در کجای قرآن آمده خودارضایی حرام است؟

آیا خودارضایی حرام است ؟ در کجای قرآن آمده که خودارضایی حرام است؟
خودارضایی

یک نت ـ در کجای قرآن آمده که خودارضایی حرام است؟

در روایتی می خوانیم که از امام صادق (ع) در خصوص خودارضایی سؤال شد حضرت فرمود:«إِثْمٌ عَظِيمٌ قَدْ نَهَى اللَّهُ عَنْهُ فِي كِتَابِهِ- وَ فَاعِلُهُ كَنَاكِحِ نَفْسِهِ وَ لَوْ عَلِمْتَ بِمَا يَفْعَلُهُ مَا أَكَلْتَ مَعَهُ» « معصیت عظیمی است که خداوند متعال در کتابش (قرآن) از آن نهی کرده است و کسی که چنین کاری را انجام دهد، مثل این است که با خود ازدواج کرده باشد و اگر من بدانم که کسی این کار را انجام داده است با او هم غذا نمی شوم!»

شخص سؤال کننده در ادامه پرسید:« فَبَيِّنْ لِي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ فِيه‏» « ای فرزند رسول خدا نظر قرآن را در خصوص این عمل چیست؟ حضرت فرمود:« قَوْلُ اللَّهِ « فَمَنِ ابْتَغى‏ وَراءَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ العادُونَ »وَ هُوَ مِمَّا وَرَاءَ ذَلِك‏(1) « خودارضایی مصداق این سخن خداست که فرموده :« « فَمَنِ ابْتَغى‏ وَراءَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ العادُونَ »(2)و كسانى كه غير از اين طريق را طلب كنند، تجاوزگرند.»

در توضیح این آیه باید بگوییم که در آیات قبل از این آیه خداوند متعال در توصف مؤمنان رستگار فرموده:« وَ الَّذينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ (*) إِلاَّ عَلى‏ أَزْواجِهِمْ أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومينَ (3)یعنی« مؤمنان رستگار کسانی هستند که دامان خود را (از آلوده‏شدن به بى‏عفتى) حفظ مى‏كنند، مگر آميزش جنسى و التذاذی که با همسران و كنيزانشان دارند، كه در بهره‏گيرى از این موارد مشروع ملامت نمى‏شوند.»

 و در آیه مورد بحث که در ادامه آیات قبل آمده خداوند متعال فرموده:« فَمَنِ ابْتَغى‏ وَراءَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ العادُونَ» یعنی کسی که غیر از این راههای مشروع که ذکر شد بدنبال التذاذ جنسی باشد متجاوز است. یعنی از حدود و مرزها و خط قرمزهایی که خداوند متعال تعیین کرده تجاوز کرده است.

طبق این آیه، التذاذ جنسی در هر قالبی غیر از التذاذ با همسران و کنیزان صورت بگیرد اعم از (زنا، لواط و خودارضایی) نامشروع است.

نکته ای که در اینجا لازم به ذکر است این است که گرچه قرآن کریم منبع اساسی استنباط احکام الهی است. اما منابع استنباط احکام الهی، منحصر در قرآن نیست. بلکه مطابق دستور خود قرآن، سیره و سنت پیامبر (ص) و اوصیای ایشان(ائمه معصومین) علیهم السلام نیز از جمله منابع استنباط احکام الهی هستند. چرا که بسیاری از احکام به صورت اجمالی در قرآن کریم بیان شده، و تفصیل و تبیین آنها بر عهده رسول خدا (ص) و اوصیای ایشان قرار داده شده است. چنانکه فرموده:« وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ» (4) « و ما اين ذكر [قرآن‏] را بر تو نازل كرديم، تا آنچه به سوى مردم نازل شده است براى آنها روشن سازى» و در خصوص پیروی  از پيامبر(ص) و اوصياي ايشان (عليهم السلام) فرموده:« يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم...» (5) «اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اطاعت كنيد خدا را! و اطاعت كنيد پيامبر خدا و اولو الأمر [اوصياى پيامبر] را! و هر گاه در چيزى نزاع داشتيد، آن را به خدا و پيامبر بازگردانيد... .»

و همچنین فرموده:«... وَ ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا...»(6) «  آنچه را رسول خدا براى شما آورده بگيريد (و اجرا كنيد)، و از آنچه نهى كرده خوددارى نماييد.»

 و لذا در این مورد نیز باید تابع دستورات و سیره و سنت پیامبر (ص) و معصومین (علیهم السلام) باشیم و با توجه به روایات متعددی که از معصومین(علیهم السلام) به ما رسیده حرمت عمل خودارضایی قطعی و مسلّم است.(7)

پی نوشت ها:

شيخ حر عاملي، وسائل الشيعه، مؤسسه آل البيت، سال 1409 هـ.ق، ج‏28، ص 364.

مؤمنون(23) آیه 7.

همان، آیه 5و 6.

نحل(16) آیه 44.

نساء(4) آیه 59.

حشر(59) آیه 7.

برای مطالعه تفصیلی روایات مربوط به حرمت خودارضایی؛ ر.ک: شيخ حر عاملي، وسائل الشيعه، مؤسسه آل البيت، سال 1409 هـ.ق، ج‏20، ص 352 ( بَابُ تَحْرِيمِ الِاسْتِمْنَاء).

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

اینها همش حرفه .ادم نیاز داره نیاز جنسی شو برطرف کنه.من ک هیچ خواستگاری ندارم واقعا نیازمو چطور برطرف کنم.اگر عقد موقت کنم ک بدنام ومفروش میشم.اگرهم نه پس چطور نیاز طبیعی بدنمو رفع کنم؟؟؟؟باتوجه به اینکه خودم هم کراهت دارم ازین کار
به خدا توکل کن
خخخخخخخ
عزیزم من بیام خواستگاریت منم همین درد گرفتارم
خوردن گوشت خوک حرام است. ولی در جایی که غذایی جز گوشت خوک نباشد.در حد نیاز حلال است. جوانی که نمیتواند ازدواج کند. و راهی به غیر از خود ارضایی هم برای پاسخ گویی به نیاز های طبیعی خود ندارد همچون انسانی که به غیر از گوشت خوک غذایی برای خوردن ندارد نمیماند؟ در ثانی روایتی از امام علی هست که امام از دست فرد استمنا کنند میزند و با خرج بیت المال برای او همسر میگیرد.ایا من جوان هم میتوانم با خرج بیت المال ازدواج کنم؟ نه. نمیتوانم.پس راه دیگری به جز خود ارضایی ندارم. بهتر نیست به جای این همه تاکید بر حرام بودن این گونه مسائل. به راه حل منطقی و شرعی فکر کنین؟
مرسی عزیزم
منم گرفتارم.حرفت کاملا صحیحه ولی فرق گوشت خوک با استمنا اینه که گرسنگی پایانش مرگه ولی شهوت هرچند ازار دهنده باشه میشه یه جورایی تحمل کردش.پس به هیج وجه نمیشه مقاسیشون کرد.
دوست عزیز باید اینو بگم که گوشت خوک تو اون موقع بحث مرگ و زندگیه و در موارد نبود غذا خوردنش حلال هم هست چرا که افراط‌ نکردی ولی در مورد خودارضایی بحث مرگ و زندگی نیستش کمی تامل
چرا ما ملکت ایمنکم رو کنیز ترجمه میکنن همش؟! آیا همه ی اسرایی که مسلمین گیرشون میاد زن هستن؟! مردها چی میشن در اسلام؟ در حالی که بیشتر جنگجویان کافر! مرد هستن . مردهای اسیر رو نمی بردن خونه شون که زنان مسلمان هم از غلامشون مستفیض بشن ؟
واقعا چرا باید با چیزی خیالی دل خوش کرد و استمنا کرد.توقعات رو پایین بیارید و ازدواج کنید.مگه خوشکلی چیه که همه مردها دنبالش هستن.برید ازدواج کنید حتی اگه دختر زشت باشه.عوضش از این تخییلات راحت میشید.آدم باید درستکار باشه.عمر کوتاه است تا چشم روی هم بگذارید می گذرد.
تو پولشو بده ما ازدواج میکنیم یکم بفهم چی داری میگی
یعنی واقعا اونقد پول نداری که یه اردواج ساده بکنی مگه همه ی ازدواج ها باید توی تالار و با کلی هیاهو هیجان باشه عزیز من پول نداری دست زنتو بگبیر ببر مشهد حرم امام رضا و بیار پول اینم نداری؟بعدشم بالاخر طرف مقابل هم کم پول داره مگه همه ماهاگداییم یعنی هیچ دوست وآشنایی ندارین یا مگه پدرو مادر نداربن مطمعن باشین کمکتون میکنن با این کار فقژ خودتو بیچاره کردی فقط خودت اگه بخوای مینونی انجام ندی این کارو فقط باید خودت بخوای همین و بی.
مگه خدا نگفته ما هر که رو که بهواد ازدواج کنه بینیاز میکنیم.بخدا حیف که هیچکس به این حرف اعتماد نداره خدا هم وعده الکی نمیده
خب منی که الان 16 سالمه چه غلطی بکنم؟
لطفا صفحه ویکی پدیا درباره خودارضایی رو مطالعه بفرمایید ویکی پدیا یک منبع مورد اعتماد و جهانیه و گفته چه به لحاظ روحی و چه روانی خودارضایی هیچ اشکالی ندارد بلکه در بسیاری از موارد سودمند نیز هست
وقتی هزار یک مریضی مث کوری و کری و افسردگی و ... گرفتی ویکی پدیا ک نوشته یه از خدا بی خبر هست میاد درمانت میکنه؟ برو عاقبت این افرادو ببین یا ب جنون کشیده شده اند یا بیماری امانشون رو بریده.
من بخاطر ترک اونجا هم تحقیق کردم بیشتر مضراتش اونجا نوشته شده
اتفاقا من اصلا به ویکی پدیا اعتماد ندارم چون خیلی از مطالبش دروغه بذار یه اعترافی بکنم هشت ساله که در گیر خود ارضایی شدم . قبل از اون واقعا یه شخصیت ایده الی بودم که هدف های عالی رو در ذهنم می پروروندم. ولی بعد از آشنایی با رفقای ناباب منم مبتلا شدم .بعد از یه سال عادت به خود ارضایی حافظه ام ضعیف شد و دچار وسواس فکری شدم. چشمام علاوه بر سیاه شدن گاهی اوقات تار می دید.اعتماد به نفسم بسیار کم شده منزوی شدم و احساس می کردم هویت من از من گرفته شده.الان هشت ساله که دچار این عارضه شدم دو سال هم در کنکور قبول نشدم و واقعا زمین گیر شدم. پس کو اون اثرات خوبی که ویکی پدیا می گفت؟
اگه واقعا فک میکنی ویکی پدیا منبع علمی سخت در اشتباه هستی گلم برو یه قوزر بساز و متن رو تغییر بده! ویکی پدیا دانش نامه آزاد هست نه علمی یعنی شما نظرت روبنویس اگه میخوای واقعا مطمئن شی بدون هیچ تعصبی برو پیش دکتر اورولوژی
برادر من به قول یکی از دوستام حتی ننه 80ساله منم میتونه بره تو ویکیپدیا چرت و پرت بنویسه
خود ارضایی فارغ از گناه بودنش به بدن خیلی لطمه میزنه من به خاطر خود ارضایی نتونستم به خیلی چیزا برسم.امیدوارم هر کسی خود ارضایی میکنه ترکش کنه . کسایی که میگن گناه نیست در واقع دارن به حکم خدا که گفته از انجامش پرهیز کنید پشت میکنن حداقل قبول کنید گناه داره و بقیه رو ترقیب نکنید که انجام بدن.
خود ارضایی فارغ از گناه بودنش به بدن خیلی لطمه میزنه من به خاطر خود ارضایی نتونستم به خیلی چیزا برسم.امیدوارم هر کسی خود ارضایی میکنه ترکش کنه . کسایی که میگن گناه نیست در واقع دارن به حکم خدا که گفته از انجامش پرهیز کنید پشت میکنن حداقل قبول کنید گناه داره و بقیه رو ترقیب نکنید که انجام بدن.
اونایی که برای دستورات خداوند بهانه میارند و منبع محکمی همچون قرآن رو رد میکنند و سخنان پیامبر رو نادیده میگرند،یک آدم نادان هستند که فقط دارند خودشون رو گول میزنند.بهانه های بنی اسرائیلی نیارید. کسی که خودارضایی میکنه هیچ فرقی با یک آدم معتاد نداره.آدم معتاد رو باید ترک داد.نباید که مجازات کرد.از این بهانه های افراطی بپرهیزید.برای اثبات حرفم مثالی میزنم: من یک آدم شدیدا فقیری هستم،آیا باید برم دزدی کنم؟یا من شدیدا نیاز به ازدواج دارم ،آیا باید باهرکی ازدواج کرد؟ آیا این بهانه ها درست است؟قضاوت با شما......
خدا ازت راضی باشه سید جان
باهات موافقم حقیقتا همین جوریه
کاملا موافقم
اون موقع زنا بیشترشون تو جامعه خوب بودن مردا بیشترشون خوب بودن مرده الان ب کی اعتماد کنه ازدواج کنه یا زنا دوست دخترم ک بگیری .. کنی حرامه اصلا یه ادمه خوبم پیدا شد واسه ازدواج کی پول داره کی میتونه شرایطه دخترای امروزی رو فراهم کنه پس چی کار کنن مردم؟
خدا پدرتو بیامرزه که حرف دلم بود اصلا دخترای ما هم مثل پسرا شدن نمی دونم چه خاکی باید بر سر کنیم چون خودم رابطه نداشتم حاضر نیستم با دختری که داشته ازدواج کنم ولی با خیلی دخترا صحبت می کنی می بینی اکثرا یه بار رو داشتن خدا به فریادمون برسه و ان شاءالله که آقا ظهور کنه نجاتمون بده
دخترا باید چیکا کنن؟؟؟؟ شاید یکی اصلا خاستگار نداشته باشه یا شرایط ازدواج نداشته باشه باید چیکا کنه؟؟؟؟؟؟؟؟ بالاخره اون دخترم نیاز داره تا کی میتونه هی خودشو نگه داره
سلام به خواهران و برادران عزیزم حق با همگی شماست ، چرا که ما در این دوران تحت فشار های بی رحمانه ای قرار داریم که مانند اون در هیچ زمانی لمس نشده ، هر کدام از ما به نحوی با مشکلاتی اعم از مالی ، فیزیکی ، خانوادگی و ... دست و پنجه نرم میکنیم و موهبت ازدواج سالم از عده ای از ما سلب شده ، اما گذشته از اینها ، گاهی برق این دنیای رنگارنگ و به ظاهر زیبا آنچنان چشمهای ما رو نوازش میده که ناخواسته از واقعیت فاصله میگیریم ، سینمای جهان ، اینترنت ، شبکه های ماهواره ای و ... ما رو با دنیایی بسیار نا متعارف روبرو کردن ، به طوری که تعاریف ما از زیبایی پیوسته در حال تغییره و از اون مهمتر اینکه متأسفانه تمیز دادن بین درست و غلط بسیار مشکله ، به عنوان مثال در برخی فیلم ها و سایت های اینترنتی ، این عمل مغایر با فطرت پاک انسانی ، یعنی خود ارضایی ، طبیعی و خالی از اشکال معرفی میشه ، در حالی که از منظر کلام الله مجید و علم پزشکی ، زیانهای بسیار و غیر قابل جبرانی رو به کالبد و روان شخص تحمیل میکنه ، خصوصا در سنین رشد . اما با همه این ها ، نیاز جنسی جوانان باید مرتفع شود ، در غیر اینصورت مشکلات بسیار بزرگتری گریبان گیر جامعه خواهد شد ، راهی بغیر از ازدواج و البته تسهیل این امر ، قابل تصور نیست ، قابل توجه ! کلام آخر : آیا واقعا با خود ارضایی ، ارضا میشویم ؟
بله
سلام..تا وقتی به مغز از یه چیزی تغذیه نکنه درگیرش نمیشه..تاوقتی نامحرمی نباشه نیاز به خود ارضایی هم نداریم..اما سوال ایتجاس آیا تو این جامعه میشه ؟راستشو بخواین من ب اینجا رسیدم ک میشه ولی واقعا سخته..!در مورد حرف دوست عزیزمون..اقا سید فقر نیاز اساسی نیس..شما میتونی نفس نکشی؟اگه مغز تغذیه بشه سخته !!من خودم خیلی گناه کردم..ولی به جرات میگم وقتی موقعیت پیش میاد و نمیکنی خدا دستتو میگیره..اینو تجربش کردم!ولی باز منحرف میشم..اگه سعی کنیم اطرلفیانمونو..جاهایی که میریم..پیجایی که فالو میکنیم و درست انتخاب کنیم..اصلا لذت خود ارضایی از بین میره..اینم تجربش کردم..راستشو بخواین یبار یه نفر گفت قرآن که گفته حیا پیشه کنید یعنی خود ارضایی کنید و به ناموس مردم چشم نداشته باشید..ولی همینم به من لطمه زد..لذت های معنویو پیدا کنین دوستان..همه چی حل میشه!متعصب نیستم،.منو بشناسین میگین این چیا داره میگه..ولی واقعیته!خودارضایی درمان دارد!التماس دعا .. یاعلی (همش نظر شخصی بود )
حرفاتو قشنگ می فهمم.منم تصمیم گرفتم که از پایه انتخابامو عوض کنم اما بعضی وقتا مجبوری چیزیو انتخاب کنی یا بعضی وقتا اتفاقی میشه.هروقت میخوای به خدا ثابت کنی که دیگه این کارو انجام نمی دی دقیقا اونجاست که شیطون میاد سراغت.
سلام من خودارضایی نمیکنم اما خواستگارهم ندارم ونیازم شدیده.تاکی بایدجلوخودموبگیرم؟یعنی ماهی یک بارش هم مشکل داره؟خب نیس شوهرلطفا دراین مورد خاص یه راه حل عینی بدین.ممنون
شمارو به خدا دست ازین کاراتون بردارید.خودارضایی جز اینکه به شبکیه چشم آسیب بزنه و به گوش آسیب بزنه و سلول های مغز رو تخریب کنه هیچ سود دیگه ای نداره.اگه ادامه دار شه حتما کور و کر میشه شخص.اگر اشتباه میگم منو لعنت کنین.
خداوند متعال درقران کریم بطور صریع راجع به لواط وزنا موضع گیری فرموده اما سخنی از خودارضایی به میان نیامده پس خواهشا در تفسیر خودتان دقت زیادی بفرمایید !ثانیا ما به کشوری حمله نکردیم که ازانجا کنیز به غنیمت گرفته باشیم امکان ازدواج هم مطلقا نداریم بااین وضع بیکاری .برای کسیکه دوتا همسر عقدی و چندتا صیغه ای داره حکم صادر کردن خیلی راحته
ینی نقی دمت گرم ، حرف دلمو زدی
با سلام و درود،من یه مدت خود ارضایی میکردم یعنی چند سالی پیش روزی یکی دوبار خودارضایی میکردم ولی بعدش عذاب وجدان داشتم،ولی خواستم ترکش کنم از پارسال کردمش روزی یه بار،و بعدش هفته ای یه بار،و تا چند وقت پیش ماهی یه بار ولی الان دیگه خود ارضایی نمیکنم حضرت عیسی گفته اگر به زن یا دختر مردم نگاه بد نکنی و اگرم فکرتو سمت زنا نبری دیگه سمت زنا و خود ارضایی نمیری،دوستان تا جایی که میتونین تو خونه نمونین بزنین بیرون یا به کیسه بوکس مشت بزنین یا ورزش کنید تا 90درصد این عوامل کاهش میده،ضرر که داره خود ارضایی کسی که نمیتونه منکرش بشه مثل هیکلتون شل میشه،چشمتون ضعیف میشه و هرچی دعا میکنین خدا زیاد جوابتونو نمیده علتش این خود ارضایی لعنتیه،خداییش الان چند وقتیه ترکش کردم شادترم و بهتر ورزش میکنم،صدرصد اگه ترکش کنین خوبه،رفیقم رفته بود دکتر برای افسردگیش،یکی اومده بود دکتر میگفت من میخوام با زنم رابطه جنسی برقرار کنم ولی اون نمیخواد،هرکاریم کردم نشد،دکتره گفت خدالعنتش کنه،پس تو ماهی یه بار خود ارضایی کن مشکلی نداره،دوستان حداقل ماهی یک بار یا ماهی دوبار نه اینکه هرروز خود ارضایی کنین،ماهی یک بارشم خوب نیست ولی اگه نمیتونین خودتونو نگه دارین انجام بدین،یاعلی
شمارو به خدا دست ازین کاراتون بردارید.خودارضایی جز اینکه به شبکیه چشم آسیب بزنه و به گوش آسیب بزنه و سلول های مغز رو تخریب کنه هیچ سود دیگه ای نداره.اگه ادامه دار شه حتما کور و کر میشه شخص.اگر اشتباه میگم منو لعنت کنین.دیگه ناراحتی های روحی و روانی و افسردگی و پرخاشگری و .... اینا هم جای خود.
عزیزان و برادران من رسما چشام درومده من بغیر صفحه گوشی دیگه چیزی نمیبینم بیشتر از 10 سال خود ارضایی کردم واقعا من ده بار ترک کردم نشد حتی تا 3 ماه هم شده که ترک کرده بودم ولی من با چیز های خیلی کوچیک تحریک میشم اگه کسی راه حلی داره بگه والا بخدا خسته شدم
با سلام و احترام به شما عزیز و بقیه دوستان . شما لطف كن حتما كتاب مشکلات جنسي جوانان رو بخون واقعا واسه خیلیا موجزه کرده نکته بعد این كه شما حتما به حضرت زهرا متوصل شو و با اون صحبت كن و ازش بخواه کمکت کنه و در اخر بگم اینو هیچوقت فراموش نکن بشین و به خود خدا بگو چقد نا توانی تو کنترل کردن شهواتتد روز و شب این رو به خدا بگو و ازش بخواه کمکت بکنه حتما هم اون کتابی كه گفتم بخون حالا چه از روي فايل PDF كه دانلود کنی چه خود كتاب رو كه بتونی تهیه کنی منم از صمیم قلبم از خدا میخوام كه کمک کنه هم به شما شم به تمامی عزيزان گرفتار این دام شیطانی التماس دعا/يا علي و خدا گ
عزیزان و برادران من رسما چشام درومده من بغیر صفحه گوشی دیگه چیزی نمیبینم بیشتر از 10 سال خود ارضایی کردم واقعا من ده بار ترک کردم نشد حتی تا 3 ماه هم شده که ترک کرده بودم ولی من با چیز های خیلی کوچیک تحریک میشم اگه کسی راه حلی داره بگه والا بخدا خسته شدم
ﮐﺎﺍﺍﺍﺵ ﻫﻤﻪ ﯼ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺣﻞ ﻣﯿﺸﺪ.ﻫﯽ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ
الان من با 25سال سن چه گلی بگیرم سرم چقدر جلویی خودم رو بگیرم تا کی باید اینجوری بشم مگه نمیگن این یک نعمت الهی هست پس کوو چرا من از این نعمت نمیتونم استفاده کنم کار ندارم با چی برم زن بگیرم نه کار نه خونه نه ماشین برم صیغه کنم فردا همه بهم فحش میدن چیکار کنم فکر کردین ما ها که خود ارضایی میکنیم دلمون نمیخاد زن بگیریم رابطه جنسی واقعی رو تجربه کنیم
فکر کنم تو این وضع جامعه خیلی سخت باشه آدم خودشو نگه داره مخصوصاً دخترا که نه شوهر پیدا میشه و هم از طرف دیگه لذت جنسی اونها خیلی بیشتره(من خودم پسر هستم!!). نیاز جنسی هم مثل نیازهای دیگه هستش که باید ارضا بشه اما از راه حلال.وقتی ما گرسنه هستیم باید به دنبال غذا باشیم اما نه از طریق دزدی.اما اگه نتونستیم از راه حلال غذا پیدا کنیم،چیکار کنیم؟جواب اینو دیگه نمیدونم فقط میدونم که تو جامعه ی اسلامی به هیچ وجهه نباید یه فقیر هم پییدا بشه که اگه شد و سرانجام به کارهای خلاف منجر شد،چوب این گناهو بیشتر از اونکه خود فرد بخوره، کسی میخوره که مسببش بوده.(همه ی اینهایی رو که میگم نظر خود من هست) از بحث گرسنگی که بیایم بیرون،بحث نیاز جنسی هم کمتر از اون نیست.حالا این نیازی که خود خدا درون ما قرار داده،راه برطرف کردنش چیه؟ ازدواج و صیغه.مورد اول خیلی خوبه ولی پسرا میگن دخترا توقع زیادی دارند و بدون خونه وماشین زن ما نمیشن و دخترا هم میگن اصلاً شوهر پیدا نمیکنیم.پس مورد اول به طور کل میره کنار. اما صیغه.فکر کنم آقای طباطبایی بودن که در دوره ی انقلاب فرمودن که خانه های عفاف رو نباید جمع کنید اما تو اون دوران حالا به هر دلیلی جمع شد(به یقین مسبب این کار مزدوج بود).حالا تصور کنید که در ایران خودمان،خانه ی عفاف وجود داشت.به نظر شما وضع فعلی ایران اینطوری بود؟! خدارو شکر الان دوباره داره راه میفته که اگه یه خرده فرهنگمون زیاد بشه و آدم های اونجا رو فاحشه ندونیم،از دامن این گناه کبیره بیرون میایم. لوب کلام یا ازدواج کین یا صیغه که هردوی اونها حلاله و یا برید خونه ی عفاف
خدا عاقبت همه رو ختم به خیر کنه یا علی
من در این باره تحقیق زیاد کردم. تو سایت های پزشکی که رفتم اکثرا همه پزشکا معتقدن این عمل عملی طبیعیست و در صورتی که افراط توش نشه حتی در مواردی مفید هم هست. حتی در سایت های معروف خارجی که معتبر هستند و اخبار و نکات علمی رو بررسی میکنند هم همین گونه بیان شده بود. و عقل و وجدان ام هم (به دور از وسوسه لذتش) میگه که خب وقتی ضرری نداره و عملی طبیعیه و حتی حیوانات نیز انجامش میدن، پس چرا باید حرام باشه؟! اما از یک طرف هم عذاب وجدانش و این که میبینم این همه نقل قول دینی هست که این کار حرامه ، خیلی اذیتم میکنه.(راستش از اونجایی هم که خیلی از روایات دستکاری شدن و توشون تحریف هست، نمیتونم بهشون اعتماد کنم) واقعا موندم و نمیدونم کدوم راه صحیحه. ممنون میشم از راهنمایی
سلام من محمدم کسی هستم که به بیماری خود ارضایی مبتلا شده بود یه عشق دارم خیلی هم دوسش دارم به خدا قسم هر چیزی میگم حقیقت داره وقتی خودارضایی میکردم پرخاشگر شدم دختری ه زندگیم بود باهاش بعد رفتاری میکردم هر کاری می خواستم کنم انگار یه سنگ جلوم بود و هیچی درست نمی شد یه روز گفتم خدایا توبه دیگه نمیکنم الان سه ماهی هست ترک کردم حتی یک بارم نکردم شروع کردم به خوندن نمازو دعای توسل و دعای حضرت موسی کاظم الان دوباره برگشتم پیش عشقم اززمانی که توبه کردم بارها شده خدا نشونم که رضایت دارم ازت و کارهامو پشت سرهم انجام میشدن تو رو به امام حسین اینکارو نکنین تا اخر عمرتون خودتون نابود میکنن خدا هم نگاتون نمیکنه ترک کنید از خدا بخوایید کمکتون کنه به شیطان بگین ولم کن و هر وقت وسوسه شدید برید نماز در راه امام رضا و14معصوم بخونید از خدا خدا می خوام خدا کمک همتون کنه بخدا
در روانشناسی دلیل خوش رفتار شدن شما این هست که اون دختر رو به خاطر نیاز جنسی می خواید و وقتی نیاز جنسی تون برطرف میشه نسبت بهش سرد میشید
خواهشا دوستان خود ارضیایی عوارض زیادی دارد سراغ این کار ها نروید شما فقط ظرف 1یا2دقیقه حال می کنید ولی بعد از اینکه ارضاع شدید یک احساس غمگینی به شما دست می دهد وتاثیرات روحی روانی زیادی دارد وعلاوه بر این شما اینده که با امید خدا ازدواج کردبد بچه دا ر نخواهید شد خادم همه ی شما هستم