مصرف مواد مخدر در دبیرستان دخترانه (عکس)

یک نت ـ مصرف مواد مخدر و خرید و فروش آن توسط کارتن‌خواب های معتاد تنها گوشه‌ای از اتفاقاتی است که همه روزه جلوی دبیرستان های دخترانه این محله رخ می دهد.
 مواد مخدر

یک نت ـ تجمع و حضور فعلی کارتن‌ خواب‌هایی که قبلاً در پارک شوش مستقر بودند، جلوی دبیرستان های دخترانه این محله خطرات و آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری را متوجه دانش‌آموزان کرده است.

*پاکسازی منطقه یا جابجایی معتادین

پارک شوش در یکی از محله های قدیمی شهر تهران قرار دارد. این پارک سال های سال محل تجمع کارتن خواب های محله شوش بوده است. اگر حتی یکبار به طور اتفاقی از این پارک عبور کرده باشید حتما حضور معتادان و مصرف مواد مخدر آن ها را به صورت علنی مشاهده کرده‌اید.

حدود دو ماه است که نیروی انتظامی، این پارک را به ظاهر از وجود کارتن خواب ها پاکسازی کرده است اما با گذری در محله شوش و عبور از کوچه‌های آن با صحنه ‌هایی مواجه می‌شویم که حکایت دیگری دارد.

تجمع و استعمال، خرید و فروش مواد مخدر، بخش کوچکی از ماجرای این منطقه پس از پاکسازی این پارک است.

در خیابان اصلی شوش دو دبیرستان دخترانه وجود دارد که بعد از طرح پاکسازی پارک شوش به جولانگاه کارتن خواب ها تبدیل شده است.

 

*امنیت دانش آموزان دستخوش معتادین و فروشندگان مواد مخدر

 

محیطی که دانش آموزان در آن رفت و آمد می‌کنند باید از امنیت و سلامت اجتماعی کافی برخوردار باشد.مدیر یکی از این دبیرستان ها می‌گوید: تجمع معتادین و فروشنده‌های مواد مخدر جلوی مدرسه ما و کوچه های اطراف آن ، امنیت دانش آموزان و همکاران را با خطرات جدی روبرو ساخته است.

بچه‌هایی که در مدرسه ما مشغول به تحصیل هستند، در مسیر رفت و آمد از خانه به مدرسه با صحنه های مخاطره‌ انگیزی مواجه می‌شوند. ما پیگیری های بسیاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش داشته‌ایم، اما هنوز بعد از گذشت چند هفته، ترتیب اثری از سوی هیچ کدام از نهاد ها داده نشده است.تنها اقدام صورت گرفته حضور چند دقیقه‌ای گشت نیروی انتظامی به هنگام تعطیل شدن دانش‌آموزان در حوالی مدرسه است. تازه با حضور مأموران نیروی انتظامی کارتن خواب ها و معتادین به پل هوایی که در چند قدمی مدرسه وجود دارد و یا کوچه های اطراف ان پناه می‌برند.

 ساماندهی و رسیدگی به امور افرادی چون کارتن خواب ها و معتادین که نمی‌توانند تصمیمی صحیح برای زندگی خود اتخاذ کنند، از جمله ‌مواردی است که باید مورد توجه نهادها و سازمان های مرتبط با این آسیب اجتماعی قرار گیرد.

 

*رفت و آمد معتادان در شهر خطرآفرین است

افرادی که در محله‌هایی چون شوش زندگی می‌کنند هر یک به نحوی با آسیب های اجتماعی درگیر هستند. در این میان ممکن است بچه‌هایی باشند که بیشتر از سایرین درمعرض پدیده شومی همچون اعتیاد قرار دارند.

 محمود 42 ساله یکی از والدین این دانش آموزان می‌گوید: بعد از اجرای طرح پاکسازی پارک شوش و متفرق کردن کارتن خواب ها به سطح شهر، شاهد حضور و رفت و آمد عادی معتادان به صورت شبانه روز در محل زندگی‌مان هستیم. اگر یک روز کاری برای من پیش بیاید و نتوانم  فرزندم را به مدرسه ببرم و او را برگردانم، با وجود معتادین و کارتن خواب های جلوی مدرسه، فرزند من ترجیح میدهد به مدرسه نرود.

 

*کدام نهاد متولی پاسخگو خواهد بود

به گفته مسئولان 11 نهاد مختلف مسئولیت ساماندهی و رسیدگی به امور معتادان و کارتن خواب ها را بر عهده دارند. حال با این وجود چرا باید دانش‌آموزان که آینده سازان فردای کشور هستند، درگیر مسئله‌ای چون حضور و تجمع معتادین در نزدیکی محل تحصیل خود باشند؟!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده