از ۲۰ سالگی علاقه زیادی به ازدواج داشتم

یک نت ـ دختری ۲۳ ساله هستم. از ۲۰ سالگی علاقه زیادی به ازدواج داشتم. نه فقط بخاطر روابط جنسی، بلکه بیشتر نیاز به همدم، هم صحبت، محبت و ... داشتم.
ازدواج

یک نت ـ سلام بنده دختری ۲۳ ساله هستم. از ۲۰ سالگی علاقه زیادی به ازدواج داشتم. نه فقط بخاطر روابط جنسی، بلکه بیشتر نیاز به همدم، هم صحبت، محبت و ... داشتم. ظاهری مناسب دارم و البته خواستگارهایی هم دارم، اما هر خواستگاری که به منزل ما می‌آید، وقتی متوجه اعتیاد پدرم می‌شود، منصرف می‌شود. این موضوع خیلی مرا ناراحت می‌کند. من نیاز به یک همدم خوب و سالمی هستم که ازدواج کنم، اما با وجود اعتیاد پدرم، این موضوع برای من مشکل شده است، لطفا راهنمایی کنید.

پدر و مادر در زندگی فرزندان می توانند نقش فعال و موثری داشته باشند، از نوع شغل گرفته تا رفتارهایی اجتماعی آنها به شکل های مختلف تاثیر گذارند

یکی از مشکلاتی که از جانب والدین خصوصا از جانب پدر، برای فرزندان خیلی آسیب زاست، داشتن مسئله اعتیاد است. در چنین شرایطی اگر فرزندان در شرف ازدواج باشند، تصمیم دیگران نسبت به وصلت با این خانواده ها خیلی سهل نخواهد بود.
گاهی دختران عفیفه ای به خاطر همین موضوع فرصت زندگی با افراد خوب و شایسته را از دست می دهند، البته نباید از رحمت الهی هم غافل شویم، چرا که در قرآن می فرماید: « کَتَبَ رَبُّکُمْ عَلَی نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ ؛ خداوند رحمت را بر خویش واجب فرموده است » (انعام: ۵۲)

با این بیان الهی باید امیدوار رحمت حق باشیم، ولکن تا جایی که امکان دارد، برای حل مشکل و موانع آن تلاش لازم را نیز انجام دهیم.

راهکارهایی که می شود ارائه داد، عبارتند:

۱. با خانواده تصمیم بگیرید که برای ترک اعتیاد پدرتان نهایت تلاش را بکنید، چه بسا همین مسئله باعث انگیزه بیشتر ایشان برای ترک اعتیاد باشد.

اگر بتوانید با صبوری و حوصله این مشکل پدرتان را حل کنید، زندگی شما سمت و سوی بسیار خوبی را خواهد داشت، و طبیعتا مشکل ازادواج شما هم حل می شود.[۱]

۲. توانایی های علمی و معنوی خودتان را افزایش دهید، داشتن ویژگی های خاص و نمونه باعث جذابیت شما خواهد شد و همین موضوع می تواند انگیزه خواستگار را برای زندگی با شما افزایش دهد.[۲]

ببینید استعداد و توانایی شما در کجا بیشتر است، مثلا: در آرایشگری، خیاطی، گلدوزی، و یا ادامه تحصیل و یا آموزش و...بعد از اینکه کشف کردید، می توانید با سرمایه گذاری بر روی آن، انتظار یک آینده خوبی را داشته باشید.

۳. هر گونه عجله و شتاب و ایجاد ارتباط خارج از خانواده برای تشکیل زندگی را پرهیز کنید، چرا که چنین روابط خارج از شرع و قانون باعث  ایجاد بدبختی و مشکلات متعددی در زندگی خواهد شد.

۴. در مراسم خواستگاری  و صحبت و گفتگو می توانید شرایط و ویژگی های ذاتی خودتان را برای شخص مقابل بیان کنید، و به شخص مقابل بفهمانید که اعتیاد پدر نسبت به خلق و خوی شما تاثیر نگذاشته است.

۵. اگر امکان فعالیتهای اجتماعی برای شما مقدور است انجام دهید، این فعالیتها می تواند زمینه ساز خواستگارهای خوب برای شما، باشد.

۶. رابطه معنوی خودتان را با خدا بیشتر کنید، و لحظه ای از رحمت او غافل نشوید که دلهای عالم در اختیار او هستند.

« مَایفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِکَ لَهَا وَمَایمْسِکْ فَلا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ؛

حقیقتاً هیچ کسی نمی تواند مانع نزول رحمت الهی بر انسان شود و اگر خداوند رحمتی را از شخصی دریغ دارد، هیچ کس نمی تواند آن رحمت را بر وی فرود آورد » ( فاطر:۲)

پی نوشت:
[۱].مهارتهای زندگی خانوادگی در آیینه آیات و روایات، زهرا آیت اللهی، ص۱۰۲
[۲]. همان

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده