عاشق دختری شدم که پدر و مارش از هم طلاق گرفته اند

یک نت ـ عاشق دختری ۲۲ ساله شده ام که پدر و مارش از هم جدا شده اند، مادرش ازدواج کرده و خودش با عمه و مادر بزرگش زندگی می‌کند.
عاشق

یک نت ـ من پسری ۲۸ ساله هستم عاشق دختری ۲۲ ساله شده ام که پدر و مارش از هم جدا شده اند، مادرش ازدواج کرده و  خودش با عمه و مادر بزرگش زندگی می‌کند. دختر خوب و مؤمنی هست ولی به پدر و مادرم که این موضوع را گفتم مخالفت کردند به خاطر این که پدر و مادرش از هم جدا شده اند، ولی من خیلی او را دوست دارم. چه کار کنم آیا واقعاً مشکلی هست ازدواج کردن با هم‌چین دختری؟

جوانان در انتخاب فرد مناسب  برای ازدواج، بی تردید دنبال موردی هستند که بتوانند زندگی خوبی را با او تجربه کنند، و بعدا احساس پشیمانی و عقب ماندگی نکنند، در این میان گاهی برخی از عوامل می توانند در انتخاب مورد مناسب مشکل ساز باشند، از این رو بهتر است با در نظر گرفتن ملاکهای ازدواج و تناسب لازم در تصمیم خود قاطع باشند. مشکلات در تمام ابعاد زندگی  وجود دارد و نمی توان آن را از زندگی حذف کرد، آنچه مهم است توانایی مقابله با مشکلات است که افراد باید بتوانند با تدبیر لازم برای حل آن نهایت همت خود را به کار گیرند تا زندگی خوب و موفقی را بسازند، چرا که ساختار زندگی طبق بیان قرآن کریم همراه با مشکلات و سختی هاست؛« لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي كَبَدٍ؛ براستى كه انسان را در رنج آفريده ‏ايم.»(بلد/4) در برخی از خانواده ها فرزندانی وجود دارد که به خاطر عدم سازگاری پدر و مادرشان، نتوانسته اند حضور آنها را در کنار هم تجربه کنند، این جدایی پدر و مادر، آسیب بزرگی برای فرزندان است ، اما در عین حال نمی تواند دلیل خوب و منطقی برای رد ازدواج با چنین افرادی باشد.

پاسخ:

حضور پدر و مادر در کنار تربیت فرزندان، آن قدر مهم و اساسی است که حتی در روایتی نقل شده است که آقا امیرالمؤمنین(علیه السلام) به فرزند خود امام مجتبی(علیه السلام) می فرماید: «قلب کودک نورس همانند زمین کاشته نشده، آماده پذیرش هر بذری است که در آن پاشیده شود. ازاین رو در تربیت تو شتاب کردم، پیش از آن که دل تو سخت شود و اندیشه ات به چیز دیگری مشغول گردد، تا به استقبال کارهایی بشتابی که صاحبان تجربه، زحمت آزمودن آن را کشیده اند و تو را از تلاش و یافتن بی نیاز ساخته اند»[1]

معمولا فرزندانی که بدون حضور پدر و مادر زندگی می کنند، ممکن است مشکلات خاصی را دارا باشند، البته ما منکر این نیستیم که ازدواج با این افراد صحیح نیست چه بسا برخی از این افراد توانایی های خاصی داشته باشند و در کنار این  مشکلات زندگی مسالمت آمیز و خوبی را هم با دیگران داشته باشند، به هر حال زندگی بدون سختیها شکل نمی گیرد و بهتر است که فرد قبل از تصمیم تمام جوانب را در نظر بگیرید.

اما آنچه مهم است باید شخص مورد نظر را خوب تحقیق کنید و میزان تناسب خودتان را با او خوب و عقلانی بسنجید، اگر مشکلی حاد نباشد و این فرد ملاکهای خوبی را دارا باشد، تصمیم و انتخاب ایشان هیچ مشکلی ندارد. بهتر است بعد از اینکه به تصمیم منطقی رسیدید و قصد داشتید او را برای زندگی انتخاب کنید، دلایل خودتان را به صورت منطقی به والدین خود ارائه دهید؛ چه بسا دلایل و منطق قوی شما آنها را قانع و نسبت به این وصلت راضی کند.

منبع: سایت رهروان ولایت

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده