عاشق بازیگر خارجی شدم چکار کنم ؟

یک نت ـ من یک پسر ۱۸ ساله هستم یک مدت هست من دچار یک عشق یک طرفه و محال شده ام، من عاشق یک بازیگر ترکیه ای شده ام
بازیگر خارجی

یک نت ـ  من یک پسر ۱۸ ساله هستم
    یک مدت هست من دچار یک عشق یک طرفه و محال شده ام، من عاشق یک بازیگر ترکیه ای شده ام
    خیلی افسرده شدم، خودم می دانم که هیچ وقت نمی توانم به ایشان برسم، شبها چند ساعت با عکس این بازیگر حرف می زنم و گریه می کنم عکس هایش همدم دردها و تنهاییم شده، تمام این درد مدتهاست در دلم مانده و به هیچ کس نگفته ام و نمی گویم چون جواب اطرافیان را می دانم «می گویند این یک هوس است و تو عاشق قیافه و چهره آن دختر شدی و از زندگی واقعیش خبر نداری و...» بعضی وقتها خودم را فریب میدهم که فراموشش کنم اما بازهم نمی شود.
    تصمیم گرفته ام کارکنم و پول جمع کنم بروم ترکیه زندگی کنم من وضعم خوب نیست ولی دارم تلاشم را می کنم.«زبان ترکی را هم در خانه و باکمک چند نرم افزار آموزشی کامل یاد گرفتم فقط به عشق آن بازیگر»، می خواهم با ایشان ازدواج کنم دوست دارم همسرم باشد، شریک زندگیم باشد.

به اینکه در سن و سال نوجوانی هستید، و در بحران های شدید احساسی و عاطفی و جنسی قرار دارید واقفیم، اما از کلام شما بر می آید هنوز تفکر و منطق خود را کنار نگذاشته اید. علاوه بر اصل مشکل که بیان فرمودید، جواب هایی هم در صحبت های خودتان دیده می شد. خودتان می دانید این مسئله چیزی شبیه توهم است و خودتان را فریب می دهید. البته باید کامل به این باور برسید که دچار یک عشق واهی، یک طرفه و خیالی شده اید، تا بتوانید برای حل این مشکل گام بردارید. عشق یک طرفه عشقی است که میل به معشوق در آن امری ذهنی است. یعنی عاشق درافکار و پیش فرض هایش باور دارد که معشوقش به او علاقه مند است و او ازاحساسات معشوقش بی اطلاع است.
در اینجا جملاتی را از قول سرکار خانم دکتر فردوسی نقل می کنیم که بسیار به حال شما نزدیک است: «روانشناسان این حالت را بیش از آنکه نوعی عشق بنامند آن را نوعی بیماری روانی به نام "پارانویا" می دانند». عشق های یک طرفه نوعی بیماری روانی محسوب می شود. در برخی موارد اشخاصی وجود دارند که دیوانه وار به کسی علاقه مند هستند و تصور می کنند که آن شخص نیز آنها را دوست دارد. اما این ها تنها در ذهن او وجود دارد زیرا در مواقعی ممکن است شخص دیگر یا او را دوست نداشته باشد و یا در مواقعی حتی او را نشناسد! این نوعی جنون عاشقی است. این حالت حالت عادی و معمولی نیست زیرا در حالت عادی اگرکسی به شخص دیگر علاقه مند شود ولی بداند که عشق و علاقه اش یک طرفه است بی شک از آن عشق دست بر می دارد. ولی زمانی که شخص دچار پارا نویید باشد از این عشق یک طرفه دست بر نمی دارد واژه علمی که به این نوع بیماری "عشق بی وصال "گفته می شود. در بیماری پارانویید هزیانی بارزوسازمان یافته وجود دارد.زیرا فرد حرف ها و باورهایی دارد که کاملاً اشتباه است... این روانشناس ادامه داد: بیماران پارانویید همواره در ذهنشان با تصوراتشان زندگی می کنند و این ذهنیت را پردازش می کنند.
در این حالت فرد در نوع تفکر و نگاهش به جامعه و افرادش متفاوت می شود. بیمار پارانویید تفسیر هایش از جامعه و آدمهایش فرق می کند و معتقد است که دیگران هستند که نمی خواهند من به معشوقم برسند. و معتقد است معشوقش او را دوست دارد ومخالفت های دیگران مانع وصال اوست. در این بیماری فرد به شدت افسرده می شودالبته قصد من این نیست که بگویم همه عشق ها این گونه است بلکه منظور برخی از این عشق هاست که ما آن را به عنوان عشق بی وصال و یا عشق یک طرفه می نامیم.
خلاصه ی کلام، جوانان عزیز: مراقب احساس تان باشید. خیلی اوقات یک احساس در ابتدا هیجان انگیز و رمانتیک است اما زندگی تان را به هم خواهد ریخت.

فراموش نکنید مقابل هر خطایی را اگر از ابتدا بگیرید بسیار آسان تر است.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده