آیا راهی برای درمان خودارضایی وجود دارد؟

آخرین بار که توبه کردم شبای قدر بود. بعدش کاملا خوب بود تا اینکه متاسفانه دوباره فیلم سکس دیدم. مثل همیشه با یک چشم چرانی کوچک و اتفاقی شروع شد و کم کم در منجلاب گناه فرو رفتم. البته به خودارضایی ختم نشد.
خودارضایی

یک نت ـ ۲۷ ساله هستم و بیش از سه ساله که متاهل شدم. متاسفانه از قبل از بلوغ خودارضایی داشتم و در طول این سال‌ها چندین بار توبه کردم و توبه شکستم. بعد ازدواج فکر می‌کردم خوب می‌شم ولی بعد دو ماه مجددا دچارش شدم. اکثرا با یک چشم‌چرانی کوچک داخل اینترنت یا فیلم شروع می‌شه. البته بیشتر اوقات به خودارضایی ختم نمی‌شه ولی گاهی هم می‌شه.

آخرین بار که توبه کردم شبای قدر بود. بعدش کاملا خوب بود تا اینکه متاسفانه دوباره فیلم سکس دیدم. مثل همیشه با یک چشم چرانی کوچک و اتفاقی شروع شد و کم کم در منجلاب گناه فرو رفتم. البته به خودارضایی ختم نشد.

تنها جایی که وسوسه می‌شم اینترنته. فیلمی ندارم، ماهواره نداریم و حتی تو خیابون هم می‌ةونم چشمم را کنترل کنم. فقط مشکلم عکسها و فیلمهای داخل اینترنت هستند که همیشه در دسترس اند. (حتی بدون فیلترشکن).
اینترنت را نمی‌توانم کلا کنار بگذارم، چون تمام کارهام با اینترنت است.

خود ارضایی

یکی از امکانات و ویژگی هایی که در دوران بلوغ به انسان اضافه می شود و در واقع می تواند یک آپشن برای لذت بردن و تولید نسل و حتی برای افزایش امیدواری به زندگی و ماندگاری بیشتر در این دنیا کمک کند . بلوغ و لذت های جنسی یکی از موضوعاتی است که تا کنون تحقیقات فراوانی در مورد آن شده است و خیلی از این تحقیقات نتایج جالبی هم دارد که در اینجا قابل طرح نیست اما افراد با توجه به نگرش ها و باورهایشان و میزان ارتباطشان با بیرون مخصوصا جنس مخالف و حتی سبک فرزند پروری والدین شان ممکن است این نیاز را از روش های خاص که مخالف باورها درون سازی شده از گذشته می باشد، ارضا کنند و موضوع زمانی بغرنج می شود که فرد بین باور و رفتارش تعارض و تضاد ایجاد می شود باور یک انسان ایرانی و مسلمان نسبت به خودارضایی آن هم در زمان متأهلی بسیار منفی است و فرد از طرفی عادت و خو گیری دارد و از طرفی باور به ارضا رایج در زمان متأهلی از ناحیه همسر دارد و در غیر این مدل، ارضا جنسی و تخلیه جنسی را حرام می داند. ذهن و مغر افراد از طریق نشانه هایی که از دیرباز در بیرون تحریک کننده بوده است شرطی شده و حالات و هیجانات جنسی بدون کنترل فرد هجوم همه جانبه به بخش تحریکات جنسی مغز وارد می کنند و اصرار بر ارضا از طریقی که مدت ها خو و عادت کرده، داشته باشد. به عنوان مثال فردی که از خیابانی ردّ می شده و دچار حادثه ای می شود هر وقت از آن خیابان رد می شود حالات، احساسات وهیجانات اضطرابی و نگرانی نسبت به تصادف به صورت اتوماتیک به فرد وارد می شود و به قول معروف شرطی می شود پس از آن به تمام پدیده های آن خیابان ممکن است شرطی شود  ماشین های مدل خاص ، رنگ خاص حتی ساختمان های آن خیابان. پس اینترنت و تصاویر ، فیلم ها وَوَوَوَ همگی در ذهن شما به صورت خود کار و شرطی شده تحریک ایجاد می کنند و شما را دچار این رفتار می کنند به صورت خلاصه شما تا زمانی که به یک درمانگر جنسی یا سکس تراپیست ، بخواهید مراجعه کنید، راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:
۱- سعی کنید محیط را برای انجام خود ارضایی نا امن کنید مثلا سیستم را جلود دید دیگران قرار دهید و یا از همسرتان بخواهید که در زمان استفاد از نت در کنار شما باشد.
۲- سعی کنید مشکلتان کوچکتر از توانایی خودتان بر حل مشکل کنید و بدون خودسرزنشی و احساس درماندگی با تلاش و کوشش و صبر و حوصله و تدریجی به طرف مطلوب قدم بردارید.
۳- موضوعاتی بیرونی که برای شما تداعی تحریکات جنسی آن هم از نوع خودارضایی شده است را شرطی زدایی کنید مثلا با دیدن موضوعاتی شما از راه همسرتان نیاز را دنبال می کنید و یا با خودآگاهی آن را با یک محرک غیر جنسی پیوند می زنید.
۴- برنامه ریزی و هدفمند بودن و شرط کردن با خود که فقط من باید پیگیر برنامه های علمی و کاری خودم در نت باشم را با خود مرور کنید و به هیچ وجه در کنار کارتان پنجره های دیگری غیر از استفاده مطلوب شغلی و کار و تحصیلی نداشته باشید.
۵- مهارت های جنسی و زناشویی خود را افزایش دهید و سعی کنید سطح کیفیت روابط جنسی استاندارد از طریق همسرتان را بیشتر از خودارضایی کنید ولی کمیت ممکن است فایده ای به حالتان نداشته باشد.
۶- روزهای پاک را، با بهترین واژه ها، خود را تشویق کنید و شادیتان را در طول روز از پاک بودن به رخ خودتان بکشید .
۷- به هیچ وجه نسبت به این موضوع تحلیل و تفسیر شخصی نکنید و سعی کنید با دیدن نقاط مثبت و توان مندی ها و خوبی های دیگر در زندگی بار هیجانی و منفی خودسرزنشی بعد از تخلیه را کم کنید چون در هر صورت شخصیت شما نباید آسیبی ببیند شما باید باخود بگویید من آدم خوبی هستم اما ممکن است دو یا سه رفتارم ایراد داشته باشد که باتمرین در حال درست شدن هستم.
۸ - ورزش و تحرکات بدنی و تمرینات آرامش عضلانی و ریلاکسیشن هم اراده شما را در تصمیم گیری ها بالا می برد و هم باعث کاهش اضطراب و تنش که خود راه انداز تحریکات جنسی است می شود.
موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

نمیشه ترک کرد :'(ولی الان من دو هفتست ک ترک کردم خدایا به امید تو
وایی چیکار کنم نمیتونممممم ترک کنم هی خداااااااااااااااااااا
انشاالاه ترک می کنید.یاعلی بگو
سخته ولی شدنيه
سلام من یبار تا 6،7ماه ترک کردم ولی بازم نشد فک میکردم دیگه سمتش نمیرم ولی نشد