همسرم به دختری علاقه مند شده است

یک نت ـ مشکلی که برای من پیش آمده این است که همسرم به دختری علاقه مند شده و با او ارتباط برقرار کرده است، و من واقعا نمی دانم چه کار کنم. اطلاعاتی که از این دختر دارم این هست که قبلا ازدواج کرده و تازه طلاق گرفته و سنش حدود ۱۵ سال هست، من ۲۴ سالم هست، و اهل تهران ام، همسرم هم ۳۰ سالش هست
عشق

یک نت ـ من و همسرم حدود ۴ ماه می شود که با هم عروسی کرده ایم ولی بنا به دلایلی فعلا خانه ای که قرار هست در آن مستقر بشویم هنوز آماده نیست و خلاصه من و همسرم داریم هر کدام پیش خانواده خودمان زندگی می کنیم دور از هم مثل زمان عقد و هفته ای یکی دوبار بیشتر همدیگر را نمی بینیم.

مشکلی که برای من پیش آمده این است که همسرم به دختری علاقه مند شده و با او ارتباط  برقرار کرده است، و من واقعا نمی دانم چه کار کنم. اطلاعاتی که از این دختر دارم این هست که قبلا ازدواج کرده و تازه طلاق گرفته و سنش حدود ۱۵ سال هست، من ۲۴ سالم هست، و اهل تهران ام، همسرم هم ۳۰ سالش هست. نحوه آشنایی ایشان هم به این شکل بوده که یک روز که هوا خیلی سرد بود همسرم موقع برگشتن از سر کار دلش برای ایشان می سوزد و سوارش می کند، همسرم دیگه به من اهمیتی نمی دهد، به من زنگ نمی زند و جواب زنگ هایم را نمی دهد، با من با پرخاشگری صحبت می کند و کوچکترین خرجی نمی کند، اخرین بار که دیدم او با تمام فکر و ذهنش توی گوشیش بود و با آن دختر خانم می خندید. هنوز جرات نکردم این مساله رو به روی او بیارم حتی به خانواده ام چیزی نگفته ام. نمی دانم واقعا طلاق چاره کار هست یا هنوز امیدی هست، لطفا راهنمایی کنید.

یکی از آسیب هایی جدی که  برخی از خانواده ها را تهدید می کند، برقراری روابط نا مشروع  با جنس مخالف هست.

شریعت اسلام برای اینکه انسان مسیر کمال و تکامل را پیش برود، قوانینی را وضع کرده که در صورت اجرا و عمل، امید است زندگی پربرکت و سالمی نصیب شخص شود.

یکی از برنامه های دستوری دین رعایت روابط بین محرم و نامحرم است، به طوری که اگر این روابط (با نامحرم ) خارج از ضوابط شرع انجام بگیرد، یک کار حرام بوده و آسیب هایی را بدنبال خواهد داشت.

یک روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) در مورد روابط با نا محرم نقل شده که در اینجا بیان می کنیم:

« در یکی از خطبه های قبل از وفاتش فرمود:... هر کس با زن نا محرمی دست بدهد، روز قیامت در حالی که سرافکنده است می آید و به او امر می شود که به جهنم برود. هر کس با زن نا محرم شوخی کند، برای هر کلمه ای که در دنیا حرف زده، هزار سال در آتش زندانی می شود و...و هرکس چشمانش را از نگاه حرام به زن پر کند، خداوند در روز قیامت دیدگانش را با میخ های آتشین پر کند تا اینکه بین مردم قضاوت نماید. سپس به او امر می شود که به آتش رود...»[۱] بحار،ج۷۳، ص۳۶۵ ادامه حدیث به نکات دیگری از محرمات روابط با نا محرم اشاره می کند، در حقیقت این فرمایش حضرت تعیین محدویت با نا محرم است، و توجه شدیدبه چنین روابط گناه آلود هست، که باید مورد نظر مسلمین قرار بگیرد.
 

به نظر می رسد؛ یک رفتار اشتباه از سوی همسر شما اتفاق افتاده، و در حقیقت به یک مسیر حرام و گناه کشیده شده است، شرایط روحی شما را درک می کنیم و می دانیم که برای زن که به شوهرش علاقمند و دوستدار پایداری زندگی خویش است، چنین رفتارهای غیر قابل پیش بینی شده سخت و دشوار است.

شما باید علت گرایش به این فرد را کشف کنید، شاید رفتارهای اشتباه شما باعث چنین مشکلی شده است، در این صورت  با اصلاح رفتارهای خودتان، همراه با صبوری ( البته در این حالت باید با همسرتان صبورانه و عاشقانه برخورد کنید) می توانید توجه او را به خودتان جلب کنید، و از این روابط خارج از خانواده را پیشگیری کنید.

یک علت دیگری که شاید منجر به این مفسده شده، دوری شما از یکدیگر است، سعی کنید و لو در کنار خانواده ها هستید، روابط شما زیاد شود.
بد نیست مدتی مهر و محبت را مختصری زیاد کنید، احترام بگذارید، به حرف هایش اهمیت بدهید، روحیه اطلاعت پذیری از خودتان نشان دهید ( مردان از این رفتارها خیلی خوششان می آید) چه بسا همین رفتار شما باعث پشیمانی و برگشت او از این کار خطا باشد.

در مراحل بعدی اگر  تغییری را ندیدید، از فردی که حرف شنوی دارد، می توانید جهت ارشاد و تذکر از او کمک بگیرید.

امید است که اصلاح شود، اما اگر دیدید که شما در عین رعایت وظایف خودتان و نشان دادن بردباری  و صبوری، ولی در مقابل ایشان، رفتارهای ناسازگارانه ای را دارد، پدر و یا سایر بزرگان را برای حل مشکل باخبر سازید، در عین حال مراجع به یک مشاور متخصص و متعهد و با تجربه نیاز می باشد.

منبع:welayatnet.com

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده