گوا، جزیره ای دیدنی در کشور تاریخی هند

یک نت ـ گوا... نامی است که احتمالا بارها آن را شنیده اید. جزیره ای استثنایی و بسیار زیبا در قلب هند که مناظر بسیار زیبای آن همراه با ساحل آرام و بی نظیرش همواره زبان‌زد خاص و عام بوده است و همیشه آرزوی هر گردشگری این بوده که برای یکبار هم که شده به این جزیره سفر کند.

گوا،

یک نت ـ گوا، جزیره ای دیدنی در کشور تاریخی هند

بافت قدیمی این شهر باعث شده که گوا همراه با چند جاذبه گردشگری تاریخی دیگر هند از جمله تاج محل، بعنوان میراث جهانی سازمان یونسکو شناخته شده و ثبت گردد.

جاذبه های گردشگری متعدد و تفریحات جذابی که در این جزیره وجود دارد، هر گونه کمبودی را برای رفاه گردشگران برطرف ساخته است. در مقاله امروز قصد داریم چند تفریح هیجان انگیز و جاذبه گردشگری گوا را به شما معرفی کنیم، در پایان مقاله حتما در خصوص تعریف بیش از حد از این جزیره حق را به ما خواهید داد.

تجربه غذاهای لذیذ گوا

شاید غذاهایی که در این جزیره سرو می شوند، از تمام غذاهای سنتی سراسر هند نیز معروف تر باشند! در حقیقت غذاهای گوا ترکیبی جالب از غذاهای پرتغالی(گوا قبلا مستعمره پرتغال بوده)، عربی و البته جنوب هندوستان است که باعث شده غذاهای این منطقه هیمشه طعمی خاص و جالب توجه داشته باشد.

گفتنی است اگر مزاج‌تان با غذاهای محلی نیز سازگار نبود باز هم جای نگران نیست، چراکه در تمامی رستوران های گوا، گوشت گاو هم سرو می شود. البته پیشنهاد جدی ما امتحان دو غذای معروف ماهی راوا سرخ شده (Rava Fried Fish) و مرغ زاکوتی (Chicken Xacuti) است.

ورزش های آبی ساحل سینکوئریم (Sinquerim Beach)

سینکوئریم یکی از معروف ترین سواحل گوا است که بیشتر معروفیت آن نیز به سبب تنوع ورزش های آبی مختلفی است که می توانید در این ساحل زیبا انجام دهید که معروف ترین آنها نیز چتر بازی است. بعلاوه قلعه دیدنی آگوادا (Aguada) هم در این ساحل قرار دارد که می توانید در تور هند خود از آن هم دیدن کنید.

این قلعه که در واقع کاربری آن بعنوان یک فانوس دریایی بوده است، دارای معماری و مهندسی خاصی است که از این حیث بسیار قابل توجه است.

چشم انداز زیبای دونا پائولا

اگر می خواهید ساعتی را به آرامش و در کمال سکوت سپری کنید و البته از تماشای منظره ای زیبا هم لذت ببرید، توصیه می کنیم سری به دونا پائولا بزنید. این مکان دارای چشم اندازی فوق العاده زیباست که می توانید حتی ساعت ها در آنجا بنشینید و از تماشای مناظر لذت ببرید بدون اینکه لحظه ای احساس خستگی کنید.

آژانس سیاحتی کاروانیک آماده است تا هر زمان که شما تمایل داشتید، مقدمات سفر بی دردسر شما به گوا را مهیا کند، سفری که حتما برای شما تا ابد خاطره انگیز خواهد ماند.

کلیسای قدیمی گوا

تقریبا در هر شهری از جهان می توان حداقل یک کلیسا را مشاهده کرد حتی اگر اکثر ساکنان آن شهر مسیحی نباشند. گوا نیز از این قاعده مستنثنی نیست، بخصوص آنکه سالها مستعمره حکومت پرتغالی ها بوده است. در یکی از کلیساهای معروف این جزیره آثاری بسیار قدیمی از سن فرانسیس ژاویه نگهداری می شود، کسی که مردم بومی گوا وی را حافظ و نگهبان گوا معرفی می کنند!

شدیدا توصیه می کنیم حتما چند ساعتی را برای بازدید از این کلیسای تماشایی اختصاص دهید، تجربه ای است که حتما برای شما هم جالب توجه خواهد بود.

خرید در گوا

جزء جدایی ناپذیر هر سفری خرید است! بخصوص برای خانم که خیلی هم به آن علاقه مند هستند. در گوا چندین مرکز خرید بسیار بزرگ و معروف وجود دارد که می توانید به سیاحت در آنها بپردازید. البته پیشنهاد ما مراکز خرید کاکولو (Caculo Mall) و اوسیا (Osia Shopping Mall)هستند.

شما می توانید با هر از تورهای گردشگری گوا به این جزیره سفر کنید و در طی مدت اقامت خود در این جزیره بارها به این مراکز خرید مراجعه کنید و علاوه بر خرید سوغات، مایحتاج خود را نیز تهیه کنید، اگر هم احساس گرسنگی کردید، رستوران های حاضر در این مراکز خرید آماده پذیرایی از شما هستند.

معبد ماهالاسا (Mahalasa)

و اما معبد ماهالاسا... این معبد از جمله مهمترین دیدنی های این جزیره است که اصلا بازدید از آن به نوعی واجب است، بشکلی که اگر به گوا سفر کنید و بازدید از این معبد تاریخی را از قلم بیندازید، مثل این است که سفر خود را ناقص رها کرده باشید!

امید داریم توانسته باشیم کمی این جزیره زیبا و دیدنی هایش را به خوبی به شما معرفی کرده باشیم. سفر به گوا، بهترین سفری است که هر گردشگری می تواند در طول عمر خود انجام دهد.

منبع:

http://xn--mgbfv5gb13d.mihanblog.com

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده