رسایی ترور شد

هفته گذشته و پس از انتشار نامه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره اعزام دو نفر از نمایندگان مجلس به برزیل به منظور همراهی با تیم ملی فوتبال و بررسی پشت پرده فساد مالی در فوتبال ایران، حواشی فراوانی را به دنبال داشت و رسانه‌های یک جریان سیاسی خاص تلاش کردند تا با سوءاستفاده از این مساله و تحریف واقعیات، چهره حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را تخریب کنند.

مجله اینترنتی یک نت به نقل از رجانیوز، در این میان، پاسخ افشاگرانه رسایی درباره سفر برخی افراد خاص به کشورهای آمریکا و آلمان، مشخص کرد که این همه هیاهو و جنجال درباره سفر کاری رسایی به برزیل که با مخالفت شدید وی همراه بوده، از کجا آب می‌خورد.

پس از این افشاگری، رئیس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس هم به حمایت از رسایی پرداختند و اعلام کردند که این ماموریت با وجود مخالفت شدید رسایی به او واگذار شده است.

اما واقعیت این ماجرا و جنجال‌های رسانه‌ای پیرامون آن چه بود؟

پاسخ اول رسایی: خواستند سفر برخی افراد خاص، پنهان شود

چند روز پس از هجمه‌های رسانه‌ای، حجت‌الاسلام رسایی متنی نوشت و در وبلاگ شخصی خود منتشر کرد:

در طول چند روز گذشته موضوع سفرم به جام جهانی از طرف مجلس به عنوان مسئول پرونده فساد در فوتبال، دستمایه تخریب هماهنگ چند سایت علیه بنده شده است. فعلا بنا ندارم نفیا و اثباتا درباره اصل سفر سخنی بگویم تا زمانش برسد كه چند روز آينده است. آن روز در خصوص پشت پرده این همه دست و پا زدن براي تخريب اين طلبه كوچك خواهم نوشت.

هر چند رئیس کمیسیون اصل 90 در مصاحبه اي به صراحت اعلام کرد که "این سفر با نظر و اصرار کمیسیون اصل 90 و بعد از تصویب در کمیته سفرهای هیأت رئیسه مجلس بوده است و رسایی نه تنها اصراری بر انجام این سفر نداشته بلکه از پذیرش آن اکراه داشته است" و اين اكراه حتي تا همين الان هم ادامه دارد.

با اين همه، سيل تخريب ها و توهين ها هم چنان ادامه دارد و من بنا بر اصرار برخي دلسوزان در پاسخ به اين دلواپسان بيت المال فقط به يك مورد مي پردازم تا جماعتي كه از سفرم دلنگرانند را از دلواپسي بيرون بياورم. تأكيد مي كنم كه اصل توضيحات را طي چند روز آينده بعد از قطعي شدن سفر اعلام خواهم كرد.

در طول اين چند روز محور تخريب يك سايت بدنام سياسي و ديگر رسانه هاي همسو با آن، اين است كه رسايي با چه توجيهي مي خواهد به سفر برود. ارتباط رسايي با اين سفر چيست؟ چرا بايد از پول بيت المال براي اين سفر خرج شود؟ آيا براي رسيدگي به فساد در فوتبال حتما بايد به جام جهاني رفت؟ 

همانطور كه رئيس كميسيون اصل 90 در مصاحبه خود گفته، اين سفر نه به اصرار بنده و نه حتي به درخواست بنده بلكه اصل سفر با توجه به موضوعات مطرح در پرونده و سوابق و لواحق آن به تصميم كميسيون و اصرار رئيس آن بوده. علاوه بر اين، كميته هيأت رئيسه براي بررسي سفرهاي خارجي نمايندگان، استدلال هاي كميسيون را پذيرفته و با آن موافقت كرده است و بنا بر نظر آنها مناسبترين فرد براي اين سفر، مسئول پرونده اي است كه چندماه است بابت آن، بيش از 40 تن از فعالان اين ورزش را در جلسات متعدد به كميسيون اصل 90 دعوت كرده و با حضور كارشناسان پرونده، به بررسي موضوع پرداخته است.

حال سئوال اين است كه اگر اين سفر از نظر اين رسانه هاي هوچي گر غير ضروري است طبعا پيكان تهاجم آنها - اگر تهاجم به حقي باشد كه نيست - بايد در درجه اول متوجه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ که آن را درخواست کرده و سپس كميته بررسي سفرهاي خارجي نمايندگان در هیأت رئیسه مجلس باشد که آن را تصویب کرده، نه نماینده ای که از حدود پنج ماه قبل، مسئول رسيدگي به يكي از پرونده هاي پرحاشيه شده و امروز به دليل اشرافش به اين پرونده به عنوان وظیفه اداری و سازمانی از طرف این آقایان مأمور به انجام آن شده و البته هنوز هم از انجام آن اکراه دارد!

اما چرا این سایت های به ظاهر دلسوز بیت المال حاضر به پیگیری این سئوال از كميته بررسي سفرهاي خارجي نمايندگان در هيأت رئيسه نيستند؟ واقعا اگر این سفر تا این اندازه بی ربط و بی فایده است و هیچ استدلالی پشت آن نبوده و این رسانه ها از روی دلسوزی پیگیر موضوعند، چرا اين هیأت با آن موافقت كرده است؟

همين الان كه شما اين يادداشت را مي خوانيد، بيش از 40 تن از نمايندگان مجلس از كميسيون هاي مختلف در سفر خارجي بسر مي برند. برخي از اين سفرها در قالب گروه هاي دوستي پارلماني، برخي در قالب هيأت هاي ديپلماتيك و برخي براي شركت در سمينارهاي بين المللي و منطقه اي است. اين نوع سفرها اختصاص به مجلس ندارد بلكه وزراي دولت، معاونين وزرا و حتي كارشناسان وزارتخانه هاي مختلف نيز چنين سفرهايي را انجام مي دهند، اما نه تنها سفر متعدد يك نماينده يا ديگر سفرها به اين اندازه برجسته نمي شود ولي سفر رسمي و قانوني بنده تا اين اندازه بزرگ نمايي مي شود.

وقتي به شكل غير طبيعي به اين موضوع پرداخته مي شود، مردم در اصل نيت اين افراد و رسانه ها شك مي كنند و سئوال مي كنند كه چرا در موارد ديگر اين حساسيت به خرج داده نمي شود. پاسخ اين هتاكان در برابر اين سئوالات چيست؟

اصلا قصد قضاوت در باره اين سفرها را ندارم چون از دلايل آنها آگاه نيستم اما قطعا سفر يك نماينده با عنوان نظارتي به جام جهاني با اين حجم فعل و انفعال و حضور ايرانيان و ... اگر فوائدش از اين سفرها بيشتر نباشد، كمتر نيست تا چه برسد به همراهي چند نماينده با رئيس جمهور و رئيس مجلس به كشورهاي ديگر كه امري متداول است.

حضور نمايندگان در قالب چنين هيأت هايي علاوه بر بعد ديپلماتيك آن، كاركرد نظارتي هم دارد كه در تمام دوره ها از ابتدا تا امروز و در آينده خواهد بود. حتي حضور برخي از نمايندگان مجلس و دولت در بازي هاي جام جهاني دوره هاي قبلي هم مسبوق به سابقه بوده اما چرا در خصوص اين سفر و همراهي بنده تا اين اندازه جوسازي رسانه اي آن هم توسط چند روزنامه و سايت خبري مي شود، نكته اي است كه طي چند روز آينده به آن اشاره خواهم كرد.

و اما مصاحبه خواهر زاده آقای خاتمي!

يكي از سايت هاي بدنام سياسي كه به تعبير مدير كل تشريفات مجلس، نامه اين اداره كل را دزديده و با انتشار آن جوسازي كرده، در مصاحبه با خواهرزاده سيد محمد خاتمي و نماينده اردكان به نقل از تابش مطالبي را نقل كرده كه تصوير آن در ذيل می آید:

 

هر چند چنين ادبيات سخيفي شايسته كسي كه خود را نماينده مردم مؤدب و فهيم اردكان مي داند نيست اما از سايت هايي كه با ظاهري دلسوزانه دلواپس هزينه بيت المال شده اند، چند سئوال مي پرسم كه براي قضاوت افكار عمومي به آن پاسخ دهند.

آقاي تابش در مصاحبه با این سایت بدنام با تمسخر می گوید که "حتما رسایی می خواهد به عنوان خبرنگار هفته نامه ۹دی به این سفر برود ولی اگر از طرف مجلس برود، حتما حق مأموریت هم خواهد گرفت."

باید از آقای تابش پرسید آیا ایشان نیز سفرهای پنهانی مکرر خود با دولت مردان که بدون نظر كميته سفرهاي خارجي نمايندگان و تنها با نظر مساعد دولت صورت می گیرد را با همین انگیزه انجام می دهد؟ بد نیست آقای تابش درباره سفر حدود ۱۰ روزه خود که دو ماه قبل به همراه یکی از وزرای دولت یازدهم به آمریکا صورت گرفته، توضیح دهد؟ چرا هیچ اثری از این سفر در اداره تشریفات مجلس به ثبت نرسیده و برای مسئولان تشریفات مجلس علامت سئوال شده؟

راستی آقای تابش! در زمان برگشت از آمریکا ، توقف چند روزه شما و وزیر محترم، در آلمان آن هم فقط با نیت گشت و گذار، به منظور اضافه شدن حق مأموریت های دولتی بوده است؟ حتما آقای تابش خود را به تجاهل می زند که کدام سفر؟ شاید با دیدن این تصاویر گشت و گذار در 60 کلیومتری فرانکفورت و در کنار رود "راین" به حافظه آقاي تابش و رسانه هاي هوچي گري كه اين چند روز براي تخريب اين طلبه كوچك خود را به آب و اتش زدند، كمك كند:

چرا رسانه هاي هوچي گري كه دو روز است سفر تيم ملي را تحت الشعاع سفر يك عضو كميسيون اصل نود قرار داده اند، بررسي نمي كنند كه حضور برخي از نمايندگان در آمريكا و آلمان بر چه اساسي و با بودجه چه نهادي و به چه دليل بوده است؟

 در بخشي از اين مصاحبه كه براي مذمت سفر رسمي بنده كه با تاييد كميته قانوني مجلس صورت گرفته، آقاي تابش به عنوان نايب رئيس فراكسيون ورزش (!) از لابي اين فراكسيون با وزارت ورزش و فدارسيون فوتبال سخن مي گويد و خبر مي دهد كه قرار است چند تن از نمايندگان با بودجه وزارت ورزش و فدارسيون فوتبال به اين سفر بروند. وي تأكيد مي كند كه نام رسايي از جمله اين نمايندگان نيست!

آقاي تابش! روز اولي كه موضوع اعزام بنده به جام جهاني بر اساس وظيفه نظارتي مجلس مطرح شد، شرط كردم كه اين سفر در صورتي فايده دارد كه با هزينه مجلس باشد تا وظيفه نظارتي نمايندگي تحت تأثير رانت سفر قرار نگيرد. حال شما پاسخ دهيد كه بر چه اساسي به اين سفرها مي رويد؟ تعداد سفرهايي كه در قالب همراهي با وزرا يا به اسم فراكسيون ورزش يا در قالب رئيس فدارسيون سواركاري رفته ايد چه تعداد بوده است؟

همه می دانند که فراکسیون ها هیچ رسمیتی در درون ساختار مجلس ندارند. به جرأت می توان گفت که 8۰ درصد فراکسیون ها با تلاش وزارت خانه ها و سازمان های دولتی شکل می گیرند تا در بزنگاه ها مانند بررسی بودجه و طرح ها و لوایح مرتبط از ظرفیت نمایندگان به نفع خود استفاده کنند و در مواردي نيز يك فراكسيون راه اندازي مي شود تا در بزنگاه بتواند در قالب تعامل با يك نهاد از آن امتياز بگيرد.

به جز چند فراكسيون سياسي كه بر اساس مباني فكري و سياسي شكل مي گيرند به جرأت مي توان گفت كه 80 درصد فراكسيون ها در حد يك هيأت رئيسه باقي مي مانند. هيأت رئيسه اين فراكسيون هاي به ظاهر موجه و مملو از نماينده نيز با استفاده از ظرفيتي كه ادعا مي كنند در اختيار دارند، در طرح ها و لوايح وارد لابي با وزارت خانه ها مي شوند و محصول تشكيل فراكسيون را كه گرفتن امتياز است به دست مي آورند.

يكي از مهمترين منافع اين فراكسيون ها بويژه برخي از اين فراكسيون ها حضور هيأت رئيسه آنها در سفرهاي خارجي با هزينه دولت است که آقای تابش به خوبي به آن اشاره کرده است.

سئوال این است که آیا سفر رسمی یک نماینده که با تصویب و نظر مجلس صورت می گیرد، شایسته فحاشی های سیاسی این جماعت است یا سفری که آقای تابش در قالب لابي با وزارت ورزش و فدارسيون فوتبال به دنبال آن است و به آن اشاره مي كند؟

آیا کمیسیون هاي تخصصي مجلس كه در آيين نامه داخلي براي آنها ساز و كار خاصي پيش بيني شده و بايد پاسخگوي رفتارها و تصميمات خود باشند، اصالت دارد يا فراكسيون هايي كه غالبا در روزهاي اول شروع به كار مجلس تشكيل مي شوند و بعد از انتخاب هيأت رئيسه آن معمولا افول مي كنند؟

راستي چرا هيچ يك از رسانه هاي دلواپس از آقاي تابش و چند نماينده ديگر همراه وي نمي پرسند كه با بودجه چه نهادي و بر اساس چه ضرورتي و با موافقت كدام نهاد تصميم گير درون هيأت رئيسه قرار است در بازي هاي جام جهاني حضور يابند؟

چند روز قبل در خصوص موضوعات مطرح در پرونده فساد در فوتبال و برخي حواشي غير فوتبالي مطرح در جام جهاني با يكي از مسئولان عالي وزارت ورزش - عمدا ننوشتم كدام مسئول - جلسه اي داشتم. در خلال بحث از فشارهايي كه برخي از اعضاي فراكسيون ورزش براي حضور در جام جهاني مي آورند خبر داد و گفت كه يكي از اين آقايان فراكسيون خبر داده كه برخي از نمايندگان عضو فراكسيون تهديد كرده اند كه اگر برخي از اعضاي فراكسيون ورزش را براي جام جهاني اعزام نكنند، از طريق سئوال و حتي استيضاح وزير ورزش و جوانان را در فشار خواهند گذاشت! اين كه چه عضوي از فراكسيون ورزش مسئوليت انتقال اين پيغام را به وزارت ورزش داشته مهم نيست، مهم اين است كه اين موضوع حتي در كميسيون فرهنگي مجلس هم طرح شده و البته كميسون فرهنگي به حق تأكيد كرده است كه وزارت ورزش نبايد تحت تأثير اين فشارها قرار بگيرد.

آيا تهديد يك وزارت خانه براي قرار گرفتن در ليست سفر، موضوع قابل پيگيري براي رسانه ها نيست؟ پس چرا ساكتند؟ شايد گفته شود كه اين چند نفر قرار است با هزينه اسپانسر و حامي مالي اي كه قرار است هنرپيشه ها را ببرد،‌اعزام مي شوند. اين ديگر عذر بدتر از گناه است و حتما هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان بايد آن را بررسي كند. راستي چرا اين رسانه هاي هوچي گر در همان مصاحبه اي كه فحاشي به بنده را منتشر كردند، اين سئوالات را از تابش نكردند؟ آيا جيب آقايان باز است كه دهانشان بسته و قلمشان شكسته شده؟

اما در این که تخریب هایی از این دست، محصول روشنگری های هفته نامه ۹ دی و فریاد های درون مجلس و اصرار بر محاکمه شاه کلید فتنه و کودتای ۸۸ يعني مهدي هاشمي و بررسي دقيق پرونده فساد در فوتبال و كوتاه كردن دم آنهايي است كه به اسم اين ورزش كاسبي مي كردند، نه تنها تردید ندارم بلكه شواهد و نشانه هايي هم دارم و ضمن شنيدن دغدغه هاي دلسوزانه با صدايي رسا به اين هوچي گرها مي گويم كه تمام تيترهايتان برايم پشيزي ارزش ندارد تا رفتن يا نرفتن به مأموريت مجلس را بر اساس آن تنظيم كنم.

اگر تكليف اداري ام باشد حتما به سفر جام جهاني خواهم رفت و اگر تكليفم اين نباشد، در ايران مي مانم تا در كنار دوستان ديگر به دعوت هاي متعدد براي برگزاري همايش هاي مردمي "ما دلواپسيم" در استان هاي مختلف پاسخ مثبت بدهم و تلاش كنيم تا تيم مذاكره كننده ديپلماسي كشور در ادامه مسير مذاكرات، سر بلند بيرون بيايد و مانند توافقنامه ژنو 28 گل نخورد.

واکنش سخنگوی کمیسیون اصل 90 به حاشیه‌سازی‌ها

پس از همه این جوسازی‌ها، نهایتا سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی هم به این موضوع پرداخت و در مصاحبه‌ای، گفت: بحث سفر وی را بعضی ها سیاسی کردند، صرف نظر از دیدگاهها و مواضع سیاسی به خاطراینکه رسایی مسئول پرونده رسیدگی به فساد در فوتبال است از طرف هیات رئیسه کمیسیون به عنوان ماموریت برای انجام یک نظارت قصد سفر به برزیل را داشت.

نماینده اردبیل، نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اعزام جهت انجام دادن ماموریت نظارتی است و به این شکل نیست که قرار است حادثه‌ای در آنجا رخ بدهد.

افضلی فرد در خصوص موضع گیری برخی از نمایندگان نسبت به سفر رسایی به جام جهانی برزیل گفت: کمیسیون اصل نود است که تصمیم می‌گیرد چه کسی را به ماموریت اعزام کند و در این رابطه دیدگاههای سیاسی دخیل نیست.

وی ادامه داد: کمیسیون به شدت مخالف انتخاب فردی از طیف سیاسی خاصی است که بخواهد دیدگاه سیاسی را در این رابطه دخالت دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر ، نمین و سرعین گفت: قاضی پور که در نشست صحن علنی به این سفر معترض بود در گفتگویی که با وی داشتم بیشتر به دیدگاه سیاسی فرد اعزامی معترض بود نه به نفس این قضیه که جزو وظایف اصلی  کمیسیون اصل نود است.

افضلی فرد گفت: بیشتر نمایندگان معترض به شخصی هستند که برای این ماموریت انتخاب شده است یعنی احساس می‌کنند که این شخص دارای نقطه نظرات خاص سیاسی است ولی رسایی به هر شکل عضو کمیسیون اصل نود است و اعضای هیات رئیسه در این رابطه تصمیم می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو سفر رسایی به برزیل گفت: ما لغو این سفر را برای مجلس وهن می‌دانیم و باعث محروم شدن مجلس از حق نظارتی خود می دانیم.

وی در خصوص مخالفت فراکسیون ورزش با اعزام رسایی به برزیل گفت: این فراکسیون از باب اینکه نمایندگان عضوش هستند حق مسلم دارند تا در این رابطه و درباره سایر موضوعات اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: اگر سازوکار فراکسیون بر اساس رای گیری است که باید تابع رای باشند اما اگر غیر از این است باید از خودشان پرسید که فراکسیون ورزش براساس کدام ضوابط می‌خواهند افراد را اعزام کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی کمیسیون ایجاب می‌کند که هر کسی را که لازم است به ماموریت اعزام کند و گزارشی از آنها بگیرد و ممکن است نظر فراکسیون ها در این رابطه مشورتی باشد.

پاسخ دوم رسایی: به دلیل برخی مشکلات شخصی امکان سفر به برزیل را ندارم

روز گذشته نیز حجت‌الاسلام رسایی در وبلاگ شخصی خود نوشت:

به کسی اعتراض کردند که سگ شما پای مردم را گاز می گیرد. او در جواب گفت: اولا بنده سگم را می بندم تا پای کسی را گاز نگیرد. ثانیا بنده سگم را تربیت کرده ام تا پای کسی را گاز نگیرد. ثالثا بنده اصلا سگ ندارم تا پای کسی را گاز بگیرد. قصه سفر بنده به برزیل از طرف کمیسیون اصل نود و با موافقت هیأت رئیسه مجلس که یک هفته ای است به سوژه برخی از رسانه های خبری تبدیل شده و بیش از اعزام تیم ملی مورد توجه آنها قرار گرفته است، شبیه همین حکایتی است که نقل کردم.

بنده از روز اول به رئیس محترم کمیسیون اصل 90 گفتم که به دلیل برخی مشکلات شخصی امکان چنین سفری را ندارم به اضافه این که تأکید کردم اگر اسم بنده برای این سفر بیاید، این جماعت بیمار از هیچ تخریبی فرو گذار نمی کنند. خصوصا که در آستانه جام جهانی نمی توانیم در خصوص محتوای پرونده فساد در فوتبال و ارتباط آن با حواشی جام جهانی های قبل و این جام جهانی صحبت کنیم اما رئیس کمیسیون اصل نود به دلیل تسلط بنده بر این پرونده بر این اعزام اصرار داشت خصوصا که کمیته سفرهای خارجی هیأت رئیسه مجلس نیز این موضوع را به تصویب رسانده بود. بر همین اساس طی مکاتبه ای با بخش های داخلی مجلس، درخواست ارائه پاسپورت سیاسی به وزارتخارجه صادر شد.

علی رغم این، متأسفانه از یک هفته قبل یک جریان سیاسی با انتشار نامه اداره کل تشریفات مجلس به وزارتخارجه فضاسازی هدفمند به منظور تخریب بنده را آغاز کرد به طوری که در 24 ساعت بیش از 50 خبر در چند سایت کار شد و در چند روز بعد از آن بیش از 270 خبر فقط در همین چند سایت خبری بازنشر یافت. علاوه بر این در شبکه های مجازی وایبر، واتس آپ، فیس بوک نیز به هجم گسترده ای این تخریب صورت گرفت.

آقای پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 البته در دومین روز این تهاجم ها طی مصاحبه ای با خبرگزاری فارس اعلام کرد که این سفر با درخواست کمیسیون و موافقت هیأت رئیسه بوده و رسایی نه تنها درخواست نداشته بلکه به دلایل شخصی اکراه هم داشته است. اما این مصاحبه هم جلوی این هجمه تخریبی را نگرفت. از آنجا که بنده هم نمی توانستم به دلیل محرمانه بودن، برخی از ابعاد این موضوع را توضیح دهم از روابط عمومی مجلس و حتی اداره کل تشریفات خواستم تا درباره نامه ای که از آنها منتشر شده و این که این سفر طبق روال قانونی مجلس و با درخواست کمیسیون و موافقت کمیته سفرهای خارجی هیأت رئیسه بوده، توضیح دهند اما متأسفانه و در کمال تعجب این دو مجموعه بر خلاف وظیفه قانونی شان در قبال تخریب یک نماینده مجلس سکوت کردند حتی سایت خانه ملت حاضر به تولید یک خبر در این باره نشد!

اگر در همان چند روز اول می گفتم که بنده اساسا طالب این سفر نبودم و شرایط اعزام به چنین سفری را ندارم،‌ همین رسانه های بیمار تا چند هفته درباره نرفتنم فضاسازی می کردند که بله ما جلوی فساد رسایی را گرفتیم! برای همین بعد از انتشار یک یادداشت در سایتم در برابر همه تخریب ها صبر کردم تا رئیس کمیته سفرهای خارجی هیأت رئیسه در ابن باره اعلام موضع کند و از تریبون مجلس اعلام شود که بنده طالب این سفر نبوده ام و این موضوع درخواست کمیسیون اصل 90 و با موافقت هیأت رئیسه مجلس بوده است.

روز گذشته که هفته سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه به اتمام رسید، در دفتر آقای سبحانی نیا (رئیس کمیته سفرهای خارجی هیأت رئیسه مجلس)‌ این موضوع طرح شد و وی در مصاحبه با خبرگزاری فارس ضمن گلایه از عملکرد روابط عمومی مجلس اعلام کرد که این سفر به درخواست کمیسیون و با موافقت هیأت رئیسه مجلس و با اکراه رسایی بوده است. امروز نیز در صحن علنی مجلس، آقای پور مختار مجددا این موضوع را اعلام کرد.

اکنون بعد از این که عضو محترم هیأت رئیسه واقعیت را بیان کرد و از تریبون مجلس نیز این موضوع اعلام شد برای پایان دادن به دلواپسی این جماعت یک بار دیگر به صراحت می گویم که بنده اصلا سگ ندارم تا کسی را گاز بگیرد و اساسا به دلایل شخصی نمی توانم عازم این سفر شوم هر چند شاید برخی از کارشناسان کمیسیون طبق روال کاری برای انجام وظایف خود به این سفر بروند که البته تشخیص آن با بنده نیست. البته امروز بعد از ظهر در کمیسیون اصل 90 با حضور وزارتخانه های مرتبط با حضور ایران در جام جهانی، ابعاد دیگر جام جهانی از لحاظ فرهنگی و سیاسی و ... که مهم ترین محور حضور ناظر کمیسیون بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت که طبعا سخنگوی کمیسیون در باره آن اطلاع رسانی خواهد کرد.

جالب اینجاست با این که تاکنون چندبار رئیس کمیسیون اصل 90 اعلام کرده که رسایی درخواست این سفر را نداشته بلکه اکراه هم داشته و بنده نیز هرگز نگفته ام که عازم این سفر خواهم بود، امروز بعد از ظهر یکی از همین سایت های بیمار تیترش را (رسایی: قطعا به برزیل می روم) قرار داده است!

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده