مهمترین مکان های زیارتی کربلا

مهمترین مکان های زیارتی کربلا/ تور هوایی کربلا ، نجف ، سامرا ، کاظمین | کربلا زمینی ، بلیط کربلا ، بلیط نجف سعادت سیر گیتی
کربلا

در این مطلب از سایت جزییاتی در مورد مکان های زیارتی کربلا و اطلاعات و تصاویری از کربلا را برای شما عزیزان دوستدار کربلا آورده ایم.

اصلی ترین مکان های زیارتی کربلا حرم امام حسین(علیه السلام) و حرم ابوالفضل العباس(علیه السلام) هستند که فاصله بین این دو حرم به بین الحرمین معروف است .

مهمترین مکان های زیارتی کربلا

در حرم امام حسین(علیه السلام) و درکنار قبر مهر ایشان قبر دو فرزندشان علی اصغر و علی اکبر جای دارند. در شمال شرقی حرم امام حسین(علیه السلام) با فاصله 350 متری حرم حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) قرار گرفته است. ضریح زیبای حرم حضرت عباس به دستور مرحوم آیة الله العظمی حکیم در سال 1965 میلادی در اصفهان ساخته شد.

دیگر مکان های زیارتی کربلا می توان به مواد زیر اشاره کرد که معمولا کسانی که در تور کربلا شرکت کرده اند با راهنمای تور با این اماکن هم می روند.

قتلگاه امام حسین(علیه السلام) :  جایگاهی است در نزدیکی آرامگاه حبیب بن مظاهر اسدی که بنابر گفته روایات، امام حسین(علیه السلام) در آنجا به شهادت رسید و بعدها به جایگاه کنونی منتقل شد و دفن گردیده اند.

تلّ زینبیّه : تلّ زینبیّه  یا تپّه حضرت زینب(علیها السلام) با توجه به نقل مورّخان، تپّه ای بوده است که در روز عاشورا حضرت زینب بر روی آن می رفته و از سیر وقایع جنگ آگاهی می یافته اند.این تپه در فاصله 20 متری از سمت غرب صحن مطهّر با 5 متر ارتفاع قرار دارد که امروزه بر روی آن اتاقی ساخته شده است.

مهمترین مکان های زیارتی کربلا

مقام حضرت مهدی(علیه السلام): در میان نخلستانهای کرانه رودخانه فرات که این شاخه رودخانه به نام «نهر علقمه» مشهور است، از شمال کربلا می گذرد و آن جایگاهی است منسوب به حضرت حجّت(علیه السلام) که مردم در آن به نماز می پردازند.

مهمترین مکان های زیارتی کربلا

آرامگاه حبیب بن مظاهر اسدی : که یکی از شهدای روز عاشورا است که در سن 80 سالگی به یاری امام حسین(علیه السلام) شتافت و شهید گردید و در فاصله 10 متری از ضریح مطهر و در رواق جنوب غربی مدفون است و دارای ضریح کوچکی است.

آرامگاه سید ابراهیم مجاب : که فرزند محمّد العابد فرزند امام موسی بن جعفر(علیه السلام) است که طبق به نوشته مورّخان، بسیاری از سادات و بزرگان پیرامون او مدفونند. آرامگاه او در رواق حرم مطهّر و در گوشه شمال غربی آن است.

خیمه گاه : که همان  محلّ برافراشته شدن خیمه ها و چادرهای سید الشهدا(علیه السلام) و یاران او بوده است. امروزه جایگاه خیمه ها را با ساختمانسازی به تصویر کشیده اند.

مهمترین مکان های زیارتی کربلا

حُرّ : نام شهرکی است در جنوب غربی کربلا که در فاصله 9 کیلومتری از شهر واقع شده و نام آن برگرفته از نام حرّ بن یزید ریاحی است. او در روز عاشورا یکی از فرماندهان لشکر عبیدالله زیاد بود ولی بعدها توبه کرد و به لشکر حق پیوست و تا پای جان ایستاد و به شهادت رسید و در این موقعیّت دفن گردید. امروزه آرامگاه او، که از ساخته های شاه اسماعیل صفوی است، دارای صحن و رواق و گنبد کاشی کاری است و مؤمنان فوج فوج به زیارت قبرش می شتابند.

آرامگاه طفلان مسلم: این آرامگاه در حومه شهر مسیّب در راه کربلا ـ  بغداد قرار دارد. در واقع آرامگاه فرزندان حضرت مسلم ابن عقیل محمّد و ابراهیم است که پس از شهادت پدرشان به شهادت رسیدند، آرامگاه این دو کودک صحن و سرای باشکوهی داشته و بر قبر هر یک گنبد و ضریحی قرار دارد.

مهمترین مکان های زیارتی کربلا

لطفا برای ثبت نام تور کربلا و کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

تور هوایی کربلا ، نجف ، سامرا ، کاظمین

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده