خوردن این مواد غذایی در زمستان ضروری است

تغذیه سالم, رژیم غذایی در زمستان, سوخت رسانی بدن, سرماخوردگی, سبزیجات سبز برگ, آنتی اکسیدان, مبارزه با سرماخوردگی, درمان سرماخوردگی, ویتامین C, تغییر رژیم غذایی در زمستان
عسل

یک نت ـ در فصل های مختلف بدن تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد. به همین دلیل، بدن ما در زمستان به مقدار زیادی ویتامین و انرژی نیاز دارید. در واقع، تغییر در رژیم غذایی در هر فصلی ضروریست، زیرا با این کار با سوخت رسانی درست به بدنمان کمک می کنیم. چند ماده غذایی وجود دارند که باید در فصل زمستان به رژیم غذاییمان اضافه کنیم، از جمله:

 

مبارزه با سرماخوردگی, درمان سرماخوردگی

مصرف عسل در زمستان به مبارزه بدن با ویروس های سرماخوردگی کمک می کند

 

عسل
عسل جایگزینی عالی برای شکر بوده و به عنوان شیرین کننده استفاده می شود. در طول زمستان بیشتر از آن استفاده کنید، زیرا بدن را گرم نگه داشته و با عفونت ها و ویروس هایی که ممکن است باعث سرماخوردگی شوند مبارزه می کند. هر روز یک قاشق غذاخوری عسل خورده یا آن را با یک لیوان آب گرم یا شیر مخلوط کرده و بنوشید.

 

رژیم غذایی در زمستان, سوخت رسانی بدن

مصرف سبزیجات سبز برگ به پیشگیری از آسم کمک می کند

 

سبزیجات سبز برگ
گنجاندن سبزی هایی مثل اسفناج در رژیم غذایی ضروریست. اسفناج حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A و C است. این سبزی برای پوست و مو مفید بوده و برای بدن آهن، پروتئین و مواد معدنی فراهم می کند. جدای از ویتامین های آن، به پیشگیری از آسم هم کمک می کند.

 

 ویتامین C, درمان سرماخوردگی

هویج حاوی مقدار زیادی ویتامین A است

 

سبزیجات ریشه ای
سبزیجاتی مثل هویج، چغندر، شلغم و سیب زمینی نه تنها حاوی مواد مغذی مختلف هستند، بلکه در زمستان هم به وفور یافت می شوند. هویج حاوی مقدار زیادی ویتامین A بوده و برای پوست مفید است، و به مبارزه با سرماخوردگی و دیگر عفونت های شایع کمک می کند.

 

مبارزه با سرماخوردگی, درمان سرماخوردگی

مصرف مرکبات در زمستان به سوخت و ساز بدن کمک می کند

 

مرکبات
مرکبات به خصوص پرتقال از جمله میوه های فصلی هستند. پرتقال، انگور و نارنگی سرشار از ویتامین C بوده و برای پوست و سوخت و ساز بدن مفید هستند. این میوه ها همچنین با سرماخوردگی مبارزه کرده و مصرف منظم آنها ویروس ها را دور نگه می دارد. فیبر موجود در آنها به کنترل کلسترول هم کمک می کند.

 

رژیم غذایی در زمستان, سوخت رسانی بدن

در فصل های مختلف بدن تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد

 

سیر
سیر فواید زیادی دارد، به خصوص در زمستان. سیر بدن را در طول زمستان گرم نگه داشته و خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی آن با بیماری های مختلف مبارزه می کند.

منبع:novinzi.com

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده