با همسرم پیش از ازدواج دوست بودم

یک نت ـ با همسرم پیش از ازدواج دوست بودم و 10 سال از ازدواجمون می گذره، رفتارهایی مثل دروغ گفتن، کاهل نمازی و...خیلی اذیتم می کنه، خواستم طلاق بگیریم

ازدواج

یک نت ـ با همسرم پیش از ازدواج دوست بودم و 10 سال از ازدواجمون می گذره، رفتارهایی مثل دروغ گفتن، کاهل نمازی و...خیلی اذیتم می کنه، خواستم طلاق بگیریم اما به دلائلی نمی تونم طلاق بگیریم، رابطم رو با خدا تقویت کردم اما از این وضعیت خسته هستم

شرایطی که توصیف کردید بیانگر این است که از رابطه زناشویی و زندگی مشترک خود رضایت لازم ندارید. هرچند ارزیابی دقیق اختلافات و نیز راه برون رفت از مشکلات از این طریق امکانپذیر نیست و توصیه می شود همچنان از مشاوره حضوری بهره بگیرید و یا به صورت تلفنی (096400) با کارشناسان مرکر گفتگو کنید، اما انچه که در این مختصر قابل بیان است این است که اگر به هر دلیلی قصد طلاق ندارید و قرارتان بر ادامه زندگی مشترک است لازم است تصمیم بگیرید از تمرکز بر نقاط منفی همسرتان خودداری کنید زیرا بخش قابل توجهی از ناراحتی و نگرانی شما ناشی از تمرکز به نقاط ضعف ایشان است. لازم است در کنار نقاط ضعفی که بیان کردید ویزگیهای مثبت وی را نیز لحاظ کنید و از قضاوت سراسر منفی نسبت به همسرتان خودداری کنید.

به عبارتی هر چند همسر شما دارای نقاط ضعف و منفی است که باعص دلخوری و ناراحتی شما شده است اما بخش از این ناراحتی به تمرکز و توجه به این ضعفها برمی گردد. قدرت ذهن بسیار فراتر از ان چیزی است که ما تصور می کنیم، ذهن می تواند سیاه را سفید، تلخ را شیرین، پندار را واقعیت و...جلوه دهد. برای درک این مطلب بهتر است به 10 سال پیش سفر کنید! فردی که اینک همسر شما است و به نحوی از وی رضایت کافی را ندارید همان فردی است که ذهن شما او را 10 سال پیش منجی شما معرفی کرده بود به نحوی که تصور می کردید با ازدواج با وی سوار بر اسبی سفید بر روی ابرها مسیر زندگی مشترک را طی می کنید!! ایا غیر از این است؟

پس تصدیق می کنید که بخشی از احساس خوشبختی یا ناراحتی به ذهن و برداشتهای ما برمی گردد. بنابراین ذهن خود را مدیریت کنید و اجازه ندهید همسرتان در چشم شما بی ارزش جلوه داده شود.

حال که قرار است زندگی مشترک را ادامه دهید به گونه ای ادامه دهید که رضایت بیشتری داشته باشید.

اینکه رابطه خود را با خدای بزرگ تقویت کرده اید بسیار خوب و مبارک است. این امر می تواند هم از تمرکز شما به همسرتان کم کند و هم امید را در دل شما روشنتر کند، اما در کنار این گام مهم لازم است اسیبهای موجود در سطح رابطه را شناسایی و برطرف کنید، شکایات و گلایه های همسرتان را جدی بگیرید و انها را مرتفع کنید تا بهانه کمتری برای دلسردی به شما وجود داشته باشد.

نسبت به دروغ، نماز نخواندن وی حساسیت نشان ندهید، حساسیت شما هیچ اثر مثبتی نخواهد داشت.

سعی کنید با کارهای هنری، علمی، اجتماعی، ورزشی و...نشاط خود را حفظ کنید و همانطور که گفته شد نقاط قوت زندگی مشترک را تقویت کنید.

متسفانه شما عادت کرده اید که از هم ایراد بگیرید و با نگاهی منفی یکدیگر را قضاوت کنید، تصمیم بگیرید این رویه غلط  و عادت اشتباه را ترک کنید. به این منظور رابطه جنسی، رابطه کلامی، رابطه خانوادگی و...خود را با همسرتان مورد بازبینی قرار دهید و سعی کنید با زنده کردن خاطرات خوش ابتدای ازدواج و یا بازسازی آنها، ساعات و لحظات شیرینتری را در کنار هم سپری کنید.

با رعایت تعادل از امروز تصمیم بگیرید مدتی را فقط از همسرتان تعریف کنید، تشکر کنید و به وی محبت کنید( همانطور که گفته شد زیاده روی ممنوع). بعد از مدتی می توانید منتظر تغییر در احساسات خود باشید. تمرین کنید که به جای سرنش و ایراد گرفتن نقاط قوت را برجسته کنید. کار یا خدمتی که برای همسرتان انجام می دهید را به نیت قربت انجام دهید تا ثواب بیشتری نصیب شما شود.

در پناه خداوند موفق باشید

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده