بهترین قرص آرامش دهنده

یک نت ـ یکی از نیازهایی که امروزه خیلی به چشم می‌خورد و هر کسی به دنبال تامین آن می‌باشد، آرامش است. واقعا در زندگی امروز خیلی‌ها از نداشتن آرامش در عذاب هستند و لذا هر کسی برای تامین آن راهی را پیشنهاد می‌کند.
آرامش

یکی از نیازهایی که امروزه خیلی به چشم می‌خورد و هر کسی به دنبال تامین آن می‌باشد، آرامش است. واقعا در زندگی امروز خیلی‌ها از نداشتن آرامش در عذاب هستند و لذا هر کسی برای تامین آن راهی را پیشنهاد می‌کند.

اسلام یک مکتب انسان ساز، مکتبی که تمام آموزه‌هایش از طرف خداوند متعال می‌باشد، راه کارهایی جهت کسب آرامش بیان کرده است. و مطمئنا این راه کارها بهترین و درست‌ترین راه برای رسیدن به آرامش واقعی می‌باشد.

راه‌های رسیدن به آرامش از دیدگاه قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام:

1: ایمان به خدا: روان شناسان می‌گویند عواملی که باعث سلب آرامش از انسان می‌شود عبارتند از: نگرانی از حوادث آینده، نگرانی از مرگ، نگرانی از جنگ، نگرانی از فقر، نگرانی از شکست و...و باز روان شناسان بر این باور می‌باشند: تنها چیزی که می‌تواند به همه این نگرانی‌ها پایان دهد ایمان به خداوند می‌باشد.

زیرا باور داشتن به این که، خداوند از مادر مهربان‌تر می‌باشد و در همه جا همراه انسان است و از همه کس قدرت‌مند‌تر می‌باشد و حل همه مشکلات به دست توانای او امکان پذیر می‌باشد، موج نگرانی‌ها را از دل انسان بیرون می‌کند و به او آرامش خاطر می‌بخشد. همان گونه که خداوند در قرآن کریم به این واقعیت اشاره نموده و فرموده است:

آن ها که ایمان آوردند و ایمان خود را با ستم نیالودند، آرامش و امنیت برای آن ها است. [1]

این سخنی بود که حضرت ابراهیم به بت پرستان زمان خود می‌فرمود، چرا که آن‌ها پرستش بت را باعث ایجاد آرامش می‌دانستند و حضرت در مقابل این افکار غیر واقعی راه درست را به آن‌ها نشان داد.

البته امروزه هم برخی گوش دادن به آهنگ های مبتذل و حرام را باعث به دست آوردن آرامش می‌دانند، که این تفکر همانند تفکر بت پرستان می‌باشد. آرامش تنها با ایمان به خداوند و عمل به دستورات او حاصل می‌شود.

2: به یاد خدا بودن: هنگامی که مشکلات بر دوش انسان سنگینی می‌کنند و اضطراب‌ها قلب و روح او را احاطه کرده‌اند، هر کس به راهی متوسل می‌شود، برخی شعرهای عاشقانه می‌خوانند، برخی خاطرات زیبای گذشته خود را مرور می‌کنند، برخی کلماتی را به خود تلقین می‌کنند، برخی سیگار می‌کشنند، و همه می‌خواهند از این طریق آرامش کسب كنند، در حالی که از این نکته غافل هستند، که آرامش تنها با یاد خداوند حاصل می‌شود. همان گونه که خداوند در قران می‌فرماید:

آن‌ها«خدا جویان» کسانی هستند که ایمان آورده‌اند و دل‌هایشان با یاد خدا مطمئن و آرام است، آگاه باشید تنها با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد. [2]

اگر در هنگام هجوم اضطراب‌ها بدانیم خداوند ما را یاد می‌کند و ما در محضر خدا هستیم دل‌هایمان آرامش می‌یابد همان گونه که حضرت نوح در زمان ساخت کشتی با کلام الهی که فرمود«اکنون در محضر ما و طبق وحی ما کشتی بساز» . [3] آرامش یافت، چون فهمید که در محضر خداوند است. و مانند امام حسین علیه السلام به هنگام شهات حضرت علی اصغر با گفتن عبارت «تحمل این مصیبت نیز بر من آسان است زیرا خداوند او را می بیند». [4] آرامش یافت

 

منابع:

1:الَّذینَ آمَنُوا وَ لَمْ یَلْبِسُوا إیمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُون«سوره انعام آیه 82»

2:الَّذینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب«سوره رعد آیه 28»

3:وَ اصْنَعِ الْفُلْکَ بِأَعْیُنِنا وَ وَحْیِنا وَ لا تُخاطِبْنی‏ فِی الَّذینَ ظَلَمُوا إِنَّهُمْ مُغْرَقُون«سوره هود آیه 38»

4:هَوَّنَ علیَّ ما نزَلَ بی أنَّه بعینِ الله«نفس المهموم ص 244»

منبع: www.jonbeshnet.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده