مدت هاست گرفتار خود ارضایی شدم

من یه دختر ۲۷ ساله ام که مدت هاست گرفتار خود ارضایی شدم . وقتی عکسی می بینم یا دو نفر رو می بینیم که چقدر به هم محبت می کنند ناخودآگاه اعصابم به هم میرزیه
خود ارضایی

یک نت ـ می خواهید از خود ارضایی خلاص شوید؟

من یه دختر ۲۷ ساله ام که مدت هاست گرفتار خود ارضایی شدم . وقتی عکسی می بینم یا دو نفر رو می بینیم که چقدر به هم محبت می کنند ناخودآگاه اعصابم به هم میرزیه و خوب چون نمی خوام به راه کج برم و دنبال پسرا راه بیفتم، این کار رو می کنم تا آروم بشم و هر بار خودمو کلی سرزنش می کنم که چرا این کار رو کردی و...

اما باز هم تکرار می کنم. خوب چیکار کنم وقتی شرایط ازدواج رو ندارم و با این وجود دلم می خواد مثل بقیه باشم و با کسی ازدواج کنم که منو دوست داره و می دونم تا ازدواج نکنم این حس ولم نمی کنه.

 شما بگید که من چیکار کنم؟

هرچند عدم ازدواج و یا تاخیر در آن باعث بروز مشکلات و پیامدهای غیر قابل انکاری است، اما سوالی که در این خصوص مطرح می شود این است که آیا با ارتکاب چنین رفتاری، موضوع ازدواج حل می شود و یا اینکه مشکلی به مشکلا ت افزوده می شود؟
این رفتار نه تنها تا کنون کمکی به شما نکرده است بلکه سبب بروز احساس شرم، اضطراب و خودسرزنشگری شما شده است. لذا شایسته است با دور اندیشی، به خاطر یک لحظه، سلامت اخلاقی و روانی خود را به مخاطره نیاندازید. به این منظور پیشنهاد می شود؛

_ قدر خود را بیشتر بدانید و تلاش کنید تا سطح خودارزشمندی خود را ارتقاء دهید. در صورتیکه شما برای خود ارزش و احترام بیشتری قائل باشید ارتکاب چنین رفتاری ر ا در شان خود نمی دانید.

_پیامدهای دنیوی و معنوی چنین رفتاری را بنویسید و روزانه با خود مرور کنید

_ مبادی ذهن و فکر خود را بیشتر کنترل کنید و از دنبال کردن موضوعات جنسی از طریق چشم، گوش، تخیل و...خودداری کنید

_ کارهایی را که دوست دارید انجام دهید و از انجام فعالیتهایی که احساس نشاط و سبکی را به شما هدیه می کند غفلت نکنید. کارهایی مثل شیک پوشی در منزل و بیرون( منظور لباس نو نیست بلکه لباس مرتب، اتو کشیده، تمیز و...است)، پرهیز از شلختگی و بی نظمی، خوشبویی و استفاده از عطریجات، مسواک زدن و...

_ قبل و بعد از خواب وضو بگیرید

_ لبخند روزانه را فراموش نکنید.

_ در کارهای خیر سرعت به خرج دهید.

_ از تلنبار شدن کارها خودداری کنید.

_ با برنامه ریزی وقت خود را مدیریت و پر کنید و از تنهایی و خلوت اجتناب نمایید

_ در صورت هجمه افکار جنسی، موقعیت و مکان خود را تغییر دهید. مثلا آمدن در جمع، بیرون رفتن، وضو گرفتن و...

_ منتظر هجوم این افکار نباشید بلکه سعی کنید با نگاه به گذشته موقعیتها و زمانهایی که بیشتر در معرض این رفتار یا افکار بوده اید را شناسایی کنید و از بروز مجدد پیشگیری کنید و یا آمادگی برخورد و مدیریت آن را در خود ایجاد کنید.

_ با ورزش کردن و کسب مهارتهای جدید(آموزشی، هنری و...) اراده خود را تقویت کنید. پیشنهاد می شود در یک مجموعه ورزشی حضور بیابید و ۱ یا ۲ ساعت شاهد تلاش و سختکوشی افرادی با سلایق، عقاید، تحصیلات متفاوت باشید. دیدن امید، انرژی و نشاط دیگران، در ذهن شما جرقه تغییر در سبک زندگی را ایجاد می کند.

_ از رحمت الهی هیچگاه مایوس نباشید از حضرتش استعانت بجویید و تقیدات مذهبی ود را افزایش دهید( نماز اول وقت، تلاوت قرآن، نماز جماعت و..)

_ در توبه کردن شتاب به خرج دهید. شما ثابت کرده اید ( عدم ارتباط با جنس مخالف و...) که می توانید بر روی مسیر زندگیتان کنترل و مدیریت داشته باشید، از این نعمت در این مسیر بیشتر استفاده کنید.

برای شما خواهر محترم توفیق روزافزون و سلامت دین و دنیا را مسئلت دارم.

منبع: شهر سوال

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

منم این طوری ام امتحان کردم نشد