براي بالا بردن اعتماد بنفسم چکار کنم؟

یک نت ـ  براي بالا بردن اعتماد بنفسم چکار کنم؟

 اعتماد بنفس

یک نت ـ براي بالا بردن اعتماد بنفسم چکار کنم؟

 

پاسخ:

آنچه باعث به وجود آمدن یک احساس منفی می‌شود فکر منفی است. باید بدانید که فکر شما مساوی با واقعیت نیست و ممکن است این ترس شما براساس یک فکر منفی غیر منطقی باشد که نیاز به تأیید از بیرون و شواهد بیرونی دارد. پس نباید هر فکری و احساسی که بعد از فکر می‌آید را منطقی و واقعی برداشت کنید. بلکه شما باید شواهد و افکار متضاد آن فکر منفی  را هم بیاورید  و باورتان را به آن فکر منفی که حالتان را خراب می کند کم و کمتر کنید؛ مثلاً می‌توانید به این فکر کنید که می‌توانم با افزایش برخی مهارت‌ها و پررنگ کردن برخی خصوصیات مثبت خویش، زندگی توأم با موفقیتی را بسازم.

1. شما باید تلقین‌های منفی را از زبان و ذهن خود خارج کنید و از به زبان آوردن مفاهیمی که سبب کاهش اعتماد به نفس می‌شوند خودداری نمایید.

2. همیشه خودتان را بدون قید و شرط قبول کنید و خودتان را به عنوان اینکه صرفا یک انسان هستید تحویل بگیرید و به خودتان افتخار کنید.

3. سعی کنید هر کاری را که می خواهید شروع کنید حداقل یک هفته بدون اقدام عملی، محدودیت ها، امتیازات، توانایی ها، موفقیت ها و شکست های خودتان را بنویسید.

برای این کار از افرادی که در این زمینه مطلع هستند کمک بگیرید.

4. برای خود اهداف کوتاه مدت که از پسشان بر می‌آیید ترسیم کرده و آن‌ها را انجام دهید.

5. از هرآنچه که خداوند به شما عطا کرده است شکرگزاری کنید. این را روش دائمی خود قرار داده و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید.

6. برای اینکه بتوانید تکنیک بالا را انجام دهید، نیاز است از قبل تمامی موهبت‌هایتان را شناسایی و بر برگه‌ای لیست کنید. این لیست هر روز کامل‌تر خواهد شد.
مطالعه کتاب زیر توصیه می‌شود:

این کتاب به شما اعتماد به نفس می‌دهد، تالیف دکتر جسامی هیبرد و جو اسمار، ترجمه مهدی قراچه‌داغی، انتشارات البرز

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده