همیشه در خانه با زنم جنگ و دعوا دارم!

یک نت ـ من مردی ۳۰ ساله هستم و ۴ سال است با همسرم عروسی کرده ایم. از همان ابتدا علیرغم داشتن روزهای خوب به هنگام گردش و تفریح و روابط جنسی ، در تمام موضوعات و مسائل و اتفاقات جدی یا ناخوشایند با همدیگر جدل و بحث و دعوا داشته ایم. به گونه ای که گاهی در دعواها بدترین الفاظ و رکیک ترین فحش ها را به هم داده ایم.
تفاهم

یک نت ـ همیشه با زنم مشکل دارم

من مردی ۳۰ ساله هستم و ۴ سال است با همسرم عروسی کرده ایم. از همان ابتدا علیرغم داشتن روزهای خوب به هنگام گردش و تفریح و روابط جنسی ، در تمام موضوعات و مسائل و اتفاقات جدی یا ناخوشایند با همدیگر جدل و بحث و دعوا داشته ایم. به گونه ای که گاهی در دعواها بدترین الفاظ و رکیک ترین فحش ها را به هم داده ایم.

به خصوص همسرم در هنگام عصبانیت کوچکترین کنترلی روی خود نداشته اند و هر آنچه فکر کنید نثار من و خانواده ام کرده اند. از طرفی به دلیل اینکه خانواده ی پدری من یعنی پدر و مادرم با هم مشکل داشتند و دارند از همان ابتدا همسرم مرتب در هر موضوعی به من می گفتند اگر من این موضوع را می دانستم اصلا جواب مثبت نمی دادم.

مشکل اینجاست که در هر موضوعی ایشون من را به بدترین شکل تحقیر کردند و مشکل از هرکجا شروع می شود، به خانواده ام  ربط می دهند، تقریبا هفته ای ۵ روز ما بحث و جدل داشتیم با این فرق که من زود فراموش می کردم اما ایشان به همین راحتی نمی گذرد، هر بار قرار بوده است که خونه ی پدری من بریم چنان قیافه ای برای من می گرفتند که ... و می گفتند همین که به مادرتان فحش نمی دهم برو خدا را شکر کن.

هر هفته سر اینکه چرا مثلا من رفتم برای مادرم خرید کردم که با وجود سن بالاشون فکر نمی کنم چیز عجیبی باشه بدترین الفاظ را به من گفتند. پول خونه ی ما رو برادرم و مادربزرگم دادند اما ایشان بارها به صراحت گفته اند من از خانواده ی تو متنفرم فقط خودت ا می خواهم و من ازآنها ها جدا کن. از طرفی خانواده من هم به من فشار می آورند که چرا رفت و آمدم با آنها کم شده است ، از دستش خسته شده ام می خواهم او را به دور ترین مکان تبعید کنم، لطفا راهنمایی کنید.

چگونگی برخورد و کیفیت رابطه، یکی از وجوه بسیار مهم در تمایز میان همسران موفق و ناموفق است.افرادی که در زندگی  نسبت به تفاوتها، نیازهای همدیگر درک  کاملی دارند و در عبور از مشکلات صبور هستند، و با نگاهی دلسوزانه به رفع عیوب همدیگر، همتی والا از خود نشان می دهند، مصداق همسران موفق در زندگی است.

اما در مقابل افرادی که به صورت استبدادی و با تک محوری و خود خواهی تمایل دارند زندگی را با نگاه منفعت فردی پیش ببرند،  مصداق همسران ناموفق هستند و حاصل چنین تفکراتی نتیجه مثبتی ایجاد نمی کند، و کار را بدتر و مشکل را وسیع تر می کند.
اگر برخورد و رفتارانجام گرفته با دقت و رعایت حال همسر قرار بگیرد، اگر طرفین در رفع عیوب همدیگر کمک کنند، اگر نگاه به زندگی عوض شود، اگر عاشقانه به همدیگر توجه کنند، زندگی تبدیل به گلستان خواهد شد.

عوامل مهمی  مانند: شناخت کامل زن و شوهر نسبت به همدیگر، پذیرفتن تمام خصوصیات هم و نگاه محبت آمیز و دلسوزانه به رفع خطاها و اشتباهات هم، می تواند سد راه بسیاری از مشکلات و موانع باشد.

در صورتی که زن و شوهر همدیگر را خوب بشناسند، و از خطاهای همدیگر گذشت داشته باشند، و قانون مهر و عاطفه را در زندگی حاکم سازند، بعید است که در زندگی تنشی ایجاد شود.

در کنار درک و احترام متقابل، مدیریت رفت و آمدها، و با رعایت حقوق همسر، والدین و دیگران، دوری از افراط و تفریط در ابراز محبت و وظایف محوله، می توان زندگی خوب و سالمی را تجریه کرد.

بزرگوار بهتر است برای اینکه مشکل شما حل شود به این نکات توجه کنید:

۱. بدون رافت و احترام و محبت نمی توانید این مسائل را به صورت ریشه ای حل کنید.

۲. سعی نکنید خیلی از مسائلی که با خانواده خودتان داشتید و یا اتفاق می افتد، پیش همسرتان بازگو کنید.

۳. به هسرتان احترام بگذارید ولی مقداری از گفتگو ها را کم کنید،(خصوصا مواردی که لازم نیست و ضرورتی ندارد مطرح نکنید)

۴. در یک فضای عاطفی به همدیگر قول بدهید که زندگی ارزش دعوا کردن را ندارد، یعنی این موضوع را به همدیگر تلفین کنید و کمک کنید که این مشکل تکرار نشود.

۵. عیب های همدیگر با نکاه اصلاح گونه به همدیگر بگویید و از همدیگر کمک بخواهید که اصلاح شوید.

۶. طرد کردن با این حالتی که شما پیش گرفته اید شاید خوب نباشد، مگر اینکه تصمیم به اصلاح از سوی همسر و خودتان اتفاق بیافتد.

۷. سعی کنید تصمیم ها را خودتان بگیرید(مشورت باشد،ولی حرف اصلی و تصمیم محکم از سوی شما باشد)و بعد در این تصمیم محکم باشید.

۸. به خوبی های همسرتان فکر کنید و از او هم بخواهید که به دوران خوشی فکر کند، این یاد آوری خاطره باعث ایجاد و تحول خوبی در رابطه شما خواهد شد.

۹. از او بخواهید که نسبت به فامیل های همدیگر احترام بگذارید.(خصوصا پدر و مادر  را فراموش نکنید)

۱۰. تصمیم قاطع بگیرید که دعوا و مشاجره را به طور کلی کنار بگذارید.

۱۱. زمینه ای فراهم کنید که ناراحتی های خودتان را به راحتی و بدون هیج دعوا و مشاجره مطرح کنید.

۱۲. صبر و تحمل خودتان را بیشتر کنید.

۱۳. در هنگام خوشی ها همدیگر را نصیحت کنید.

۱۴. پیش بستگان خودتان از همسرتان تمجید کنید.

۱۵. از عیب گیری ها مدام و سرزنش و داد کشیدن و طرفداری های یک جانبه نسبت به فامیل های خودتان پرهیز کنید.

۱۶. شما موظفید که زندگی خودتان را حفظ کنید،و بیاندیشید ببنید با چه ادبیاتی می توانید همسرتان را قانع کنید.

۱۷. نسبت به همسرتان علاقه و محبت نشان بدهید، مثلا: با گرفتن کادو و یا یک شاخه گل از زحمت های او تشکر کنید.

۱۸. کارهای پنهانی را ترک کنید.( می توانید برخی از کارهایی را که احساس می کنید وظیفه است، برای همسرتان توجیه کنید و توضیح دهید)
 

منبع: welayatnet.com

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده