(تصاویر) سریع ترین شاسی بلند دنیا

یک نت ـ بنتلی بنتایگا، سریع‌ترین شاسی بلند لوکس حال حاضر جهان که پس از معرفی‌اش توانست توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کند.
شاسی بلند

بنتلی بنتایگا، سریع‌ترین شاسی بلند لوکس حال حاضر جهان که پس از معرفی‌اش توانست توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کند، به تازگی توسط موتورترند مقایسه میان آن و سایر محصولات شرکت‌های بزرگ خودروسازی انجام داده که قصد داریم در ادامه به صورت چکیده و خیلی خلاصه به بررسی آن‌ها بپردازیم.

نگاهی کوتاه به سریع ترین شاسی بلند دنیا

به طور خیلی خلاصه برای مقدمه چینی، این شاسی بلند در مبحث پیشرانه‌ای با مرسدس بنز G65 AMG به صورت تئوری مقایسه شده است. برای مرسدس بنز G65 AMG یک پیشرانه 621 اسب بخاری در نظر گرفته شده و این درحالی است که بنتلی بنتایگا تنها 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، به همین دلیل در خروجی شاهد شتابی 3.5 ثانیه‌ای ( 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت ) هستیم که اندکی کند‌تر از مرسدس بنز G65 AMG عمل کرده است. ولی در عوض خودروهایی نظیر بی ام و X5 و X6 وجود دارند که شتابی کندتر، یعنی در حد 3.9 و 3.7 ثانیه دارند.

نگاهی کوتاه به سریع ترین شاسی بلند دنیا

از لحاظ قیمتی هم بنتلی بنتایگا با قطعات اضافی و آپشین‌های مختلف، قیمتی 275 هزار و 290 دلاری به خود می‌گیرد و این در حالی است که مرسدس بنز G کلاس مورد نظر ما، نسخه فول آپشن آن قیمتی 229 هزار و 100 دلاری داشته و همچنین می‌توان نسخه پایه آن را به قیمتی 218 هزار و 825 دلاری تهیه کرد. پس تا به اینجای کار پول بیشتر برای خودرویی کندتر خواهید پرداخت.

نگاهی کوتاه به سریع ترین شاسی بلند دنیا

با ورود به داخل کابین بنتلی بنتایگا، با فضایی کاملا لوکس و مدرن مواجه خواهید شد. نسخه بررسی شده توسط موتورترند یک رنگ سیاه مشترک در تمامی قسمت‌ها دارد که در این خصوص می‌توان چرم‌های مشکی رنگ، روکش‌های مشکی رنگ و یا حتی پنل‌های چوبی مشکلی رنگ را مشاهده کرد که با ظرافت خاصی طراحی و سرجای خود نصب شده‌اند.

مورد دیگری هم که به آن پرداخته شده است، سیستم تعلیق خودروهاست که در آن باز هم بنتلی بنتایگا بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته است. براساس گفته خبرنگار موتورترند، ضربات وارده از سطح جاده به سرنشینان منتقل نمی‌شود، چون هم از صندلی‌های نرم استفاده شده و هم از سیستم تعلیقی بسیار نرم استفاده کرده‌اند.

نگاهی کوتاه به سریع ترین شاسی بلند دنیا

مورد بعدی هم جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیکی است که برای این خودرو در نظر گرفته شده است. گفته شده بر روی محصولات مرسدس بنز و یا حتی بی ام و، به دلیل استفاده از جعبه دنده‌های غیر از این هشت سرعته، تاخیری در توربوشارژر دیده می‌شود که باعث ضربه زدن به جعبه دنده پس از قدرت گرفتن موتور و سپس لرزش در آن می‌شود، ولی در این جعبه دنده شاهد ضربه‌ای تاکنون نبوده‌اند.

نگاهی کوتاه به سریع ترین شاسی بلند دنیا

مقدار مصرف سوخت موتور هم نسبت به حجم 6 لیتری موتور و وزن 2564 کیلوگرمی، تقریبا خوب تلقی شده است، ولی در این میان به مصرف بهینه‌تر سوخت توسط مرسدس بنز با توجه به مقدار قدرت تولیدی موتور آن اشاره شده است. ابعاد داخل کابین هم به مراتب بزرگ‌تر از سایر رقبا گزارش شده است.

نگاهی کوتاه به سریع ترین شاسی بلند دنیا

حال در پایان این سوال مطرح می‌شود که این خودرو با چنین قیمتی ارزش خرید دارد یا خیر، و همچنین این را هم باید در نظر داشت که با نیمی از پول این خودرو می‌توان یک رنجروور هشت سیلندر خریداری کرد که قدرت آفرودی بسیار بالاتری داشته و در عرض تنها 4.4 ثانیه هم به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نگاهی کوتاه به سریع ترین شاسی بلند دنیا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده