عشق اولمو نميتونم فراموش کنم

یک نت ـ 3 سال درگير يک رابطه عاشقانه بودم .بطوري که خيلي خيلي وابسته هم بوديم و همو دوست داشتيم . خانواده ها هم در جريان بودن .اما پدر خانواده مخالفت کرد دخترشون رو بمن بدن

عشق

یک نت ـ من نزديک به 3 سال درگير يک رابطه عاشقانه بودم .بطوري که خيلي خيلي وابسته هم بوديم و همو دوست داشتيم . خانواده ها هم در جريان بودن .اما پدر خانواده مخالفت کرد دخترشون رو بمن بدن . من الان با ينفر ديگه ازدواج کردم ، ولي عشق اولمو نميتونم فراموش کنم . از يه طرفي ام نميخام با فکر کردن به نفر اولي به همسرم خيانت کنم . و واقعا خيلي خيلي سختي مي کشم بطوري که قلبم ناراحتي پيدا کرده از شدت ناراحتي .... لطفا کمکم کنيد و راهنمايي هاي لازم رو بطور کامل بگيد بهم .

پاسخ:

با عرض سلام و احترام؛

ضمن آرزوی سلامتی، خوشبختی و سعادت برای شما در کنار همسرتان باید توجه داشته باشید که انسان از آنجاییکه دارای اختیار بوده و خودش با قدرت اختیارش اقدام به انتخاب می‌کند، بنابراین بایستی مسئولیت انتخاب خود را نیز بپذیرد. شما مبتلا به وابستگی عاطفی شده‌اید. این نوع وابستگی برای شما چیزی غیر از احساس محرومیت، ناکامی و بی‌قراری ثمره‌ای در بر نخواهد داشت. بنابراین برای رهایی از این مخمصه بایستی به راهکارهای زیر به صورت دقیق و منظم عمل کنید:

- نقاط مثبت و قوت همسرتان را همیشه درنظر داشته باشید و آن‌ها را مرور کنید.

- سعی کنید در بیرون هیچ آثاری از آن دختر را جلوی دید خود نداشته باشید مانند عکس شماره تلفن و یادگاری های و... و آنها را محو کنید.

- افرادی که در وضعیت شما قرار دارند به هیچ وجه نقاط منفی، بدی‌ها و آسیب‌هایی که از طرف مقابل متحمل شدند را نمی‌بینند و به همین دلیل علاقه و وابستگی آن‌ها ثابت می‌ماند. شما با تهیه لیستی از نقاط منفی ایشان و مشکلاتی که الان و بعد از ازدواج با ایشان برای شما ایجاد خواهد کرد را بنویسید و هر روز مرور کنید تا نگرش‌تان نسبت به او منطقی‌تر شده و احساس ناراحتی و یا به عبارتی تنفر ایجاد شود.

- ساعات و لحظاتی که شما با او ارتباط داشته‌اید بسیار وسوسه‌انگیز خواهند بود. بنابراین شما باید با تغییر موقعیت فیزیکی و سرگرم شدن به یک کاری که عمدا در این ساعات در نظر خواهید گرفت و با آرام سازی ذهنی سعی می‌کنید با این وسوسه‌ها مبارزه کنید.

- هنگام هجوم افکار و تصاویر وی در ذهن بدون پرورش و فکر کردن مکان را ترک کرده و یا توجه و تمرکزتان را به چیزی جلب کنید مثلا با قطع کردن افکار مشغول گفتگو با فردی شوید، با عجله آن مکان را ترک کنید، با روشن کردن تلویزیون سعی در تمرکز دیداری و شنیداری نسبت به نوع برنامه و حتی نوع لباس های مجریان و بازیگران و اسامی آن‌ها کنید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده