دچار استرس ميشم و ضربان قلبم تند ميشه و فشارم سريع ميفته

یک نت ـ دچار استرس ميشم و ضربان قلبم تند ميشه و فشارم سريع ميافته....خيلي دلم ميخواهد آدم قوي باشم و خودم کنترل کنم ولي هيچ  موقع  موفق نشدم....ميشه لطفا راهنماييم کنيد.

 استرس

یک نت ـ دختري  36ساله و مجرد هستم..مشکل من اين هست که در مواقع بحران  مثلا يکي از بستگان اگر  فوت کند يا شاهد  دعوا باشم ....دچار استرس ميشم و ضربان قلبم تند ميشه و فشارم سريع ميافته....خيلي دلم ميخواهد آدم قوي باشم و خودم کنترل کنم ولي هيچ  موقع  موفق نشدم....ميشه لطفا راهنماييم کنيد.. سپاس

پاسخ:

استرس یک سرماخوردگی روانی است که اگر شدید باشد لازم است جهت مصرف دارو به متخصص اعصاب و روان مراجعه شود.

در عین حال لازم است به اندازه کافی در طول روز سرگرمی و مشغولیت متنوع و شاد داشته باشید. ورزش، هنر، فعالیتهای اجتماعی و مذهبی، تفریح، مسافرت و پرداختن به امور مورد علاقه از جمله مواردی است که اگر مورد توجه و پیگیری شما قرار بگیرد از میزان استرس و تنش شما کاسته خواهد شد.

سعی کنید در طول روز سه وهله و در هر وهله 15-20 مرتبه نفس عمیق بکشید، به این منظور لازم است به کمر بخوابید، چشمها را ببندید، عضلات را رها کنید و سپس ریه ها را از طریق بینی پر از اکسیژن کنید، به مدت 10 ثانیه حبس کنید و طی 5 ثانیه از طریق دهان بیرون دهید. در این مدت سعی کنید تنها مسییر نفس کشیدن را تعقیب کنید و به تنفس خود فکر کنید.

همچنین پیشنهاد می شود برای مدیریت این وضعیت از تجسم ذهنی بهره بگیرید، به این منظور لازم است در ذهن خود فضای پر از استرس و اضطراب را تجسم کنید در حالی که شما در چنین شرایط خونسرد و مسلط به اعصاب خویش هستید.

ارزیابی بهتری از خود داشته باشید و زندگی را به خدای متعال بسپارید.

در پایان مطالعه کتاب  وقتی اضطراب حمله می کند  پیشنهاد می شود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده