زنده زنده سوزاندن کودکان نیجریه ای توسط بوکوحرام

یک نت ـ یکی از بازماندگان حملۀ اخیر گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه می‌گوید این گروه کودکان را زنده زنده سوزانده است.
زنده زنده سوزاندن

یک نت ـ یک شاهد عینی که هنگام وقوع این حمله در بالای درختی پنهان شده بود گفت: گروه تکفیری بوکوحرام «کلبه‌های مردم را سوزاند و به فریاد کودکانی که در حال سوختن بودند» توجهی نکرد.

بوکوحرام شامگاه شنبه (10 بهمن) به روستای دالوری در پنج کیلومتری شهر مایدوگوری، زادگاه این گروه تکفیری در ایالت بورنو، حمله کرد.

به گفتۀ این شاهد تیراندازی و آتش زدن خانه‌ها چهارساعت به طول انجامید و بسیاری از اعضای خانواده و فامیل وی کشته یا زخمی شدند.

براساس اعلام یکی از سربازان حاضر در محل وقوع این حادثه که نخواست نامش فاش شود، پس از حمله به این روستا، سه زن بمب‌گذار در یک حرکت انتحاری خود را در میان مردمی که موفق به فرار به روستای گاموری در همسایگی دالوری شده بودند، منفجر کردند.

براساس آخرین گزارش‌ها مقامات بیمارستانی نیجریه در روز یکشنبه (11 بهمن) اعلام کردند دست‌کم 65 نفر براثر تیراندازی، آتش‌سوزی و حملات انتحاری در حومۀ مایدوگوری در شامگاه شنبه، جان خود را از دست دادند.

روستای دالوری در نزدیکی اردوگاه‌هایی قرار دارد که میزبان آوارگان حدود هفت سال حملات تروریستی گروه بوکوحرام در نیجریه هستند.

مصطفی آنکا، سخنگوی ارتش نیجریه روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای به تشریح حملات تروریستی بوکوحرام در شمال شرق نیجریه پرداخت.

براساس این بیانیه علاوه بر حملۀ مرگبار این گروه به روستای دالوری، تروریست‌ها طی دو بمب‌گذاری انتحاری در دو روستا در حوزۀ دریاچۀ چاد، جان سه تن را گرفتند و 56 نفر را زخمی کردند.

حملات مرگبار گروه تکفیری بوکوحرام تا کنون حدود 20 هزار کشته برجای گذاشته و بیش از 2.5 میلیون نفر را آواره کرده است.

این گروه که با داعش هم پیمان است از سال 2009 میلادی تا کنون مسئولیت بسیاری از حملات مسلحانه و بمب گذاری‌ها را در بخشهای مختلف نیجریه بر عهده گرفته است.

منبع: جام جم

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده