خانمي هستم مطلقه 30سالمه

یک نت ـ خانمي هستم مطلقه 30سالمه درشهر کوچکي زندگي ميکنم که زمينه ازدواج مجدد دايم برايم فراهم نيست با اينکه باخانواده زندگي ميکنم اما نياز به همسر را نميتوانم فراموش کنم

تنهایی

یک نت ـ خانمي هستم مطلقه 30سالمه درشهر کوچکي زندگي ميکنم که زمينه ازدواج مجدد دايم برايم فراهم نيست با اينکه باخانواده زندگي ميکنم اما نياز به همسر را نميتوانم فراموش کنم حتي در بعضي موارد نياز اقتصادي هم بهم فشار مياره اقايي از نزديکان بهم پيشنهاد ازدواج موقت داده ميدونم که ازدواج موقت بااشنايان نزديک کار خوبي نيس اينجاهمه هم روميشناسن امکان اين هم که باکسي ازدواج موقت کنم که دورباشه ونشناسمش روندارم اين اقا متعهد ومتدين وابرودارهستن واز هر نظر مورد اعتماد اماچون خانواده هاهمديگروميشناسيم وکمابيش رفت وامد داريم باهمه خطرهاش نميدونم چکارکنم باتنهاييم چکنم که ميترسم گريبان گيرم بشه وبه گناه بيفتم!
ممنون ميشم راهنمايي کنيد

پاسخ:

متاسفیم از اینکه در چنین شرایط دشواری قرار دارید. از سویی نیاز طبیعی به همسر شما را درگیر خود کرده و از سویی دیگر امکان ازدواج مجدد برایتان فراهم نمی‌باشد. این شرایط دوگانه و متضاد باعث ایجاد تشویش و ناراحتی در هر فردی می‌گردد. همانگونه که خودتان به خوبی اشاره کرده‌اید اقدام به ازدواج موقت در شهرهای کوچک و با اقوام ممکن است منجر به بروز مشکلاتی در زندگی‌تان شود. مشکلات جدید ممکن است شرایط را از این که هست نیز بدتر نمایند.

در صورتی که مدت زمان قابل توجهی – مثلا یکسال – از طلاق نگذشته است، بایستی فکر ازدواج مجدد را از ذهن خود خالی نمایید. زیرا تصمیم برای ازدواج مجدد در این شرایط همراه با سوگیری‌هایی خواهد بود که شما را از انتخاب بهترین گزینه باز می‌دارند.

در رابطه با مشکلات موجود، خود شما از هر کسی بهتر می‌توانید بهترین تصمیم را انتخاب نمایید. خوب است روش‌های محتملی را که می‌توان پیش گرفت در برگه‌ای یادداشت کنید. نقاط مثبت و منفی هر کدام را نوشته و آن‌ها را با هم مقایسه نمایید.

علاوه بر آن، یکی از راه‌هایی که می‌توانید پی بگیرید تمرکز بر توانایی‌های شخصی خود و افزایش توانمندی‌ها و هنرهای شخصی‌تان است. چنین رویکردی علاوه بر اینکه شما را از فکر تنهایی و نیاز به همسر دور می‌کند، باعث می‌شود امکان مطرح شدن شما و ایجاد انگیزه در افراد به منظور پیش قدم شدن برای خواستگاری به منظور ازدواج دائم مهیا شود.

 

منبع:کانال رسمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

من همسربداخلاقی دارم که هرروزهم بدترمیشه دوتاهم بچه دارم واقعا دیوونم کرده دیگه خسته شدم حتی طلاق هم نمیتونم بگیرم تومنگنه گیرکردم دچارمشکل روحی شدم چی کارکنم