفتار مي کند و دوست دارد بيشتر با شما رابطه داشته باشد و تماس بيشتر شما را نشانه علاقه بيشترتان به خود و پيوندتان به حساب مي آورد. او از اينکه کمتر با او تماس مي گيريد يا کمتر از احوال او جويا مي شويد، دلخور است و تماس هاي کم شما را نشانه دلسردشدن از پيوندتان به شمار مي آورد.
 پيشنهاد مي کنم بيشتر از قبل با او تماس بگيريد و با پيامک هاي محبت آميز او را به خودتان بيشتر از پيش علاقه مند نماييد. از ويژگي هاي مثبت همسرتان تعريف نماييد و از شکيبايي اش قدرداني کنيد. با صبر و حوصله به حرف هايش گوش دهيد. بدانيد که غرزدن هاي خانمها بيشتر براي دردودل کردن است نه براي شکايت. وقتي همسرتان در مورد موضوعي غُرمي زند، با صبر و حوصله به حرف هايش فقط گوش دهيد و راه حلّ ارائه ننماييد. پس از آنکه صحبت هايش تمام شد،در کمال تعجب مي بينيد که او حال بهتري پيدا مي کند و از شما به خاطر اينکه به حرف هايش گوش داديد، تشکر مي نمايد. اين به خاطر دليلي است که در بالا به آن اشاره کردم، يعني«زنان بيشتر از راه گوش (شنيدن) تحت تاثير قرار مي گيرند». فراموش نکنيد که زبان وسيله بسيار نيرومندي در روابط همسران است و با آن مي توانيد دل همسرتان را براي هميشه تصاحب نماييد. بنابراين در کنار خريدن هدايايي مانند گل و ... ، در ملاقات هايتان از حرف هاي اميدوارکننده و محبت آميز به بهترين شيوه براي تحکيم رابطه تان بهره ببريد.  
موفق باشيد.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده