واکنش سازمان ملل به آزمایشات موشکی ایران

یک نت ـ سخنگوی سازمان ملل در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران گفت که شورای امنیت باید درباره اینکه این اقدام قطعنامه‌ای را نقض کرده است یا نه، تصمیم‌گیری کند.
سازمان ملل

یک نت ـ پس از اینکه ایران بامداد روز سه‌شنبه اعلام کرد چند آزمایش موشکی موفقیت‌آمیز انجام داده است، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل به آن واکنش نشان داد و در پاسخ به این سوال که آیا دبیرکل این اقدامات ایران را محکوم خواهد کرد یا نه، گفت: سازمان ملل در حال بررسی گزارشات ایران در این زمینه است و این وظیفه شورای امنیت خواهد بود که تصمیم‌گیری کند آیا این آزمایشات قطعنامه‌ای را نقض کرده است یا خیر.

وی تأکید کرد: مهم این است که ایران به تعهداتش طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)‌ پایبند باشد.

به گزارش ایسنا، مقامات ایران پیش از این گفته‌اند که گسترش توان دفاعی حق هر کشوری است، از این رو ایران برای برنامه موشکی‌اش از هیچکس اجازه نمی‌گیرد و به‌ویژه به توسعه ظرفیت دفاعی‌اش در زمینه موشکی ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، در جریان آخرین روز رزمایش موشکی اقتدار ولایت ۱، موشک های بالستیک قدر H و قدرF از ارتفاعات البرز شرقی به سمت اهداف از پیش تعیین شده در سواحل مکران شلیک شدند.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز رزمایش موشکی اقتدار ولایت گفت: در این رزمایش انواع موشک‌های بالستیک در مناطق گوناگونی از پهنه ایران اسلامی پرتاب خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در آغاز مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت، موشک‌های پرتاب شده از سیلو، نقطه‌ای در فاصله 700 کیلومتری را مورد اصابت و انهدام قرار دادند.

وی اضافه کرد: در چند روز گذشته پرتاب انواع موشک‌های بالستیک با بردهای 2000 کیلومتر، 800 کیلومتر، 500 کیلومتر و 300 کیلومتر صورت پذیرفته و طیف متنوعی از موشک‌های ایران به غرش درآمدند.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  ایسنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده