پدرم دو تا زن دارد چطور به خواستگارم بگم پدر دو زنه دارم؟

پدرم حدود 15 سال پیش مجددا ازدواج کردند و صاحب یک دختر هستند.من، برادر و مادرم بعد از این ماجرا به مدت 6 سال از پدرم جدا و در منزل پدر مادرم زندگی کردیم.

با سلام و خسته نباشید قبل از هرچیز از زحمات شما تشکر میکنم و خواهش میکنم پاسخ سوال من را در صورت امکان سریع تر بفرمائید. پدرم حدود 15 سال پیش مجددا ازدواج کردند و صاحب یک دختر هستند.

من، برادر و مادرم بعد از این ماجرا به مدت 6 سال از پدرم جدا و در منزل پدر مادرم زندگی کردیم. اما بعد از 6 سال با فوت پدربزرگم و تغییر شرایط از یک سو و اصرار و شرایط من و برادرم، مجددا مادرم راضی به زندگی با پدرم شدند و در حال حاضر با تمام مشکلات موجود پدرم یک شب در میان خانه ما هست. من الآن 26 ساله هستم، کارمند و حدود 6 سال سابقه کار دارم و تقریبا از زمانی که مشغول به کار شدم کمک خرج خودم و تا حدودی مادرم هستم.

وضعیت مالی پدرم از اول اصلا خوب نبود و در حال حاضر بدتر هم شده است. ما هنوز مستاجر هستیم و پدرم نه تنها پس اندازی برای آینده ما کنار نگذاشته بلکه کلی بدهی هم دارد. در وضعیت فعلی سوال اصلی من این 2 است:

1 - من در مراحل خواستگاری و آشنایی برای ازدواج، موضوع 2همسری پدرم را کی و به چه صورتی عنوان کنم که هم دروغ نگفته باشم و هم تاثیر منفی نداشته باشد؟ 2 - به احتمال زیاد من ناچار باشم کلیه هزینه های ازدواجم از جمله هزینه مراسمات، جهیزیه و ... را خودم به تنهایی متقبل شوم.

این موضوع را که پدرم قادر نیست در این هزینه ها به من کمک کند و خودم تنها هستم را به خواستگارم عنوان کنم یا نه؟ کی بگویم و به چه نحوی بهتر است عنوان کنم؟ اصلا در مورد وضعیت مالی که خانواده ام دارند به چه صورت صحبت کنم؟

خیلی خیلی ممنون و بی صبرانه منتظر پاسختان هستم.

پاسخ سلام در مورد اینکه دو همسری پدرت را چه وقت و چگونه بگویی، بهتر است ابتدائا در این باره حرفی نزنی و بعد از چند جلسه که بیشتر با هم آشنا شدید این مسئله را مطرح کنی که در این صورت احتمال اینکه طرف با این مسئله منطقی برخورد کند بیشتر است و ندیده و نشناخته شما را رد نمی کنند.

اگر قبل از اینکه شما بگویی خودشان فهمیدند و گفتند چرا نگفتی می توانی بگوئی من قصد گفتنش را داشتم ولی گمان نمیکردم مسئله ای باشد که اینقدر اهمیت داشته باشد و دنبال فرصت مناسب میگشتم.

در مورد وضع مالی و اینکه خود شما میخواهی هزینه های ازدواجت را بدهی هم نیازی نیست چیزی بگوئی مگر اینکه سوال کنند که در آن صورت می توانی بگوئی وضعیت ما معمولی است و تا حدودی می توانیم گلیم خودمان را از آب بیرون بکشیم. معمولا خانواده طرف هم خودشان در این زمینه تحقیق می کنند.

 

منبع:jonbeshnet.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

شما دختری یا پسر