نرم افزار راهنمای انتخاب رشته کنکور 93 سايت سنجش sanjesh.org

یک نت ـ نرم افزار راهنمای انتخاب رشته کنکور 93 www.sanjesh.org سايت سنجش
 انتخاب رشته کنکور

نرم افزار راهنمای انتخاب رشته کنکور 93 www.sanjesh.org سايت سنجش

www.sanjesh.org سايت سنجش راهنمای انتخاب رشته کنکور 93

با شروع انتخاب رشته بازار داغ انواع تبلیغات و نرم افزارهای اینترنتی برای انتخاب رشته که داوطلبان باید ضمن دقت در انتخاب مشاور، با درنظر گرفتن تغییراتی که در شرایط انتخاب رشته وجود داشته و در دفترچه راهنما منعکس شده، اقدام به انتخاب رشته نمایند.

به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ نیوز، گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي،  علوم انساني، هنر و زبانهاي خارجي می توانند نتيجه اوليه آزمون سراسری را که به صورت كارنامه تهيه و بر روي سايت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org  قرار گرفته است، مشاهده نمایند.

هر يك از داوطلبان شركت كننده در آزمون سراسري سال 1393 مي‌توانند به منظور اطلاع از نتيجه آزمون خود و مشاهده كارنامه نتايج اوليه و پرينت از آن به سايت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه و با وارد نمودن شماره پرونده، نام كاربري، رمز ورود و شماره شناسنامه يا شماره داوطلبي، نام خانوادگي، نام، شماره شناسنامه و سال تولد و يا شماره پرونده، كدرهگيري و شماره شناسنامه اقدام نمايند. 

دریافت دفترچه انتخاب رشته:

 با انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری سال 93 سازمان سنجش کشور، دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس (  www.sanjesh.org ) قابل دانلود بود که این سازمان در اطلاعیه ای جدید اعلام نموده است "نظر به اينكه نتايج اوليه آزمون سراسري سال 1393 منتشر شده است، جهت اطلاع رساني بهتر، موقتا دسترسي به دفترچه هاي راهنماي انتخاب رشته آزمون سراسري 93 غيرفعال مي شود و از ساعت 16 روز یکشنبه می توانید دفترچه ها را از همین سایت دریافت کنید"

آن دسته از داوطلباني كه امكان دسترسي وپرينت دفترچه راهنما از طريق سايت راندارند مي توانند به شرح ذيل اقدام نمايند: 

دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره 2) اين آزمون از ساعت 9:00 روز سه‌شنبه مورخ 14/5/93 لغايت روز دوشنبه مورخ 20/5/93 در باجه مركزي پست شهرستانها و در شهرستانهاي بزرگ در مناطق پستي شهرستانهاي ذيربط توزيع مي‌گردد. آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي گرديده‌اند در صورت تمايل به دريافت دفترچه شماره 2، مي‌توانند با مراجعه به مراكز پستي شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ 10.000 (ده هزار) ريال در مهلت معين به عنوان كارمزد توزيع دفترچه راهنماي انتخاب رشته به شركت پست جمهوري اسلامي ايران، نسبت به دريافت آن اقدام نمايند. 

 

(به منظور مطالعه اطلاعات تکمیلی کلیک نمایید)

 

داوطلبان گرامی باید كد رشته محل‌هاي مورد نظر خود را (برابر ضوابطي كه در دفترچه راهنماي انتخاب رشته درج گرديده) استخراج و به ترتيب تقدم علاقه مرتب نمايند. پس از آن، كد رشته‌هاي انتخابي خود را ابتدا در فرم پيش‌نويس مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته درج و پس از اطمينان از صحت كد رشته محل‌هاي انتخابي بمدت 8 روز (از چهارشنبه مورخ 15/5/93 لغايت چهارشنبه مورخ 22/5/93) بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اينترنتي، در سایت سازمان وارد نمایند.

نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش مطمئن ترین راهنما

با شروع انتخاب رشته بازار انواع تبلیغات و نرم افزارهای اینترنتی برای انتخاب رشته داغ شده است که داوطلبان باید در نظر داشته باشند که سازمان سنجش با تهیه نرم افزار انتخاب رشته تحصیلی که با توجه به اطلاعات کامل و جامع تهیه شده آن را بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد داد.  توصیه می شود چنانچه داوطلبان علاقه مند باشند با توجه به نمره علمی  اکتسابی آزمون سال گذشته وضعیت خود را با داوطلب مشابه مقایسه کند، می تواند از این  اطلاعات که جامع و کامل است استفاده کند.

تغييرات آزمون سراسري 93 در نحوه پذيرش

رئيس سازمان سنجش  در گفت وگو با خبرگزاری ها با اشاره به تفاوت هاي آزمون سراسري سال 92 با 93 توضيح داد:  اولين و مهم ترين موضوع در انتخاب رشته علاقه داوطلب و به دنبال آن توجه به ظرفيت هاي اعلام شده، آشنايي با ضوابط پذيرش مانند سهميه ها، بومي پذيري و مشورت با متخصصان است که داوطلبان بايد هنگام انتخاب رشته به آن ها توجه کنند.

 

 

 در پذيرش آزمون امسال، تاثير قطعي 25 درصد سوابق تحصيلي اعمال مي شود.  سال گذشته تاثير مثبت سوابق تحصيلي اعمال مي شد؛ يعني اگر سوابق تحصيلي نمره فرد را کاهش مي داد، سوابق تحصيلي اعمال نمي شد، اما امسال در هر دو صورت تاثير مثبت و منفي اين مسئله اعمال مي شود.

 

 

خدايي ادامه داد: تغيير شيوه پذيرش در پرديس هاي خودگردان دانشگاه هاي علوم پزشکي هم از ديگر تغييرات بود که از شيوه نيمه متمرکز در سال هاي گذشته به شيوه متمرکز در امسال تغيير پيدا کرد و داوطلبان با مطالعه ضوابط مربوطه مي توانند رشته هاي پزشکي، دندانپزشکي و داروسازي را انتخاب کنند.

 

وي درباره ثبت نام مجدد در رشته هاي بدون آزمون نيز گفت: داوطلباني که تاکنون در رشته هاي بدون آزمون ثبت نام نکرده اند در صورت تمايل مي  توانند در زمان انتخاب رشته، در اين رشته ها نيز ثبت نام کنند.

 

20 نکته ی سرنوشت ساز در انتخاب رشته که نباید فراموش کنید:

 

در انتخاب رشته با توجه به استعداد، توانايي، علاقه و شناخت خود، خودتان تصميم آگاهانه بگيريد، زيرا ممكن است تغيير يا انتقال رشته براي شما مقدور نباشد.

بر اساس نمره و رتبه خود انتخاب رشته نماييد زيرا انتظار بالاي شما ممكن است باعث از دست دادن موقعيت هاي ديگر باشد كه در آينده به راحتي نتوانيد بدست آوريد.

حداكثر دقت لازم را در پر كردن فرم انتخاب رشته مطابق با مطالب مندرج در دفترچه انتخاب رشته و آخرين اطلاعيه هايي كه سازمان سنجش يا بعضي سازمان ها و دانشگاه ها در مورد پذيرش دانشجو با توجه به شرايط خود اعلام مي نمايند، به خرج دهيد.

 

1.قبل از انتخاب رشته با خانواده و مشاوران آگاه مشورت كنيد. فقط با افراد خبره و آگاه كه با شرايط و نحوه پذيرش دانشجو طبق دفترچه راهنماي انتخاب رشته امسال آشنايي كامل دارند مشورت نماييد. زيرا هر سال نحوه گزينش شرايط پذيرش در بعضي از رشته ها تغيير مي كند.

 

2. در انتخاب رشته با توجه به استعداد، توانايي، علاقه و شناخت خود، خودتان تصميم آگاهانه بگيريد، زيرا ممكن است تغيير يا انتقال رشته براي شما مقدور نباشد

 

3.قبل از انتخاب رشته در باره موقعيت جغرافيايي و جايگاه علمي دانشگاه و رشته مورد نظر خود مطالعه و بررسي لازم را انجام دهيد

 

4. دفترچه راهنماي انتخاب رشته را خودتان به دقت مطالعه كنيد و هنگام دريافت برگه انتخاب رشته با اطلاعيه ها و نكاتي كه سازمان سنجش يا دانشگاه ها در مورد ظرفيت و شرايط پذيرش منتشر مي كنند توجه نماييد

 

5. براساس نمره و رتبه خود انتخاب رشته نماييد زيرا انتظار بالاي شما ممكن است باعث از دست دادن موقعيت هاي ديگر باشد كه در آينده به راحتي نتوانيد بدست آوريد

 

6. هرگز به انتخاب رشته كامپيوتري اكتفا نكنيد زيرا كامپيوتر نمي تواند استعداد، علاقه و شخصيت شما را در نظر بگيرد. اما مي توانيد از انتخاب رشته كامپيوتري به عنوان راهنما كمك بگيريد چون انتخاب شما را راحت تر می کند.

 

طوري انتخاب رشته كنيد كه رشته اول بر دوم، دوم بر سوم، و سوم بر چهارم و ... بر ديگري برتري داشته باشد. 7

 

8. انتخاب اول با انتخاب آخر از نظر اولويت نمره تفاوتي ندارد، سعي كنيد اولويت شما بر اساس استعداد و علاقمندي تان، رشته و دانشگاهي كه انتخاب مي كنيد، باشد.

 

9.امكان ادامه تحصيل در بعضي از رشته ها مقدور نيست يا به سختي ممكن است؛ در انتخاب اينگونه رشته ها دقت كنيد

 

10.در صورتي كه مجاز به انتخاب رشته در هر يك از رشته هاي دانشگاه پيام نور يا غيرانتفاعي هستيد، رشته هاي اين دانشگاه را انتخاب كنيد

 

11.رشته شبانه و پيام نور شهر خود يا شهرهاي نزديك را انتخاب نماييد زيرا اولاً سهميه اختصاص يافته براي شما بيشتر است و ثانياً امكانات خوابگاهي در دانشگاه هاي شبانه وجود ندارد

 

12.بعضي از رشته هاي شبانه، غيرانتفاعي و پيام نور شهر خود را در اولويت نسبت به شهرهاي دور دست انتخاب نماييد

 

13. با توجه به سهميه قطب، استان و ناحيه شهر خود انتخاب رشته كنيد زيرا تقريباً هفتاد درصد سهميه اختصاص يافته به اين مناطق مربوط به شماست

 

14. در انتخاب رشته هاي كارداني در شهرهاي دور دقت نماييد زيرا در صورت قبولي حتماً بايد در آن رشته ادامه تحصيل دهيد؛ در غير اين صورت به مدت دو سال از شركت در كنكور سراسري محروم خواهيد شد

 

15. شانس خود را در انتخاب رشته هاي شبانه، غيرانتفاعي، پيام نور و نيمه حضوري امتحان كنيد زيرا در صورت عدم ثبت نام و ادامه تحصيل در سال آينده از شركت در كنكور سراسري محروم نخواهيد ماند

 

16. داوطلباني كه با مدرك كارداني در كنكور سراسري شركت كرده اند مجاز به انتخاب همه رشته ها نيستند و بايد مطابق دفترچه انتخاب رشته عمل كنند

 

17. داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه اند حق انتخاب رشته در دانشگاه هاي شبانه و نيمه حضوري را دارند. اما افرادي كه تمايل به انتخاب رشته دانشگاه پيام نور و غيرانتفاعي دارند، در صورتي كه مجاز به انتخاب رشته در اين دانشگاه ها باشند، مي توانند انتخاب رشته نمايند

 

18. پذيرش در بعضي از رشته ها مانند رشته هاي نيمه متمركز انصراف از تحصيل ندارد بنابراين در انتخاب اين گونه رشته حداكثر دقت لازم صورت پذيرد.

 

19. در نحوه گزينش، شرايط پذيرش دانشجو و شرايط خاص بعضي از رشته ها به موارد ذيل دقت نماييد

- گرايش خاص بعضي از رشته ها.

- جنس پذيرش رشته هاي مختلف.

- ظرفيت پذيرش مربوط به سازمان ها و نهادهاي مختلف مانند آموزش و پرورش.

- گزينش خاص دانشجو در برخي از دانشگاه ها و بعضي رشته ها مانند دانشگاه امام صادق (ع) و رشته هاي نميه مركز.

- نوع سهميه پذيرش داوطلب و نوع پذيرش دانشجو در رشته هاي سهميه دار.

- تعهد بعد از تحصيل در مورد بعضي از رشته ها و انجام تعهد در محل مندرج مطابق با دفترچه انتخاب رشته امسال.

- امكان تغيير رشته يا جابجايي در صورت پذيرفته شدن در دانشگاه.

 

20. حداكثر دقت لازم در پر كردن فرم انتخاب رشته مطابق با مطالب مندرج در دفترچه انتخاب رشته و آخرين اطلاعيه هايي كه سازمان سنجش يا بعضي سازمان ها و دانشگاه ها در مورد پذيرش دانشجو با توجه به شرايط خود اعلام مي نمايند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده