100 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری اختصاص یافت

یک نت ـ علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی: اعتبار طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در امسال بیش از 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان اعتبار 100 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است.
آبیاری نوین

یک نت ـ به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اعلام کرد: تا پایان امسال 120 هکتار از اراضی در صورت تأمین اعتبار تحت پوشش طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور درمی‌آید.
وی اعتبار طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در امسال بیش از 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان اعتبار 100 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی سطح زمین‌های تجهیز شده به سامانه‌های نوین آبیاری در سال جدید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 32 هزار هکتار عنوان کرد که 132 هزار هکتار آن نیز در حال اجرا است.
اکبری به تلاش مهندسان داخلی و توانمندی آنها اشاره کرد و گفت: بیش از 95 درصد تجهیزات و لوازم آبیاری در داخل کشور تولید می‌شود و هوشمندسازی پروژه‌های آبیاری برای افزایش بهره‌وری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وزارت جهاد کشاورزی با جدیت پیش می‌برد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اعتبار طرح احیا و مرمت قنوات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال جاری 140 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبارات در مقایسه با 5 سال گذشته رشد 14 برابری داشته است.
* اختصاص 12 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای آبیاری
وی همچنین گفت: در طی 7 سال گذشته حدود 12 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در زمینه طرح‌های آبیاری سرمایه‌گذاری شده است.
اکبری همچنین به وسعت اجرای طرح‌های آبیاری نوین در کشور اشاره کرد و گفت: 2 میلیون و 400 هزار هکتار طرح‌های آبیاری نوین و یک میلیون و 600 هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی در کشور انجام شده است.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی همچنین راندمان آبیاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال 92 به میزان 39 درصد اعلام کرد که اکنون این رقم به 45 درصد رسیده و بهره وری آب از 920 گرم به 1450 گرم ماده خشک به ازای مصرف یک مترمکعب آب رسیده است.
منبع: فارس

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده