بازاریابی در دنیای اینترنت

یک نت ـ یکی از جدیدترین رویکردهای بازاریابی با گسترش اینترنت در زندگی رزومره مردم و همچنین گسترش استفاده از گجت های هوشمند، به وجود آمده، بازاریابی در بستر رسانه ها و ابزارهای آنلاین است.
بازاریابی

یکی از جدیدترین رویکردهای بازاریابی با گسترش اینترنت در زندگی رزومره مردم و همچنین گسترش استفاده از گجت های هوشمند، به وجود آمده، بازاریابی در بستر رسانه ها و ابزارهای آنلاین است. به طور کلی در بازاریابی موضوع «دیده شدن» اهمیت فراوانی دارد. حال اولین راه حلی که به ذهن هر کس می رسد این است که برای دیده شدن باید در محیطی که جمعیت مخاطبان مان زیاد است حضور داشته باشیم.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

حال که استفاده از اینترنت گسترش یافته، و تقریبا می توان گفت که همگانی شده است، با رویکرد نوین و رو به رشدی به نام «بازاریابی آنلاین» آشنا می شویم.

قبل از هر چیز در بازاریابی آنلاین، آن چه که اهمیت دارد، مرور اهداف کلی بازاریابی سازمان در ضرب الجل‌های مختلفی که در Marketing Plan سازمان نوشته شده است می باشد. طبق این اهداف و این Deadlineها، استراتژی بازاریابی آنلاین تدوین می شود و از یک یا چند ابزار و رسانه آنلاین تبلیغاتی برای پیشبرد اهداف بازاریابی سازمان استفاده می شود. حال در این مقاله؛ به معرفی ۲ روش از محبوب‌ترین روش‌های بازاریابی در دنیای اینترنت می پردازیم.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

سئو (SEO)

یکی از پربازده‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ، روش سئو (SEO) یا بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimisation) می باشد.

سئو و بهینه سازی سایت
سئو و بهینه سازی سایت

پروسه بازاریابی که عمده‌ی شرکت‌های خدمات سئو ارائه می‌دهند را می توان در این ۴گام خلاصه کرد:

تحقیق کلمات: در ابتدای کار، درباره پرسرچ‌ترین کلمات و عبارات کلیدی که در گوگل، توسط مردم جست و جو می‌شود تحقیق می‌کنیم. میزان رقابت را می‌سنجیم و گام بعدی را بر می‌داریم. عموما برای تحقیق کلمات کلیدی از Keywordplanner گوگل استفاده می‌کنند.

سئوی On-Site: تمامی اقدامات لازم برای بالا آوردن نتیجه وب‌سایت در نتایج جست و جوی گول در کلماتی که در مرحله اول انتخاب کردیم صورت می‌گیرد. از تغییرات در کدهای HTML وب‌سایت بگیرد تا تولید محتوای مناسب، تقویت سرور به اندازه کافی و…

سئوی Off-Site: در این مرحله سعی می‌کنیم تا عمدتا از طریق دریافت بک‌لینک از وب‌سایت‌های دیگر (فروم‌های مختلف، راه‌اندازی بلاگ و لینک‌دهی به وب‌سایت‌مان، خرید و درج ریپورتاژ و…) به بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جست و جو کمک کنیم. البته سوای بک لینک گرفتن، روش های برون سایتی دیگری نیز برای سئو وجود دارد که افزایش میزان محبوبیت وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی (اشتراک مطالب سایت، میزان لایک و فالوئر) از جمله این اقدامات است.

سئو

سئو

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM)

می‌توانیم بگوییم که بعد از زندگی در غار، زندگی در مزارع و روستاها، و زندگی در شهر، انسان‌ها کم کم می‌روند که به اینترنت مهاجرت کنند! (دیالوگ فیلم سینمایی the Social Network).

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

گسترش روز افزون کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، پینترست، تلگرام (کانال) و…، شرکت‌ها را به این وا داشت که از این درگاه ارتباطی خوبی که می توانند با مشتریان‌شان ارتباط برقرار کنند، به نحو احسن استفاده کنند. آژانس دیجیتال مارکتینگ آویژه درباره بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌گویند:

امروزه رسانه‌ های اجتماعی تجلی افراد جامعه در فضای آنلاین هستند. رسانه‌هایی که بیشترین میزان بازدید‌کنندگان و تولید محتوا را به خود اختصاص داده‌اند و کاربر محور هستند. کسب ‌و کارها همیشه به دنبال جلب توجه و علاقه مخاطبان بوده‌اند و رسانه های اجتماعی بستر مناسبی برای آن ها فراهم کرده است تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (Social Media Marketing) ، یکی از انواع بازاریابی آنلاین است که از رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به ارتباطات بازاریابی و برندسازی استفاده می‌شود. علم بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در واقع استراتژی بازاریابی در این رسانه‌ها را با توجه به این که هر رسانه اجتماعی ساختار و کارکرد متفاوتی با دیگری دارد و بازاریابی در هر کدام از آن ها شیوه ها و مراحل خاص خود را دارد، تدوین می کند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده