باورنکردنی‌ترین و ديدني ترين سنگ‌های قیمتی +عکس

یک نت ـ سنگ های قیمتی یکی از مهمترین جواهراتی هستند که در دنیا پیدا می شوند و به راحتی نمی توان آن ها را کشف و استخراج کرد. همین امر یکی از دلایل گران شدن این سنگ ها هستند.
باورنکردنی‌ترین و ديدني ترين سنگ‌های قیمتی +عکس

سنگ های قیمتی و جواهرات همه از دنیای خاصی برخوردار هستند که آن ها را منحصر به فرد می کند. این سنگ ها معمولا در اندازه های مختلف استخراج می شوند اما برخی مواقع مواردی باورنکردنی در میان سنگ ها دیده می شود که نمی توان از کنار آن ها به راحتی عبور کرد. در ادامه باورنکردنی ترین سنگ های قیمتی را بیشتر خواهید شناخت:

** کوه نور

 

این الماس را حتما می شناسید که روزگاری در میان جواهرات ایرانی به حساب می آمد اما این روزها در میان گنج های سلطنتی انگلستان به شما می آید. کوه نور الماسی است که 106 قیراط وزن دارد و تا چندی پیش به عنوان بزرگترین الماس دنیا شناخته می شد.این الماس زمانی که به دست انگلستان افتاد 186 قیراط بود ولی آن ها نتوانستند از آن به خوبی نگه داری کنند.

** یاقوت میلینیوم
 

این یاقوت یکی از بزرگترین سنگ هایی است که تا به حال در دنیا پیدا شده است. این سنگ قیمتی که این روزها لقب بزرگترین یاقوت کبود را نیز در دست دارد به شکل مجسمه های قدیمی تراشیده شده است. اگر قصد خرید این سنگ را دارید باید 180 میلیون دلار پرداخته و البته شرط خرید آن نیز باید قبول کنید. این سنگ باید در مکانی قرار بگیرد که مردم بتوانند از آن بازدید کنند. این سنگ  تا به حال تنها دوبار در معرض دید قرار گرفته است که میلیون ها نفر در همین دو بار از آن بازدید کرده اند. این سنگ برای اولین بار در سال 1995 و با وزن 90 هزار قیراط استخراج شد. سایز این سنگ به مانند یک توپ فوتبال است.

** آکوامارین
 

این روزها موزه ای در آمریکا از بزرگترین زمرد تراش خورده دنیا نگه داری می کند. این زمرد در دهه 1980 پیدا شده است و از آنجایی که در معادن برزیل استخراج شد نام آن را آکوامارین گذاشته اند. این سنگ بزرگ است و نزدیک به 35 سانتی متر طول دارد.  وزن آن 10 هزار قیراط است که معادل 2 کیلوگرم می شود.  این سنگ به قدری قیمتی است که تحت نظارت های ویژه و با استفاده مامورین مخصوص امنیتی نگه داری می شود.

** بزرگترین مروارید دنیا
 

در سال 2010 چین از مرواریدی رونمایی کرد که به عنوان بزرگترین مروارید دنیا شناخته می شود. این مروارید 301 میلیون دلار قیمت دارد و به رنگ سبز است. وزن این سنگ قیمتی نزدیک به 6 تن است و قطر آن 1.6 متر است. در چین مروارید ها بیشتر از الماس ارزش دارند و مردم نیز مروارید را به عنوان یک سنگ قیمتی می شناسند. این مروارید در نمایشگاه های مختلف به نمایش در آمده است و در موزه از آن نگه داری می کنند.

** گراف صورتی
 

"لارنس گراف" یکی از بزرگترین دلالان الماس دنیاست که تا به حال دست به اقدامات بزرگی در این عرصه زده است. او در سال 2010 الماس صورتی خاصی را خریداری کرد که به عنوان یکی از نایاب ترین الماس های دنیا شناخته می شود. او برای خرید این الماس 24.1 میلیون دلار پول پرداخت کرد تا به عنوان گران ترین الماس صورتی دنیا نیز برسد. این مرد به قدری الماس دوست دارد که حتی در آفریقای جنوبی نیز یک معدن خریداری کرده است. او به عنوان یکی از 50 ثروتمند دنیا شناخته می شود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده