(تصاویر) دستگیری سارقان مسلح طلافروشی

یک نت ـ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقان مسلح یک طلا فروشی در خیابان ماهان پس از 10 ماه خبر داد.
سارقان مسلح

در ساعت 11 روز هفدهم اسفندماه سال گذشته وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک مغازه طلافروشی در خیابان ماهان به کلانتری 152 خانی آباد اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سه سرنشین یک دستگاه خودرو سواری سمند نوک مدادی با صورت پوشیده و مسلح به دو قبضه اسلحه کمری ، پس از تیراندازی و تخریب شیشه یک مغازه طلافروشی اقدام به سرقت بیس از سه کیلوگرم طلا و جواهر داخل ویترین مغازه کرده‌اند .

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه طلافروشی و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. همزمان با اعلام خبر سرقت مسلحانه به اداره یکم پلیس آگاهی، طرح مهار از سوی کلانتری 152 خانی آباد در محدوده محل سرقت به اجرا گذاشته شد که در نتیجه آن خودرو سمند نوک مدادی مورد استفاده توسط سارقان مسلح در خیابان ابوذر به صورت رها شده کشف شد.

 

با شناسایی صاحب خودرو مشخص شد که دو روز پیش از سرقت مسلحانه ی مغازه طلافروشی ، این خودرو توسط دو نفر و به شیوه مسلحانه در منطقه جنت آباد سرقت شده است .

 

 مالک خودرو در خصوص نحوه سرقت خودرو به کارآگاهان گفت : در ساعت 23 پانزدهم اسفندماه ، در محدوده ایستگاه مترو خودرو شخصی ام دچار نقص فنی شد، در همین زمان ، دو جوان به بهانه کمک برای روشن شدن ماشین به من نزدیک شده و اعلام کردند که حاضر به هل دادن خودرو هستند . پس از چند ده متر هل دادن ، سرانجام خودرو سمند روشن شد ؛ به قصد تشکر از آن دو جوان، از ماشین پیاده شدم که ناگهان همان دو نفر با تهدید دو قبضه اسلحه کمری اقدام به سرقت خودرو بنده کردند.

 

در تاریخ 15 دی ماه امسال کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه اقدامات خود برای شناسایی و دستگیری سارقان تحت تعقیب پلیس آگاهی ، اقدام به دستگیری یکی از این سارقان به‌نام ناصر در منطقه خانی آباد کرده و در بازرسی از مخفیگاه این شخص موفق به کشف یک قبضه اسلحه کمری غیرمجاز شدند، با کشف اسلحه کمری غیرمجاز ، ناصر 26 ساله برای تحقیقات در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : اسلحه متعلق به برادر زنم به‌نام جواد . ص 25 ساله است که چند ماه پیش به خانه ام آمد و اسلحه را به صورت امانت به من داد و طی این مدت من هیچ اطلاعی از انجام سرقت مسلحانه طلافروشی توسط جواد نداشتم.

 

با شناسایی محل سکونت جواد در یکی از استان مرزی در غرب کشور ، کارآگاهان اداره یکم با اخذ نیابت قضایی به یکی از شهرهای مرزی اعزام و در تاریخ 17 دی‌ماه موفق به دستگیری جواد شده و در بازرسی از مخفیگاه متهم وی یک قبضه اسلحه کمری مورد استفاده در سرقت مسلحانه طلافروشی خیابان ماهان نیز کشف شد، جواد در همان تحقیقات صراحتا به سرقت مسلحانه طلافروشی در خیابان ماهان اعتراف و نام دو نفر از بچه محل های خود به‌نام های هادی. ص 38 ساله و انور. س 27 ساله را به عنوان دیگر اعضای گروه سارقان مسلح طلافروشی معرفی کرد .

 

جواد در ادامه اعترافاتش عنوان کرد که سرقت مسلحانه خودرو سمند نیز توسط وی و هادی صورت گرفته است ؛ همچنین جواد در خصوص نحوه شناسایی محل سرقت نیز به کارآگاهان گفت : محل زندگی خواهر و دامادمان ناصر درنزدیکی محل سرقت قرار داشت و در طول مدتی که در یکی از بازارهای میوه و تره بار جنوب تهران ، به عنوان کارگر یکی از غرفه ها مشغول به کار بودم ، به خانه خواهرم تردد زیادی داشتم ؛ طی این مدت ، محل طلافروشی به محل دائم تردد من تبدیل شده بود تا اینکه با همراهی دو نفر از دوستانم در بازار میوه و تره بار ، تصمیم به سرقت طلافروشی گرفتیم.

 

با شناسایی هادی و انور به عنوان دو عضو دیگر گروه سارقین مسلح ، این دو نفر نیز در همان تاریخ 17 دی‌ماه دستگیر و آنها نیز همانند جواد صراحتا به سرقت مسلحانه از طلافروشی اعتراف کردند .

 

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : بازسازی صحنه سرقت مسلحانه از طلافروشی خیابان ماهان، در تاریخ 17 دی‌ماه امسال در همان محل وقوع سرقت و با حضور صاحب طلافروشی ، هر سه متهم و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شد .

 

به گفته حاجی زاده قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و هر سه متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

 

 

منبع: ایسنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده