حکم شرعی تخیلات شهوت انگیز

یک نت ـ یکی از وسوسه هایی که شیطان ملعون و نفس، به ذهن انسان می اندازد، بحث تفکر به گناه و تخیّل مسائل جنسی و محرّک است. شیطان با این مقدمه به شخص می گوید تو که گناه نمی کنی و فقط به گناه فکر می کنی و این هم گناه ندارد، اورا به این عمل وادار می کند.
شهوت

یک نت ـ حکم شرعی تخیلات شهوت انگیز

یکی از وسوسه هایی که شیطان ملعون و نفس، به ذهن انسان می اندازد، بحث تفکر به گناه و تخیّل مسائل جنسی و محرّک است. شیطان با این مقدمه به شخص می گوید تو که گناه نمی کنی و فقط به گناه فکر می کنی و این هم گناه ندارد، اورا به این عمل وادار می کند.

برای همین حضرت عیسى (علی نبینا و آله و علیه السلام) به حواریون خود که قصد شنیدن نصیحت داشتند، عرض کردند: پیامبر خدا موسى (علیه السلام) به اصحابش فرمود: زنا نکنید، من مى گویم حتى فکر زنا نکنید زیرا آن کس که فکر زنا می کند مانند کسی است که در یک اتاق نقاشى شده، آتش روشن کند، اگر چه آتش اتاق را نسوزاند ولی دود آن، اتاق نقاشى شده را سیاه و تاریک مى کند. فکر زنا هم قلب و روح انسان را تیره و آلوده مى سازد، گرچه آن عمل را انجام ندهد.[۱]

و باید مراقب بود چون این فکر بیشتر به ذهن افراد مذهبی که توانایی ارتکاب گناه را ندارند، خطور می کند و آنها گرفتار این افکار شیطانی و وسوسه انگیز می کند.

حکم شرعی تفکر به گناه و نامحرم

احتیاط در ترک تخیّل و تفکر به نامحرم و زنان بیگانه به قصد تحریک شهوت است.[۲]
تذکر: منظور از این احتیاط، احتیاط واجب است.

فکر گناه، تا زماني که در عمل تبديل به گناه نشود، گناه حساب نمي شود و تصور جنسي با زن نا محرم اگر با قصد خارج شدن مني نباشد و با دست خود کاري نکند که مني خارج شود، دراين صورت گناه نيست؛ ولي زمينه گناه را فراهم مي کند و به روح و روان انسان صدمه مي زند و تاريکي در اطراف روان و روح انسان ايجاد مي کند. بهتر است از تصور اين نوع مسائل خودداري شود.[۳]
---------------------------------
پی نوشت:
[۱] «..فَقَالَ إِنَّ مُوسَى نَبِيَّ اللَّهِ ع أَمَرَكُمْ أَنْ لَا تَزْنُوا وَ أَنَا آمُرُكُمْ أَنْ لَا تُحَدِّثُوا أَنْفُسَكُمْ بِالزِّنَا فَضْلًا عَنْ أَنْ تَزْنُوا فَإِنَّ مَنْ حَدَّثَ نَفْسَهُ بِالزِّنَا كَانَ كَمَنْ أَوْقَدَ فِي بَيْتٍ مُزَوَّقٍ فَأَفْسَدَ التَّزَاوِيقَ الدُّخَانُ وَ إِنْ لَمْ يَحْتَرِقِ الْبَيْتُ‏» بحار الأنوار، علامه مجلسی، (ط - بيروت)، ج‏۱۴، ص۳۳۱.
[۲]. آیت الله خامنه ای، احکام نگاه، پوشش و معاشرت با نامحرم.
[۳]. آيت الله مکارم، بخشي از مسائل کثير الابتلاء، س ۱۶۲. به نقل از مرکز پاسخ گویی ملی.

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده