درمان درد پایین کمر

یک نت ـ درد مزمن پایین کمر مشکلی شایع است و می تواند روی شغل، خانواده، و فعالیت های تفریحی تان نیز تاثیر بگذارد. در حالی که درمان مشخصی برای درد پایین کمر وجود ندارد، اما راه هایی وجود دارد که می توانید از بروز علائم آن جلوگیری کنید.
کمر

یک نت ـ درد مزمن پایین کمر مشکلی شایع است و می تواند روی شغل، خانواده، و فعالیت های تفریحی تان نیز تاثیر بگذارد. در حالی که درمان مشخصی برای درد پایین کمر وجود ندارد، اما راه هایی وجود دارد که می توانید از بروز علائم آن جلوگیری کنید.

1- قوز نکنید

یکی از دلایل شایع درد پایین کمر حالت نشستن اشتباه است. وقتی قوز کرده می نشینید کشش پایین کمر باعث فشار اضافی روی مفاصل، عضلات، و دیسک می شود که در نهایت درد را به همراه دارد. بیاموزید که درست بنشینید و آن حالت را تمام وقت حفظ کنید تا به از بین رفتن درد پایین کمرتان کمک کند. همچنین از درست قرار گرفتن میز کارتان در خانه و اداره مطمئن شوید.

2- از ورزش اجتناب نکنید

شاید شروعش کمی با درد همراه باشد، اما ثابت شده ورزش برای بیشتر دردهای پایین کمر مناسب است. ورزش به قوی شدن هسته بدن و افزایش گردش خون به مفاصل و دیسک کمک می کند، همچنین حس سالم بودن به بدن می دهد. بعلاوه یکجا نشینی باعث می شود حالت پایین کمر ضعیف شود.

3- به دنبال درمان معجزه آسا نباشید

شاید تا به حال با تبلیغاتی که وعده درمان معجزه آسای درد پایین کمر را می دهند مواجه شده باشید. تحقیقات انجام شده نشان می دهد محصول بیشتر این تبلیغات روی درد پایین کمر بی تاثیر است.

4- روی یک تشخیص خاص تمرکز نکنید

بیش از 85 درصد از دردهای پایین کمر علت خاصی ندارند، این یعنی منشاء درد را نمی توان به یک ساختار یا مشکل خاص نسبت داد. با اینکه تست تشخیص درد پایین کمر می تواند استخوان ها، مفاصل و دیسک ها را با جزئیات خوب نشان دهد اما هیچ تستی نمی تواند با دقت 100 درصد بگوید علت دقیق چیست.

5- چیزهای سنگین بلند نکنید

یکی از عوامل اصلی درد پایین کمر بلند کردن مداوم چیزهای سنگین است. اگر شغلتان به گونه ایست که باید وسیله های سنگین را بلند کنید از کارفرمای خود تقاضای تجهیزات و یا اضافه کردن کمک کنید.

6- مداوم خم نشوید

یکی دیگر از عوامل درد پایین کمر مرتب خم شدن به سمت جلو است. زیاد به جلو خم شدن باعث فشار زیاد به دیسک ها در کمر و گرفتگی و درد عضلات می شود. خم شدن به جلو را محدود کنید و ورزش های مخصوص پایین کمر انجام دهید، چنین ورزش هایی روی خم شدن به سمت عقب تمرکز می کنند تا خم شدن های مکرر به سمت جلو را جبران کنند.

7- به داستان های ترسناک دیگران گوش ندهید

سناریو را می دانید: از درد کمر خم شدید و منتظر ویزیت پزشک هستید، کسی که کنارتان نشسته یک داستان 10 دقیقه ای از این که چگونه کمر درد عمویش منجر به تزریق و جراحی شده برایتان تعریف می کند.

به چنین داستان هایی گوش ندهید، بیشتر درد های پایین کم عمر کوتاهی دارند و با ورزش و اصلاح وضعیت بدنی قابل کنترل و درمان هستند. برخی از این دردها هم جدی هستند و ممکن است به جراحی نیاز باشد، اما این صحبتی است که باید از زبان پزشکتان بشنوید نه کسی که در اتاق انتظار نشسته.

8- درمان های گذرا را کنار بگذارید

درمان های گذرا مانند گرم کردن و یخ گذاشتن شاید حس خوبی داشته باشد، اما تاثیرشان معمولا موقت است. بسیاری از تحقیقات نشان داده ورزش های مراقبت از خود و اصلاح وضعیت بدن ( مانند نشستن ) موثرترین راه ها برای درمان و پیشگیری از درد پایین کمر است. یک فیزیوتراپ می تواند بگوید چه ورزش هایی برای بهبود وضعیتتان مناسب هستند.

9- سیگار نکشید

اگر سیگار می کشید مسلما تا به حال از تاثیرات منفی آن روی سلامتتان چیزهایی شنیده اید. برخی تحقیقات نشان داده سیگار کشیدن می تواند خطر درد پایین کمر را افزایش دهد. اگر می خواهید درد پایین کمرتان زودتر خوب شود با مشورت پزشک خود برنامه ای برای ترک سیگار بچینید.

10- منتظر نمانید تا درد خودش از بین برود

اگر بیش از یک یا دو هفته درد داشتید، حتما پزشک یا فیزیوتراپیست خود را ببینید. هرچه درمان را زودتر شروع کنید ریکاوری و از بین رفتن درد سریعتر پیش می رود.

منبع: برترینها

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده