ماجرای اهانت روزنامه طرح نو +عکس و فیلم و متن توهین

یک نت ـ مدیر مسئول طرح نو: اشتباه کردیم و از مردم عذرخواهی می‌کنیم/ روزنامه‌نگار درج کننده مطلبِ "هفت خوان رستم" اخراج شد.
 اهانت

یک نت ـ هفت خوان رستم و توهین به ملت ترک

گروه فرهنگی آناج: ساعاتی پیش خبری در فضای مجازی تحت عنوان توهین به ملت تُرک منتشر گردید که جریحه‌دار شدن احساسات آذربایجانی‌ها و اعتراضات آنان را در پی داشت.روزنامه طرح نو در تاریخ سی‌ام تیرماه طی مطلبی با تیتر "هفت خوان رستم" داستانی را از شاهنامه روایت کرده بود که در آن کلماتی ناخوشایند به کار برده شده بود.

به منظور اطلاع از جزئیات امر و پیگیری موضوع گفت‌وگویی با مدیرمسئول این روزنامه داشتیم تا از هدف درج این نوشته در روزنامه، آگاه شویم.

محمدرضا ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج با بیان اینکه ما اشتباه خود را می‌پذیریم و از مردم عذرخواهی می‌کنیم، اظهار داشت: زمانی که این روزنامه به تکثیر رسید بنده در تبریز حضور نداشتم و متاسفانه مطالب قبل از اینکه به نظر من برسد به چاپ رسیده بود.

وی افزود: زمانی که از موضوع مطلع شدم در اولین اقدام، روزنامه‌نگار درج کننده مطلب را اخراج کردم چراکه خبرنگاری که به این گونه حساسیت‌ها توجهی نداشته باشد و چنین نوشته‌هایی را منتشر نماید دیگر باید روزنامه نگاری را کنار بگذارد.

مدیرمسئول روزنامه طرح نو با ابراز تاسف از اتفاق رخ داده، ابراز کرد: بنده خودم یک تُرک هستم و توهین به آذربایجانی‌ها برایم قابل قبول نیست؛ داستان منتشر شده برگرفته از شاهنامه فردوسی بوده است که برخی از کلمات آن در اقدامی ناشیانه تغییر داده شده و حساسیت برانگیز شده است.

وی توضیح داد: امیدوارم مردم ما را ببخشند و عذرخواهی ما را قبول کنند؛ در فضای فعلی که امنیت همسایگان ما مختل شده است نباید اجازه دهیم عده‌ای سودجو با ابزار کردن این اشتباه غیرعمدی از آب گل آلود ماهی بگیرند.

به نظر می‌رسد بعد از ماجراهایی مانند فیتیله و هزینه‌های معنوی و خسارات اجتماعی که مترتب می شود دیگر جای هیچ گونه بی دقتی و بی ملاحظگی برای مسئولین رسانه ها باقی نگذارده باشد و امید است ما دیگر شاهد تکرار چنین وقایع تلخی نباشیم.

متن مطلب توهین آمیزطرح نو  به این شرح است: 

chichestkhabar89050

 

80b06bdb_e02e_48df_9acd_8cc4dfdd2796

“پهلوان ایرانی در نبرد با تورانیان خطاب به افراسیاب می گوید ای تورک بدبخت گمنام آیا از نیروئی پهلوانان  ایرانیان آگاهی نداری؟ آز آن طرف رستم گفت آیا نمی دانی در جایی که من باشم نه لشگری می ماند و نه تاج و تختی؟ ما تورک ها را مرد نمیدانیم یکسره زنند. و تو ای ترک بدنژاد برای جنگ با مردان نساخته شده ای. برو مثل زنان پنبه و دوک دستت بگیر.”

 

این روزنامه  در آخر می گوید پهلوان تورک گفت ما روباه ها قبلا در جنگ ها  شیر بودیم…  و ترس وجودش را فرا گرفت و در پایان قید می کند این قصه ادامه دارد.

منبع: آناج

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده