میخوام ازدواج مجدد کنم!

یک نت ـ سابقه ازدواج دارم که با شکست مواجه شدم و حال ميخوام بدونم برا يه ازدواج مجدد موفق چه کار کنم?

ازدواج مجدد

یک نت ـ من سابقه ازدواج دارم که با شکست مواجه شدم و حال ميخوام بدونم برا يه ازدواج مجدد موفق چه کار کنم?

پاسخ:

پاسخ به سؤال شما را ضمن نكات مهمي بيان مي كنم.

1- عبرت از گذشته: بي ترديد تجربه گذشته تلخ بوده است ولي از يك جهت خود اين تجربه مي تواند نقش مهمي در گزينش عاقلانه شما داشته باشد. البته نبايد گرفتار حساسيت بيش از اندازه شويد.
2- واقع بيني: واقع بين باشيد. طبيعتا تجربه شكست ممكن است در تعداد خواستگاران شما اثرگذار باشد ولي بايد با توجه به شرايط خود تصميم بگيريد. مراقب باشيد به خاطر اين كه تجربه شكست داريد هر شرايطي را نپذيريد.

3- جبران نقص ها به مدد نقاط قوت:  ضعف ها و عيوب و نقاط قوت خود را فهرست كنيد. به خصوص ضعف هايي كه در شكست شما موثر بوده است. با تمركز و توجه به تجارب مثبت و موفقيت ها و استعدادها و امكانات خود تلاش كنيد عيب ها را از بين ببريد يا بكاهيد.

4- معيار ازدواج موفق: براي يافتن معيارهاي ازدواج موفق مطالعه كنيد. از كتابخانه سايت انجمن گفتگوي ديني كتاب گلبرگ زندگ، رهنمودهايي براي ازدواج جوانان، مطلع مهر را دانلود كنيد و بخوانيد. كتاب مشاوره قبل ازدواج اثر سيدمهدي حسيني بيرجندي را مطالعه كنيد

5- خودشناسايي روشمند: قبل از يافتن همسري سازگار و متناسب لازم است درك درستي از ويژگي هاي شخصيتي خود و لايه هاي شخصيت(باورها، احساس، رفتارها، هيجان ها، بعد اجتماعي و..) داشته باشيد. مشاوره، مطالعه كتب روان شناسي، خودكاوي، توجه به گذشته، پرس و جو و نظرخواهي مستقيم و غيرمستقيم از اطرافيان و... نقش مهم در خودشناسي دارد.
6- شناخت عميق متقابل : ازدواج موفق در گرو تناسب زوج ها است. كشف تناسب‌ها هم در گروه شناخت متقابل آنها از همديگر يعني شناختن صفات و ويژگيهاي و شخصيت طرف مقابل و شناساندن صفات و ويژگيهاي و شخصيت خود به ايشان است. شناختن و شناساندن هم بدون گفتگوهاي متعدد در جلسات مختلف دو نفر و خانوادگي و تحقيقات جامع از همسايه، همكار، خويشان، دوستان و....به دست نمي آيد.

ازدواج موفق = رعايت تناسب ها ; شناخت متقابل كانال هاي شناخت(گفتگوها و تحقيقات جامع)

7- مشاوره حضوري: كمك از مشاوره ازدواج حضوري همراه با خواستگار، نقش مهمي در كاهش اضطراب شما در همسرگزيني و گزينش موفق شما دارد.

8- بازسازي روحيه و مهارت ها: اگر اكنون به خاطر شكست در ازدواج افسرده و رنجور هستيد از پذيرش خواستگار اجتناب كنيد تا روحيه شما بازسازي شود.از بي كاري، خلوت هاي طولاني، منزوي بودن به شدت اجتناب كنيد. ورزش، معاشرت با افراد صالح و بانشاط، يادگيري هنرهاي زنانگي، حضور در مجالس زنانه نشاط شما را حفظ مي كند، مهارت هاي ارتباطي و اجتماعي شما را تقويت مي كند و زمينه شناختن شما براي واسطه هاي ازدواج را فراهم مي آورد.

9- مدد و توفقي الهي: در كنار تلاش خود از دعا و توسل و صدقه  نماز اول وقت و توبه از گناهان كمك بگيريد. خداوند فرموده كه اگر تقوا داشته باشيد راه برون رفتن از مشكلات را پيش پايتان قرار مي دهم.

منبع: کانال مشاوره مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده