شوهرم قبلا دوست دختر داشته !

بنده خانمی هستم که حدود چهار ماه است عقد کرده‌ام. دو روز پیش به طور اتفاقی گوشی همسرم را نگاه کردم که متاسفانه متوجه شدم ایشان قبلا با دختری هفت سال دوست بوده و یک ماه قبل از آشنایی با من به هم خورده است و حدود یک ماه پس از آن، ما با هم اشنا شدیم و دو ماه بعد عقد کردیم.
رابطه

یک نت ـ متاسفانه با توجه به گسترش و سهولت پدیده رابطه با جنس مخالف در عصر حاضر، عامل شک، بدبینی و بی‌اعتمادی‌ نسبت به گذشته فرد در امر ازدواج رو به افزایش است و حتی بعضا موجب خودداری تعداد قابل توجه‌ای از افراد جامعه نسبت به انجام ازدواج نیز شده است.

مسلما حق هرکسی است در صورتی که زندگی و زیست سالم و پاکی را تجربه کرده است، انتظار داشته باشد همسری پاک نصیب او شود. امّا هرگز نباید از این نکته غافل شد که بسیاری از افراد هستند که در گذشته خود متاسفانه گناهانی مرتکب شده‌اند، ولی پس از آنکه متوجه اشتباهات خود گشته‌اند، ضمن خودداری از انجام و تکرار آن به درگاه خدای متعال توبه کرده و چه بسا بعد ازآن نیز متحول شده‌اند. با این پیش گفتار سعی می‌شود به پرسش یکی از کاربران سایت رهروان ولایت که در این خصوص سوال کرده بودند، پاسخ داده شود.

پرسش:

بنده خانمی هستم که حدود چهار ماه است عقد کرده‌ام. دو روز پیش به طور اتفاقی گوشی همسرم را نگاه کردم که متاسفانه متوجه شدم ایشان قبلا با دختری هفت سال دوست بوده و یک ماه قبل از آشنایی با من به هم خورده است و حدود یک ماه پس از آن، ما با هم  اشنا شدیم و دو ماه بعد عقد کردیم.

من الان از نظر روحی کاملا به هم ریخته هستم؛ چون اصلا چنین انتظاری از او نداشتم. از آنجایی که خودم با کسی ارتباط نداشتم، این ارتباط هفت ساله همسرم مرا اذیتم می‌کند. نمی‌دانم چکار کنم؟ آیا به همسرم در میان بگذارم؟ یااینکه نادیده بگیرم؟
پاسخ سوال:

با سلام، ابتدا از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

شرایط شما را کاملا درک می‌کنیم و حق می‌دهیم از این بابت احساس نگرانی داشته باشید، ولی قبل از اینکه کاری بکنید بهتر است به این نکاتی که عرض می‌شود توجه کنید.

اگر واقعا این مسأله واقعیت داشته باشد که همسرتان در گذشته رابطه داشته است، گرچه این موضوع واقعا برای هر خانمی آزاردهنده است که متوجه شود همسرش در گذشته رابطه داشته است، ولی به هرحال نمی‌توان به راحتی درباره این موضوع قضاوت کرد و نیاز است که با دقت بیشتری رفتار کرد تا مبادا با یک تصمیم شتابزده، در آینده پشیمان شد.

سوال: واقعا گذشته همسر چقدر مهم است؟

جواب: گذشته افراد به مقداری که در آینده اثر بگذارد مهم است؛ مثلا اگر فرد در گذشته رابطه زیادی(یعنی رابطه با افراد متعدد) داشته ممکن است در آینده دوباره سراغ آن برود که در چنین مواردی طرف مقابل می‌تواند او را رد کند، امّا اگر فرد رابطه زیادی نداشته است و در حال حاضر هم فرد پاکی است و قصد تکرار گذشته خود را نداشته باشد، در اینصورت می‌توان به چنین فردی در زندگی امید داشت.

البته اینکه همسرتان که در گذشته رابطه داشته است چه بسا در راستای ازدواج و انتخاب همسر بوده باشد، گرچه بازهم این دلیل قابل توجیح نیست، ولی می‌توان امید داشت که همسرتان از آنجایی که با شما ازدواج کرده است دیگر بدنبال رابطه‌های مخفیانه گذشته‌اش نیست.

به هرحال تصمیم گیری باشماست؛ اینکه بتوانید با این موضوع کنار بیایید و گذشته او را نادیده بگیرید یانه.

امّا اگر تصمیم گرفتید این موضوع را نادیده بگیرید و گذشته‌اش را فراموش کنید، توجه به این نکات ضروری به نظر می‌رسد:

۱. برای فراموش کردن کارش او را ببخشید؛ یعنی توجه کنید که او هم مثل انسان‌های دیگر ممکن الخطا است و بزرگواری حکم می‌کند که بخشیده شود.

۲. به این فکر کنید اگر احیانا شما خطا می‌کردید، چه بسا انتظار داشتید او شما را ببخشد پس شما هم او را ببخشید.

۳. با خدا معامله کنید؛ یعنی ببخشید تا خدا از شما بگذرد؛ چون قران می‌فرماید: «ولیعفوا ولیصفحوا الا تحبون ان یغفر الله»[نور/۲۲]

۴. اگر نتوانستید او را ببخشید، پس همسرتان را به عنوان یک ادم عیب دار قبول کنید.

۵. در نهایت اگر نتوانستید گذشته‌اش را فراموش کنید، درباره این موضوع با همسرتان صحبت کنید، شاید با همدردی و توضیح او آرام شوید.

با آرزوی موفقیت

منبع:jonbeshnet.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

طلاق بگیر هفت سال کم نیست