من با کسايي رفت و آمد ميکنم که زيبا باشن

یک نت ـ بچگي به زيبايي علاقه داشتم و الان هم همينجور هستم طرز لباس پوشيدنم انتخاب کردن دوستام چينش اتاقم بايد به نحو احسن باشه و زيباترين باشن

طبیعت

یک نت ـ من يه پسر شونزده ساله هستم بچگي به زيبايي علاقه داشتم و الان هم همينجور هستم طرز لباس پوشيدنم انتخاب کردن دوستام چينش اتاقم بايد به نحو احسن باشه و زيباترين باشن من با کسايي رفت و آمد ميکنم که زيبا باشن و زشتي افرادا نميتونم تحمل کنم ولي اين دليل نيست که انتخابم  فقط از روي زيبايي باشه يعني ملاک هاي ديگري هم دارم ميترسم در آينده در ازدواج به مشکل بر بخورم چون هميشه يه فرد زيباتر هست ميترسم زده بشم آيا اين انتخاب اشتباهه؟راهکار چيه؟اين مشکل از کجا نشات ميگيره؟

پاسخ:

اهمیت شما به ازدواج و آینده‌تان مسئله‌ای پسندیده و قابل تحسین است. اما نیاز دارید برخی آگاهی‌های خود را در این رابطه بالاتر ببرید. همانگونه که اشاره کردید حس زیبایی پسندی شدید در شما از زمان کودکی وجود داشته است، اما در آن زمان هرگز نگران انتخاب همسر نبودید. در حالیکه الان این نگرانی در شما به وجود آمده است.

این تمایز نشان دهنده پخته‌تر شدن تفکر شما در این رابطه هست. بدانید زمانی که سن شما برای ازدواج مناسب شود و زمان آن فرارسد، پختگی تفکر شما از امروز نیز بیشتر خواهد شد. در آن زمان به این سطح از تفکر خواهید دست یافت که زیبایی چیزی کاملا نسبی و ساخته و پرداخته ذهن ما است.

یعنی ما توسط ذهن‌مان و به وسیله نظام ارزش‌دهی که در ذهن به آن پایبند شده‌ایم، زیبایی را درک خواهیم کرد. بنابراین الان و در این سن ملاک‌های زیبایی در نظر شما با ملاک‌های زیبایی در سنین بالای بیست سالگی متفاوت خواهد شد. ممکن است الان شخصی در نظر شما زیبا باشد که معیارهای تقارن و تناسب ظاهری دارد اما در آینده شخصی زیبا باشد به این دلیل که با ایمان یا تحصیل‌کرده است. شما الان در سن 16 سالگی در اوج نوجوانی قرار دارید. توجه به زیبایی‌ها در این سنین بسیار طبیعی است.

این مشکل از آنجایی نشات می‌گیرد که شما به این افکار بسیار اهمیت می‌دهید. اجازه دهید گذشت زمان همه چیز را مشخص کند. آنچه که در حال حاضر به شما کمک می‌کند، بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به این افکار است. به جای سرمایه‌گزاری بر این افکار، توان و انرژی خود را بر کسب دانش، تحصیل و مهارت‌های فردی و اجتماعی قرار دهید.

همین که زیبایی تنها ملاک شما نیست و گفتید که ملاک‌های دیگری را نیز در نظر می‌گیرید نشان دهنده روند مثبت و پخته‌تر شدن سطح تفکر و انتظارات شما از زندگی است. اما این روند هم اکنون در میانه راه قرار دارد و بایستی به انتهای مسیر برسد.

آرزوی موفقیت برای شما

منبع:کانال رسمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده