کودکان در دوره بیماری کرونا چه غذاهایی رو باید مصرف کنند

یک نت ـ متخصص کودکان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت:یکسری مواد غذایی وجود دارد که در کودکان زیر یکسال نباید استفاده شود.
کودک

یک نت ـ فرشته کرباسیان، متخصص کودکان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «کودکان چه مواد غذایی را نباید مصرف کنند؟»، اظهار داشت:یکسری مواد غذایی وجود دارد که در کودکان زیر یکسال نباید استفاده شود.

وی ادامه داد: عسل به خاطر امکان وجود میکروب بوتولیسم در آن، برای کودکان زیر یکسال ممنوع است. همچنین مصرف محصولات شیر پاستوریزه و شیرگاو نیز به خاطر ایجاد آلرژی شدید در کودکان زیر یکسال کاملا ممنوع است.

این متخصص کودکان افزود:کودکان معمولا از 6 ماهگی می‌توانند از روی زمین با دست اجسامی را بردارند و باید حواسمان باشد استفاده از آجیل‌ها مانند بادام، ممکن است در زمان خوردن در کودکان ایجاد خفگی کند و در نتیجه مصرف آن برای این سنین مناسب نیست.

کرباسیان اضافه کرد:البته می‌توان آجیل ها را به صورت میکس و ترکیب شده در آورده و به صورت غذا به کودکان داد؛چراکه مشاهده شده در برخی کودکان مصرف آجیل به شکل غیر میکس شده باعث بسته شدن راه هوایی و تنفسی شده است.

وی با اشاره به اینکه همه کودکان از بدو تولد کارت رشد دارند، بیان داشت: در این کارت به صورت مرتب وضعیت وزن، قد و دور سر کودکان کنترل می‌شود.

این متخصص کودکان افزود:مصرف توت فرنگی در کودکان زیر یکسال به علت آلرژی زایی زیاد، توصیه نمی‌شود. همچنین برخی میوه‌ها مانند آلبالو و آلوچه ممکن است در گلوی کودک پریده و در نتیجه باید این میوه‌ها به ویژه در شیرخواران به صورت تکه‌های نرم مصرف شود.

کرباسیان در پاسخ به این پرسش که «آیا در دوران شیوع کرونا کودکان باید مواد غذایی خاصی مصرف کنند؟»، خاطرنشان کرد: نه،ضرورتی ندارد، بلکه باید همان تغذیه معمولی را داشته باشند اما ترجیحا از غذاهای داخل منزل استفاده کنند.

وی یادآور شد: کودکان در این دوران باید از رفتن به مکان‌های غیر ضرور پرهیز کنند و موضوع دیگر اینکه بسیاری از کودکانی که مبتلا به کرونا می‌شوند، بدون علامت هستند و این موضوع برای خود آنها مشکل ساز نمی‌شود، اما برای افراد دیگری مانند پدر بزرگ و مادر بزرگ که ریسک ابتلای بالایی دارند، می‌تواند مشکل ایجاد ‌کند.
منبع: فارس

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده