شوهرم ناسزا زياد ميگه جداشم يا نه

یک نت ـ
روح انسان با ناسزا و دشنام سازگاری ندارد، و طبیعی است که شما از ناسزا شنیدن ناراحت شوید. ناسزا می تواند شخصیت انسان را آسیب بزندو روح و روان شما را آزار دهد، همان گونه که از تردید شما برای جدایی و یا عدم جدایی، شدت آزردگی‌تان پیداست.

ناسزا

یک نت ـ شوهرم ناسزا زياد ميگه جداشم يا نه

پاسخ:

روح انسان با ناسزا و دشنام سازگاری ندارد، و طبیعی است که شما از ناسزا شنیدن ناراحت شوید. ناسزا می تواند شخصیت انسان را آسیب بزندو روح و روان شما را آزار دهد، همان گونه که از تردید شما برای جدایی و یا عدم جدایی، شدت آزردگی‌تان پیداست. اما واقعیت این است که با توجه به سؤال بسیار ناقص شما، نمی توان راهنمایی مناسبی داشت. در هر صورت ضمن توجه و رعایت نکات زیر، سؤال‌تان را به صورت تلفنی از کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با شماره گیری 096400 بپرسید.

- ضمن اینکه لازم است به صورت حضوری و به اتفاق همسرتان برای مشاوره اقدام کنید، نیاز است تا بررسی و مشخص کنید که علت اصلی بددهنی همسرتان چیست؟ این بددهنی در چه مواقع یا موقعیتهایی بروز می کند، یا کاهش و افزایش پیدا می کند؟ رفتار شما و یا توقعات وی از شما چه میزان بر بد دهنی وی تاثیر منفی یا مثبت دارد؟ و... .

- برای مطرح کردن خواسته ها و گلایه هایتان یک زمان مناسب و موقعیت مناسب را در نظر بگیرید. زمانی که او خسته نیست، دغدغۀ ذهنی ندارد و به طور کلی آماده است برای شنیدن صحبت های شما. بعد از آن سعی کنید گفت و گو را با بیان یکی از نقاط قوت همسرتان شروع کنید. سپس از گلایه هایتان با لحنی نرم و بدون تنش به او بگویید.

- با بررسی این موضوع که در چه موقعیت هایی با شما رفتار مناسب‌تری دارد، سعی بر تکرار آن موقعیت ها داشته باشید.

- در کنار اين ويژگي منفي که بيان کرديد، ويژگيهاي مثبت همسرتان را نيز ببينيد و بررسي کنيد که شکايات متقابل وي از شما چيست و چه چيزي باعث مي شود که نسبت به شما محبت بيشتري داشته باشند.

- در نهایت توجه داشته باشید که نمی توان به صرف ناسزا گفتن همسرتان و بدون اینکه اقدامی برای اصلاحش داشته باشید، تصمیم برای جدایی بگیرید. در واقع باید توسط مشاور مشخص شود که ناسزا گفتن ایشان عارضی است و بر اثر برخی مشکلات به وجود آمده و یا ناشی از یک مشکل شخصیتی در ایشان است. پس بیایید با اقدام‌تان برای مشاوره به همراه همسرتان، فرصت ادامۀ زندگی مشترک را از خودتان سلب نکنید و بدانید در وهلۀ اول تصمیم‌تان برای تغییر شرایط باشد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده